vliegen uit NieuwZeeland

Gestart door bruggeman, januari 15, 2015, 18:18:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

bruggeman

Voor de maat: ze zitten op een gewone huis tuin en keuken margriet. Ik weet niet of het 2 soorten of een man en vrouw betreft. Nieuw Zeeland zit boordevol exoten uit o.a. Europa, maar deze zien er in mijn ogen toch wel anders uit
groet,
Ida

Ton van Haaren

mijn eerste ingeving is een vrouwtje van een bepaald soort boorvlieg. Als het niet lukt om de soort te achterhalen dan is diptera.info forum wel een mogelijkheid
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

bruggeman

Dat ga ik proberen. Tot zover  vast mijn dank. De laatste twee hebben geen boor overigens
groet,
Ida

Ton van Haaren

Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

bruggeman

groet,
Ida

John Smit

Het zij Urophora's en Ton heeft gelijk dat de onderste mannetjes en de bovenste vrouwtjes zijn, met inderdaad het verschil dat de vrouwtjes een legboor hebben en mannetjes niet. Maar het zijn tevens 2 soorten. De onderste met slechts 3 banden in de vleugel is U. stylata.
Het vrouwtje is U. solstitialis,
Beide soorten zijn geintroduceerd in Nieuw Zeeland voor biologische controle van distels: http://www.nzpps.org/journal/57/nzpp_571020.pdf


Groeten,
John




bruggeman

Mijn dank. Toch weer zo'n exoot! (De link kon ik niet in werking krijgen)
groet,
Ida