Hoofdmenu

10.000

Gestart door Nella, januari 17, 2015, 09:58:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Nella

Gisteren heb ik deze Spreeuwen ingevoerde, alleen het aantal is van 10.000 teruggeschroefd naar 10. Kan w.nl dit aantal niet aan? Bij "details" had ik het ook al aangegeven, dus opzich geen probleem, hoor. Ik vroeg het me alleen af.


http://waarneming.nl/waarneming/view/97360067
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Johan Helmus

Vermoedelijk heb je letterlijk 10.000 ingevoerd? (Dus inclusief punt)? Dat wordt door de software waarschijnlijk beschouwd als 10,0, oftewel 10

Overigens vreemd dat de software dan niet numerieke invoer accepteert in een invoerveld voor gehele getallen.
Groeten, Johan Helmus

hiskodevries

Aantal is een integer en accepteert alleen hele getallen 10.000 is voor een database hetzelfde als 10,000 en wordt dan afgekapt naar 10
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Nella

Ik dacht al zoiets. Maak ik er verder geen punt van!
Dank voor jullie reactie heren!
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Nella

Waar ik nog wel even een puntje van wil maken is het feit dat deze spreeuwen er al (minstens) vanaf november zitten. Toen ik dit filmpje maakte zag ik op een gegeven moment iemand over dit veld lopen met een hark in de hand (bewoner van een der huizen aan de overkant van het veld), en hoorde hem regelmatig harde geluiden (of had toen al iets van een geluidscassette bij zich) maken om de spreeuwen te verjagen. Gisteren (20 jan) wilde er iemand naar de spreeuwenshow gaan kijken en toen bleek dat de "eigenaar"er nu een luidspreker op te hebben gehangen met roofvogelgeluiden waardoor de spreeuwen verjaagd werden en ook niet meer terug kwamen op dat moment. Geen idee of ze het later wel weer aandurfden, maar als die geluiden weer afgespeeld worden zal het wel niet. Vraag is of dit zomaar mag en bij wie ik dit evt na kan vragen. Hoewel ik de bewoners daar ook wel weer kan begrijpen, hoor.
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


jeroenroelofsen

Ik weet dat hier in Benschop een fruitteler ook zulke speakers in zijn boomgaard heeft hangen. Dat is in de (vroege) zomer geen gehoor, maar kan me wel voorstellen dat je je inkomsten wilt "verdedigen". Voor zo'n fruitteler zal er dan ook wel wettelijke basis zijn dat het mag, maar of dat zomaar in de bebouwde kom ook geld... geen idee.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Yeronimo

Flora- en Faunawet

Let bijvoorbeeld eens op artikel 10 en 11  ;)
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden