1000 soorten in 2015 in je eigen gemeente

Gestart door Yeronimo, januari 03, 2015, 21:23:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Henri van Dodeweerd

Citaat van: hiskodevries op oktober 24, 2015, 11:17:24 AM
In 1 lijst mensen met verschillende targets zo te sorteren dat iedereen zich daarin kan vinden bestaat niet. Een idee is om meerdere kolommen te maken.
1 kolom 1000 en hoger
2 kolom 500-1000
3 kolom etc
In principe doe je dit voor je zelf natuurlijk om je eigen hotspot goed te leren kennen.

Een goed idee denk ik.

Misschien is het mogelijk om 2 groepen maken: 500 soorten en 1000 soorten en deze in twee kolommen weergeven. Maar dat lijkt me ook lastig. Nu kan ik mijn target zelf op 700 zetten en dan ga je weer. Dus dan moet dat weer ondervangen worden. Ik denk dat er altijd wel haken en ogen blijven en dat nooit iedereen tevreden is.

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0



hiskodevries

mooi, dan maken we dat de standaard.
Eigenlijk zouden we een ondergrens van 100 soorten moeten instellen. Dat scheelt een kolom. Wouter heeft vast alleen maar een doel ingesteld zo laag om eens te kijken hoe snel die bovenaan kon komen. Wat mij weer triggerde om wat met die grenzen te spelen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Henri van Dodeweerd

Citaat van: hiskodevries op oktober 26, 2015, 15:19:39 PM
mooi, dan maken we dat de standaard.
Eigenlijk zouden we een ondergrens van 100 soorten moeten instellen. Dat scheelt een kolom. Wouter heeft vast alleen maar een doel ingesteld zo laag om eens te kijken hoe snel die bovenaan kon komen. Wat mij weer triggerde om wat met die grenzen te spelen.

Lijkt me een goed plan. Dan moet iemand even de spelregels iets aanpassen.  :blink:
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd


Menko Vlaardingerbroek

CiteerZo overzichtelijker? http://waarneming.nl/1000_soorten_ranking_v2.php?jaar=2015
Nee, op mijn scherm niet. Op een heel breed scherm misschien wel, maar op een normaal scherm worden de kolommen enigszins samengeperst. Alles onder elkaar ziet er juist overzichtelijker uit (en dan maar gewoon op aantal waargenomen soorten sorteren; iedere volgorde is discutabel).
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

hiskodevries

Menko, houden we nu ook rekening met smalle schermpjes
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Menko Vlaardingerbroek

CiteerMenko, houden we nu ook rekening met smalle schermpjes
Ja, dit is een stuk beter zo!
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

Merel

Ik weet niet of ik mijn doel ga halen dit jaar, op zich kan het nog wel, maar heb gewoon weinig tijd. Toch leerzaam, want als ik in plaats van mijn wijk, de hele stad Leeuwarden had gedaan, had ik waarschijnlijk al richting de 1000 soorten aangezeten. Volgend jaar ga ik dus voor 1000 soorten in Leeuwarden. :)
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Merel op oktober 30, 2015, 10:41:58 AM
Ik weet niet of ik mijn doel ga halen dit jaar, op zich kan het nog wel, maar heb gewoon weinig tijd. Toch leerzaam, want als ik in plaats van mijn wijk, de hele stad Leeuwarden had gedaan, had ik waarschijnlijk al richting de 1000 soorten aangezeten. Volgend jaar ga ik dus voor 1000 soorten in Leeuwarden. :)

Een doel niet halen is jammer, maar geen drama toch  ;). Ik zie het doel ook als een uitdaging en een soort motivatie om ook naar andere soortgroepen te kijken en daarvan iets te leren en me daarover te verwonderen. Als je dat met minder soorten gedaan hebt, is je doel gehaald toch?

Overigens moet ik nog 19 soorten om mijn doel te halen. Dat moet lukken zou ik denken. Er komen vast nog wat paddenstoelen bij.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

bas.drost96

Ik had een paar drukke periodes dit jaar (eindexamens, aan een studie beginnen) en ik ben de laatste tijd minder in Veenendaal waardoor er niet meer veel soorten bijkomen. Ik denk dat ik de 1000 soorten helaas niet meer ga halen, maar ik heb alsnog veel lol hier aan beleefd en ik ben heel veel te weten gekomen over allerlei soortgroepen, dus het is een heel waardevol jaar geweest ;D
Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien

Marco de Haas

Citaat van: bas.drost96 op oktober 30, 2015, 11:38:21 AM
Ik had een paar drukke periodes dit jaar (eindexamens, aan een studie beginnen) en ik ben de laatste tijd minder in Veenendaal waardoor er niet meer veel soorten bijkomen. Ik denk dat ik de 1000 soorten helaas niet meer ga halen, maar ik heb alsnog veel lol hier aan beleefd en ik ben heel veel te weten gekomen over allerlei soortgroepen, dus het is een heel waardevol jaar geweest ;D

Voor mij hetzelfde verhaal, eindexamens en begonnen met een studie. De lange zomervakantie benut om zoveel mogelijk soorten te scoren  :angel: ;).
Met vriendelijke groet, Marco de Haas
Validator cicaden

Oproepje cicade-waarnemingen: zie hier.
Waardplanten cicaden: zie [url=http

Hannie Luijten

Groet, Hannie


Hannie Luijten

Groet, Hannie

M.V.S

Ik ben druk bezig te sprokkelen. Ik heb me gericht op mijn kennisgroep, en dat is de planten. Daarnaast zo veel mogelijk andere dingen ingevoerd.

Na de zomervakantie heb ik het vanwege de motivatie laten liggen. Hierdoor mis ik soortengroepen waar je nog mee kunt binnenlopen, zoals de paddenstoelen, gallen en de nachtvlinders.

Ik ga het net wel of niet halen, maar dan heb ik er voor mijn gevoel nog steeds niet alles uitgehaald dat er in zat. Toch was het erg leerzaam.
Groetjes, Marc

klump.105

Is het ook mogelijk om een 1000-soortenlijst van twee verschillende gebieden aan te maken, dus twee aparte tellingen? Of moet je daarvoor een tweede inlognaam hebben?
Ik heb een paar keer geprobeerd om een tweede lijst te maken maar dan verdwijnt de eerste weer.
Met vriendelijke groet, Adria Klumpers

Hannie Luijten

Citaat van: klump.105 op januari 02, 2016, 13:37:51 PM
Is het ook mogelijk om een 1000-soortenlijst van twee verschillende gebieden aan te maken, dus twee aparte tellingen? Of moet je daarvoor een tweede inlognaam hebben?
Ik heb een paar keer geprobeerd om een tweede lijst te maken maar dan verdwijnt de eerste weer.


Dat vind ik wel een goed idee aangezien ik ook zeer regelmatig in een ander gebied kom.
Groet, Hannie

klump.105

Hoi Hannie, ik wilde ook in Purmerend gaan tellen om dat ik daar zo vaak doorheen loop en fiets. Ik hoop dat je dat niet vervelend vindt.
Met vriendelijke groet, Adria Klumpers

Hannie Luijten

Waarom zou ik dat vervelend vinden? Nee hoor echt niet. Zelf loop ik vaak door de Zuidoostbeemster vandaar dat ik daar ook wel soorten zou kunnen tellen. Er is ook nog een kleine kans dat ik in de loop van het jaar ga verhuizen. Dan zit ik weer in een totaal ander gebied.


Maar mag ik hieruit begrijpen dat we ook dit jaar weer soorten kunnen tellen en (al) een nieuwe link aan kunnen maken?
Groet, Hannie

klump.105

#142
Ja, want ik heb voor de Zeevang al een nieuwe gemaakt!
Succes met tellen!
Met vriendelijke groet, Adria Klumpers

Hannie Luijten

#143
Adria, bij het maken van een nieuwe link kwam ik dit tegen in de gebruiksaanwijzing. Kan je hier niks mee? (zelf ben ik nog niet zover dat ik het geprobeerd heb)


De rare notatie in de link voor gebieden (?gebieden[]=22861) betekend dat je meerdere gebieden kan opgeven. B.v. 2 wijkenhttp://waarneming.nl/1000_soortendag_generiek.php?gebieden[[/size]]=43677&gebieden[]=10268&from=2012-01-01&to=2012-12-31&doel=500&title=500%20soorten%20in%20Barneveld&user=11516
Groet, Hannie

Hannie Luijten

Mijn nieuwe link is ook weer voor elkaar. http://goo.gl/RfbSGJ
Afgelopen jaar was mijn doel 350 soorten. Uiteindelijk heb ik er ruim 500 verzameld. Dus nu ga ik proberen om er 650 van te maken. 
Groet, Hannie

klump.105

Citaat van: Hannie op januari 02, 2016, 15:39:42 PM
Adria, bij het maken van een nieuwe link kwam ik dit tegen in de gebruiksaanwijzing. Kan je hier niks mee? (zelf ben ik nog niet zover dat ik het geprobeerd heb)


De rare notatie in de link voor gebieden (?gebieden[]=22861) betekend dat je meerdere gebieden kan opgeven. B.v. 2 wijkenhttp://waarneming.nl/1000_soortendag_generiek.php?gebieden[[/size]]=43677&gebieden[]=10268&from=2012-01-01&to=2012-12-31&doel=500&title=500%20soorten%20in%20Barneveld&user=11516

Hannie, deze mogelijkheid heb ik gezien maar ik dacht dat de waarnemingen dan opgeteld worden, meer bedoeld om bv in Purmerend alleen Overwhere en Wheermolen te tellen.
Maar ik ga het wel even proberen!
Met vriendelijke groet, Adria Klumpers

Henri van Dodeweerd

Ik heb voor de duidelijkheid even een nieuw topic geopend voor 2016.

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

aport

Probeerde een tweede gebied aan te maken, maar dat schijnt niet te werken. Sta er nu 3x in en heb geen idee hoe ik er twee kan verwijderen. Dus hierbij verzoek of er twee verwijdert kunnen worden.
Alvast bedankt en groet,
Arjan Portengen (gebied Valkenburgse meer).

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Sanne

Ik ga voor 500 soorten in Zaanstad. Kijken of dat gaat lukken ;)