Discussie Leeuwaapje

Gestart door Nachtuil, november 03, 2013, 14:43:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nachtuil

#120
Ik heb mijn foto's en waarnemingen over de leeuwaapjes verwijderd.
Ene Lieven heeft ze op ''zwart gezet'' zodat ze niet meer zichtbaar zijn/waren.
Ook die van Mathieu kan ik alleen via een omweg nog bereiken.
Hoe en waarom en waarvoor???
Groetjes Hans Hof

maurice.lahaye

Hallo Hans,


Erg jammer als je je waarnemingen hebt verwijderd. Lieven is de nieuwe 'apen'-admin op observado.org en nog kennelijk nog onvoldoende op de hoogte van de 'spelregels' op observado (en waarneming.nl). De afspraak is dat wijzigingen altijd worden gecommuniceerd met de waarnemer. Ik zal hem om uitleg vragen en hem vriendelijk wijzen op de gevolgen van het ongevraagd wijzigen van waarnemingen. En nogmaals vervelend als de waarnemingen op zwart zijn gezet, dat had niet mogen gebeuren.


Vriendelijke groet,
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Nachtuil

#122
ik wil ze best weer terug plaatsen.
Alleen hoop ik dat ze met rust gelaten worden. :police:
Ook andere mensen (organisaties) werken met deze waarneming en proberen hier een "halt tegen te roepen".
Ik had hem nog gewezen op dit forum, maar kennelijk heeft hij dit niet gelezen.
Het zijn beestjes die daar niet thuis horen en illegaal daar gehouden worden.
Groetjes Hans Hof

Douwe van der Ploeg

Wat bedoel je precies met "op zwart gezet"? Van wat ik kan zien zijn de waarnemingen op "in behandeling" gezet, waardoor ze alleen niet meer in sommige overzichtsschermen zichtbaar zijn. De waarnemingen zelf zijn nog wel prima met de link te bereiken. Dit is de normale manier van het valideren van opvallende waarnemingen. Dat er in dit specifieke geval een forumdiscussie bij hoorde zal Lieven vast niet hebben geweten. Wat ik bij de overgebleven waarneming van Matthieu kan zien, is er inderdaad ook netjes een berichtje bij geplaatst.

Tip voor de volgende keer: als er een forumdiscussie bij een waarneming hoort, is het handig om een link naar dit topic erbij te plaatsen (bijv. als externe link), zodat anderen ook zien wat er precies gebeurt.
Douwe van der Ploeg

Nachtuil

Staat/stond er bij, de link
Groetjes Hans Hof

Nachtuil

Ze waren, tot Lieven zich ermee ging bemoeien, normaal te zien.
''Leeuwaapje'' intikken en je kwam bij de aapjes, nu niet meer
Een zeer vreemde bedoeling.
Groetjes Hans Hof

maurice.lahaye

Hallo Hans,

Het is niet duidelijk wat er precies is misgegaan. Lieven heeft aangegeven het voorval te betreuren en zich ervan bewust te zijn dat wijzigingen worden doorgegeven/overlegd met de waarnemer. In dit geval was het de bedoeling om de waarnemingen onder 'leeuwaapje spec.' te plaatsen, omdat het om hybriden gaat. Kennelijk is daarbij iets technisch niet goed gegaan en zijn de foto's op zwart gegaan. Doordat de waarnemingen nu verwijderd zijn is ook niet meer goed te achterhalen wat er exact is misgegaan. Heel vervelend dat het misgegaan is, maar er is geen opzet in het spel. Fijn als je de waarnemingen wil terug plaatsen.

Vriendelijke groeten,
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Nachtuil

Komt in orde,
Is er een ''spec'' aangemaakt?
Groetjes Hans Hof

maurice.lahaye

#128
Hallo Hans,

Fijn! En ja, er is een leeuwaapje spec. aangemaakt: http://observado.org/soort/view/697491 Echter, ik zie nu ook dat er geen Nederlandse naam bij staat? Als je nu op 'leeuwaapje spec.' zoekt in observado, dan vind je de eventuele waarnemingen dus niet?! Wel als je op 'Leontopithecus spec.' zoekt. Dat kan wellicht een verklaring zijn voor wat er gebeurd is. Ik zal de observado-admins vragen om ook de NL-naam erbij te plaatsen (kan ik als waarneming-admin namelijk niet).

Vriendelijke groet,
Maurice
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Douwe van der Ploeg

#129
Zal het zo doen.

edit:  :right:
Douwe van der Ploeg

maurice.lahaye

2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl