Roze Spreeuw & De Brekken

Gestart door redmar_woudstra, juli 04, 2007, 23:14:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

redmar_woudstra

Hallo allemaal,

Ik vind dat ik tussen al het leren ook wel wat afleiding kan gebruiken, dus heb ik mijn vader zo gek gekregen morgen naar de Roze Spreeuw in Oosterzee te gaan. Helaas kan ik pas later in de middag, dus ik hoop dat er mensen gaan zoeken. Toevallig één van de forumleden?

Anders wilde ik ook wel een kijkje nemen in de Brekken, bij Lemmer. Daar is dit voorjaar al heel wat leuks gemeld, maar ik weet eigenlijk niet hoe dat gebied precies eruit ziet. Is er een hut ofzo? Mijn oom en tante wonen er vlakbij, maar ik kende het gebied helemaal niet.

Bedankt in ieder geval!
groet,
Redmar

Hans Bossenbroek

#1
Het is haast een zekerheidje, maar je moet wel geduld hebben. De vogel vliegt om het uur vanaf de omringende weilanden (de laatste keer vloog de vogel redelijk ver weg naar weilanden bij Oosterzee-dorp om te fourageren) naar de mestvaalt en laat zich daar tezamen met gewone spreeuwen goed. Het enige nadeel is de koeienstront.

Thijs Fijen

Ik ga morgenochtend! :D

De brekken is volgens mij poldergebied met veel slootjes! En ik geloof een grote plas. Je moet ten noorden van Lemmer bij de waterzuivering zien te komen, vanaf daar ongeveer kun je een zand/fietspad inlopen dacht ik en dan een beetje door het gebied lopen maar er vooral overheenkijken.

Succes

Thijs
Thijs Fijen

redmar_woudstra

CiteerIk ga morgenochtend! :D

De brekken is volgens mij poldergebied met veel slootjes! En ik geloof een grote plas. Je moet ten noorden van Lemmer bij de waterzuivering zien te komen, vanaf daar ongeveer kun je een zand/fietspad inlopen dacht ik en dan een beetje door het gebied lopen maar er vooral overheenkijken.

Succes

Thijs
Spreek maar in op de vogellijn, dan weet ik in ieder geval of het zin heeft ;)

Succes in ieder geval en bedankt!
groet,
Redmar

teunvankessel

Ik ben dit voorjaar geloof ik in de brekken geweest het is wel een leuk gebiedje op een onverwachte plaats, er zitten meerdere eendensoorten en toen ook een Zwarte Ibis (Lifer :D ) om er te komen moet je wel langs een nieuwbouwwijk enz, af
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Jos Welbedacht

#5
Misschien fiets ( :wacko: ) ik er vandaag even heen...
Hoe zit het trouwens met de honden van de boer, ik heb het niet zo met honden...
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

redmar_woudstra

Ik ga zo meteen heen, hij is nog niet gemeld via vogellijn of iets dergelijks, maar we zien wel!
groet,
Redmar

Jos Welbedacht

Iemand moet hem herontdekken, en ik heb vervoer geregeld.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

redmar_woudstra

CiteerIemand moet hem herontdekken, en ik heb vervoer geregeld.
Toch nog niet weg, maar vooralsnog geen bericht.
groet,
Redmar

Hans Bossenbroek

Er is geen enkele hond te vinden, wel veel koeien in de stal! Maar op de balken boven kan de spreeuw weer zitten. Hij schijnt er regelmatig in te vliegen.

redmar_woudstra

Vooralsnog niks, maar mijn vader wil eerst nog allerlei dingen doen voordat we gaan  <_<
Misschien is dat wel mazzel en is hij tegen die tijd terug gevonden... B)  
groet,
Redmar

steenl

#11
Gisterenavond heb ik daar ook rond gelopen.
Verschrikkelijk aardige boer. We mochten op het erf staan. Ik ben de stal ingelopen. Ik heb andere boeren meegemaakt.
Dit was gewoon een dagje uit  :D  B)
Echter de Roze Spreeuw is GEEN makkie.
3 uur gestaan. Niets.
Ook vanochtend hebben mensen er weer 3 a 4 uur gestaan.
Wederom niets. Maar waarschijnlijk is hij nog wel aanwezig.
De boer ziet hem op wisselende tijdstippen op de maisbult.

Geen honden gezien. :duim:

teunvankessel

Ik heb er vanmorgen 7 uur gestaan, ook helaas niks gevonden
wij hadden wel een hond gezien ;)  een bruine (hij heigde hard!)
voor de rest ook nog 2 kwartels achter de kuilbulten gehoord
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

redmar_woudstra

CiteerIk heb er vanmorgen 7 uur gestaan, ook helaas niks gevonden
wij hadden wel een hond gezien ;)  een bruine (hij heigde hard!)
voor de rest ook nog 2 kwartels achter de kuilbulten gehoord
Hm, bedankt voor het staan ;)

Mijn vader was dusdanig druk dat hij alleen wilde rijden als de vogel weer gezien zou worden. Helaas dus niet. Misschien dat ik het morgen zelf even probeer met de bus. Ik moet toch maar eens mijn ***SPAM*** scoren  :P
Kwartels horen is ook al leuk (een lifer voor mij).
groet,
Redmar

teunvankessel

Moet je iets vaker s'nachts op pad nu kan het nog! anders moet je nog een jaartje wachten
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

redmar_woudstra

CiteerMoet je iets vaker s'nachts op pad nu kan het nog! anders moet je nog een jaartje wachten
Ik ga wel regelmatig 's nachts op pad, maar meestal niet om te vogelen :P
Ze schijnen overigens vlak buiten Groningen wel te zitten, dus misschien toch maar eens proberen.

De verleidingen van het studentenleven zijn over het algemeen te groot (vandaar dat ik ook zo weinig vogel op t moment). Als het morgen droog is kan ik natuurlijk ook gaan fietsen, ben ik er wel lekker uit: 25 km heen, 25 km terug.
groet,
Redmar

teunvankessel

haha, heb wel eens gehad dat ik van een feest terug fietste en dat ik er een hoorde
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

henkjanvdkolk

CiteerMoet je iets vaker s'nachts op pad nu kan het nog! anders moet je nog een jaartje wachten
ik heb er eentje gehoord om 10 uur 's ochtends, een paar keer 4 uur 's middags, en 1 keer 2 gezien om 2 uur 's middags.

Ik zal echt niet zomaar om kwartels 's nachts op pad gaan  ;)  
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Pim

Tot 16.00 uur geen roze spreeuw, wel een zeldzaam gastvrije boer.
Het was overigens een leerzame middag!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

teunvankessel

CiteerTot 16.00 uur geen roze spreeuw, wel een zeldzaam gastvrije boer.
Het was overigens een leerzame middag!
Klopt ! die mensen daar zijn inderdaad heel gastvrij maar ik ruik de koeienstal nu nog steeds aan mn kleren :lol:. We hebben zelfs bij een meneer binnengezeten en cake gegeten en koffie gedronken B)  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

JaapHennevanger

Vandaag ook wezen "zoeken/wachten"op de Roze Spreeuw maar helaas ook niks, maar de boer vertelde wel dat de vogel afgelopen week elke keer dat hij/zij er zo rond 11 uur aanwezig was op het erf.. Dus hij had er ook een hard hoofd in dat de vogel nog zou terug keren, maar de boer heeft hem ook vanuit zijn tractor op 3 meter gehad :rolleyes:  
Jaap Hennevanger



Jos Welbedacht

CiteerHet was overigens een leerzame middag!

Ik ben geloof ik net iets te vroeg weg gegaan.  B)
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space