Self found ranking 2015

Gestart door Folkert Jan, januari 05, 2015, 18:28:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

Citaat van: HPM op mei 27, 2015, 14:45:39 PM
Citaat van: Folkert Jan op mei 27, 2015, 14:42:23 PM
Citaat van: migratorius op mei 27, 2015, 10:19:31 AM
Ik zou de nogal negatief overkomende opmerking bij de Schreeuwarend: "zou de vogel als eerste gedetermineerd hebben" veranderen in "determineerde de vogel" (dat zeggen Ruud en Herman namelijk allebei... en Jan Erik wacht al jaaaren op een Schreeuwarend).

JanHein

Aangepast, vond het zelf nogal lastig iets als een feit te presenteren terwijl ik er zelf niet bij was.

Als dat een probleem is dan lijkt het me lastig om zo'n lijst bij te houden.
Ik neem tenminste aan dat jij niet overal bij was.

Ik ga uit van de info die ik tot me krijg, daarom is de lijst ook openbaar zodat men kan reageren als het niet klopt.
Ik vond het alleen passender om er neer te zetten : zou zijn gedetermineerd door i.p.v. is gedetermineerd door.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

HPM

Citaat van: Folkert Jan op mei 27, 2015, 14:56:22 PM
Citaat van: HPM op mei 27, 2015, 14:45:39 PM
Citaat van: Folkert Jan op mei 27, 2015, 14:42:23 PM

Aangepast, vond het zelf nogal lastig iets als een feit te presenteren terwijl ik er zelf niet bij was.

Als dat een probleem is dan lijkt het me lastig om zo'n lijst bij te houden.
Ik neem tenminste aan dat jij niet overal bij was.

Ik ga uit van de info die ik tot me krijg, daarom is de lijst ook openbaar zodat men kan reageren als het niet klopt.
Ik vond het alleen passender om er neer te zetten : zou zijn gedetermineerd door i.p.v. is gedetermineerd door.

Dan zou je toch bij vrijwel alles ook moeten schrijven "Zou zijn ontdekt door ..." ?
Herman van der Meer

migratorius

Folkert Jan kan als TOH-vogelaar de in het Zuiden actieve vogelaars natuurlijk minder goed inschatten, dus kan ik me zijn voorzichtigheid wel voorstellen. Het is aan de zuidelijke vogelaars om aan te geven dat die voorzichtigheid (soms) overdreven is!

JanHein (die het eigenlijk in de Biesbosch al koud krijgt)

Folkert Jan

Citaat van: HPM op mei 27, 2015, 15:15:54 PM
Citaat van: Folkert Jan op mei 27, 2015, 14:56:22 PM
Citaat van: HPM op mei 27, 2015, 14:45:39 PM
Citaat van: Folkert Jan op mei 27, 2015, 14:42:23 PM

Aangepast, vond het zelf nogal lastig iets als een feit te presenteren terwijl ik er zelf niet bij was.

Als dat een probleem is dan lijkt het me lastig om zo'n lijst bij te houden.
Ik neem tenminste aan dat jij niet overal bij was.

Ik ga uit van de info die ik tot me krijg, daarom is de lijst ook openbaar zodat men kan reageren als het niet klopt.
Ik vond het alleen passender om er neer te zetten : zou zijn gedetermineerd door i.p.v. is gedetermineerd door.

Dan zou je toch bij vrijwel alles ook moeten schrijven "Zou zijn ontdekt door ..." ?

In dit geval ging het om een telpost, waarbij er meerdere ontdekkers kunnen zijn. Echter stond er specifiek bij dat hij de vogel determineerde. Vandaar dat het bij deze ontdekking net wat anders ging
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

#34
Update:

Tevens heb ik gezien het aantal meldingen van Vale Gieren besloten dit niet meer zelf bij te houden. Op het moment dat iemand een Vale Gier heeft gevonden het vriendelijke verzoek dit hier te melden, dan neem ik het mee in de ranking. (overigens verwacht ik dat deze soort volgend jaar geen indiensoort meer is en dus überhaupt niet meer mee doet in de ranking.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

migratorius

Getalsmatig heb je gelijk over de CDNA-beoordeling van Vale Gier, maar gezien de bewezen onzin (foto's die Buizerden tonen e.d.) die er gemeld wordt lijkt me een verdere beoordeling toch op z'n plaats. Ook al verdwijnen er daardoor ook waarnemingen in de prullenbak waar ik mijn hand wel voor in het vuur durf te steken. Over de waarnemingen zonder bewijs heb ik natuurlijk geen mening.

JanHein

snwja3

Citaat van: migratorius op juli 09, 2015, 15:02:34 PM
Getalsmatig heb je gelijk over de CDNA-beoordeling van Vale Gier, maar gezien de bewezen onzin (foto's die Buizerden tonen e.d.) die er gemeld wordt lijkt me een verdere beoordeling toch op z'n plaats. Ook al verdwijnen er daardoor ook waarnemingen in de prullenbak waar ik mijn hand wel voor in het vuur durf te steken. Over de waarnemingen zonder bewijs heb ik natuurlijk geen mening.

JanHein


Ach, Steppekiek is ook geen oordeelsoort meer, het foutenpercentage zal daar beslist nog veel hoger liggen. Dus geen reden om ...... ;)
Wietze Janse

Folkert Jan

Citaat van: migratorius op juli 09, 2015, 15:02:34 PM
Getalsmatig heb je gelijk over de CDNA-beoordeling van Vale Gier, maar gezien de bewezen onzin (foto's die Buizerden tonen e.d.) die er gemeld wordt lijkt me een verdere beoordeling toch op z'n plaats. Ook al verdwijnen er daardoor ook waarnemingen in de prullenbak waar ik mijn hand wel voor in het vuur durf te steken. Over de waarnemingen zonder bewijs heb ik natuurlijk geen mening.

JanHein

Moeilijkheidsgraad voor determinatie is geen criterium  ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Update:

Vraag: Klopt de ontdekker van de 2e aziatische gopl van Texel?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Corstiaan Beeke

Amigo van 8 juli bleek Azigo. En volgens mij ontbreekt de derde Azigo van Texel nog.

Folkert Jan

update.

Tevens heb ik bij Jos van den Berg nog een vraag uit staan over al die AZ gopls van Texel
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

JohanvantBosch

http://waarneming.nl/waarneming/view/105830570

Ik mis de Bergfluiter van 29 augustus. Gevonden door Remco Hofland.

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Cornelis Fokker

Mvg,
Cornelis Fokker, Hendrik-Ido-Ambacht
Kijk ook eens op mijn weblog: http://fokkervogel.blogspot.com/

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Justin Jansen

En hoe is het afgelopen, en wie heeft 'gewonnen'?
M.v.g., Justin Jansen


Folkert Jan

Ik zal er volgende week weer eens naar kijken. Het is verwaterd omdat ik aan het wachten ben op de nieuwe db/dba site waar zoiets in verwerkt zou zitten.
Tevens heb ik het idee dat er bijna geen animo voor is gezien het geringe aantal reacties/aanmeldingen van gevonden soorten hier
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

frankneijts

Citaat van: Folkert Jan op januari 08, 2016, 20:27:03 PM
Ik zal er volgende week weer eens naar kijken. Het is verwaterd omdat ik aan het wachten ben op de nieuwe db/dba site waar zoiets in verwerkt zou zitten.
Tevens heb ik het idee dat er bijna geen animo voor is gezien het geringe aantal reacties/aanmeldingen van gevonden soorten hier

Evengoed bedankt voor al t werk dat je er in gestopt hebt!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

RWester

Citaat van: Folkert Jan op januari 08, 2016, 20:27:03 PM
Ik zal er volgende week weer eens naar kijken. Het is verwaterd omdat ik aan het wachten ben op de nieuwe db/dba site waar zoiets in verwerkt zou zitten.
Tevens heb ik het idee dat er bijna geen animo voor is gezien het geringe aantal reacties/aanmeldingen van gevonden soorten hier

Daar kan ik goed inkomen Folkert Jan, geen animo wil nog wel eens tot teleurstellingen leiden. Ik denk echter dat dit gebeuren meer zou leven als het een eigen pagina of zo heeft. Waar je wat meer kunt spelen met statistieken, tabellen, overzichtjes, enz. Dit topic zakt weg in de rest aan onderwerpenbrij, en dan wil het zeker wel verwateren ja.

Misschien nu persoonlijk eens wat spelen met opzetjes hoe je het zelf graag zou willen uitvoeren. En dan kijken waar dat haalbaar is. Begrijp dus dat er op DB-site iets zou komen, maar misschien is er nog een andere insteek? Je doet het omdat jíj het zelf leuk vind om te doen voor anderen. En dat doe je mooi en enthousiast! Laat het daarom niet tot een teleurstelling komen. 'Wachten' kan daar mede toe leiden...
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Folkert Jan

Ik kan zelf geen website bouwen Remco, anders had ik dat al lang gedaan ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013