mov bestand niet herkend door Raven

Gestart door Eduard Leinwand, januari 07, 2015, 22:25:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Eduard Leinwand

LS

Zojuist heb ik Raven gedownload om mp3 bestanden te genereren voor waarneming. Met mijn canon 7D krijg ik zg "mov" bestanden die waarneming niet accepteert. Raven herkent "mov" echter  niet.

Heeft iemand een suggestie ?

Bij voorbaat dank,

Eduard Leinwand


HPM

Raven is ook niet bedoeld om mp3 te generen maar voor het analyseren van geluid. Bovendien kan Raven problemen hebben met het afspelen van mp3. Met een plug-in zou het moeten kunnen, maar mij is het nooit gelukt.
Als je Raven wil gebruiken voor spectrogrammen en dergelijke, kan je dus beter het geluid uit je mov converteren naar wav. Dat heeft ook als voordeel dat het een ongecomprimeerd format is.
Zoals Henri al aangeeft kan je online converteren (en er zijn veel meer sites waarop dat kan), maar er zijn ook mediaplayers waar je het mee kan doen. Met VLC bijvoorbeeld.
Herman van der Meer

Lowieke

Of gebruik Audacity. Dat kan bijna alle audio en videoformaten lezen en schrijft naar onder andere mp3. En net als Raven is het programma bedoeld voor bewerken en weergeven (frequentiespectrum)  van audiosporen.
Jeroen.

rsneha

#4
ik gebruik https://www.mp3converter.net/ het werkt geweldig
NIET aan te bevelen, spam is  jouw deel

Lowieke

Mijn browser laat niet zondermeer de inhoud van die laatste link zien. De waarschuwing luidt: "Gerapporteerde pagina met ongewenste software!
Deze webpagina op www.mp3converter.net is gerapporteerd als een webpagina die ongewenste software bevat en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsvoorkeuren.
Pagina's met ongewenste software proberen software te installeren die misleidend kan zijn en uw systeem op onverwachte manieren kan beïnvloeden."

Die online converters werken misschien prima, maar een mov bestand uit een 7D bevat ook een (full HD) videospoor. Dan heb je een snelle verbinding nodig wil je het enigzins rap kunnen uploaden om te laten converteren.
Jeroen.

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

HPM

Citaat van: Jacob Molenaar op juni 19, 2018, 17:49:22 PM

Ik ga dit niet openen  :police:

Maar het is fast, secure and easy to use, Jacob.  :angel:
Herman van der Meer

rsneha

#8
Citaat van: rsneha op maart 17, 2018, 07:25:50 AMik gebruik https://www.mp3converter.net/ het werkt geweldig
\
Also try this awesome mp3 juice downloader and convert videos whichever format you want. it is so fast in mp3 juice videos downloading.

Eduard Leinwand

met audacity lukt het ook niet, zijn de hier aangeraden sites idd safe ?

Lowieke

Geen idee, ik gebruik hiervor geen website maar een lokaal programma, dat gaat veel sneller. Zelf gebruik ik ffmpeg, een programma dat je gebruikt vanaf de command prompt maar is in jouw geval heel eenvoudig: "ffmpeg -i jouwfilm.mov alleenhetgeluid.mp3"
Jeroen.

OJGoreng

#11
Of het zin heeft om meer dan een jaar na dato nog antwoord te geven weet ik niet, maar:
VLC (veelgebruikte open-source software om filmbestanden mee af te spelen op de computer) kan eenvoudig audio rippen van allerlei filmbestanden.
Zelf doe ik dat (uit gewoonte, niet noodzakelijkwijs omdat dat beter werkt ofzo) meestal met Reaper, maar dat is niet helemaal gratis (hoewel het vroeger zo was dat het na een tijdje gaat opmerken dat het nu toch tijd is om te gaan betalen, maar verder wel gewoon blijft werken als je dat niet doet; honourware, dus.. Misschien dat dat nog steeds zo is.).

Mocht het zo zijn dat Canon-filmpjes alleen met Canon-software zijn af te spelen, dan heb je als houtje-touwtje-oplossing nog de mogelijkheid om met audacity direct de output van je geluidskaart op te nemen. Filmpje afspelen met Canon-software en gelijktijdig de output opnemen met audacity. Klaar.
Met vriendelijke groet, Zainal

Eduard Leinwand

dank voor de reacties. de mov files uit de canon 7D zet ik dank zij de tips nu met VLC om naar wav en dat gebruik ik in Raven om sonogrammen te maken.