Hoofdmenu

Bekende

Gestart door wtrlntn, november 15, 2014, 00:37:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

wtrlntn

Maar ik kom er even niet op...
Groeten Wouter

Carolien

Zeg Woutertje,

Voer jij je waarnemingen ook in??  ;D ;D ;D

Grtjes Carolien

wtrlntn

Groeten Wouter

Carolien

Nou, dat je al je vondsten in de database van waarneming.nl zet. Dus al je gevonden paddenstoelen zeg maar  :P

wtrlntn

Ow... eehm.. Ja dat zal ik dan nog maar doen denk ik... tzt...  :rolleye:
Groeten Wouter

Rob Koelman

Citaat van: wtrlntn op november 15, 2014, 01:40:16 AMdat zal ik dan nog maar doen denk ik... tzt...

Geen uitstel, NU!  :police:
Met vriendelijke groet, Rob


Rob Koelman

Citaat van: ratje op november 15, 2014, 12:33:03 PM??? ???

Toelichting:
Wouter plaatst nu al enige tijd steeds een flink aantal vragen op het paddenstoelen-forum. Het is echter volkomen onduidelijk of de waarnemingen ook ingevoerd worden. Vermoedelijk niet, en dat is dus niet de bedoeling! Zie ook mijn andere reactie...
Met vriendelijke groet, Rob

ratje

Citaat van: Rob Koelman op november 15, 2014, 12:36:37 PM
Citaat van: ratje op november 15, 2014, 12:33:03 PM??? ???

Toelichting:
Wouter plaatst nu al enige tijd steeds een flink aantal vragen op het paddenstoelen-forum. Het is echter volkomen onduidelijk of de waarnemingen ook ingevoerd worden. Vermoedelijk niet, en dat is dus niet de bedoeling! Zie ook mijn andere reactie...
wie moet dat in de gaten houden dan? Ik kan me niet voorstellen dat dit een verplichting is. Wenselijk ok, verplichting oh nee. ;D

Rob Koelman

#9
Citaat van: ratje op november 15, 2014, 12:33:03 PM??? ???

Citaat van: Rob Koelman op november 15, 2014, 12:36:37 PMToelichting:
Wouter plaatst nu al enige tijd steeds een flink aantal vragen op het paddenstoelen-forum. Het is echter volkomen onduidelijk of de waarnemingen ook ingevoerd worden. Vermoedelijk niet, en dat is dus niet de bedoeling! Zie ook mijn andere reactie...

Citaat van: ratje op november 15, 2014, 12:40:01 PMwie moet dat in de gaten houden dan? Ik kan me niet voorstellen dat dit een verplichting is. Wenselijk ok, verplichting oh nee. ;D

Inderdaad geen verplichting, maar wel wenselijk. Dat betekent dat je forumleden daar wel degelijk op mag aanspreken en dat is precies wat er nu gebeurt!

Voor mij persoonlijk geldt dat al ik weet dat een persoon steeds alleen maar met foto's komt en wil weten wat de naam van de afgebeelde soort is en de waarneming vervolgens NIET invoert, ik op een gegeven moment niet meer op de vragen van deze persoon reageer... Net zo goed als er géén verplichting tot invoeren is is er ook géén verplichting om te reageren op vragen.

En nu ga ik mij weer bezig houden met paddenstoelen...
Met vriendelijke groet, Rob

ratje

Citeer
Inderdaad geen verplichting, maar wel wenselijk. Dat betekent dat je forumleden daar wel degelijk op mag aanspreken en dat is precies wat er nu gebeurt!
Ik vind dat wel erg kort door de bocht. Wie heeft er het recht om een ander toe te spreken als hij niet doet wat JIJ wilt :o
Citeer


En nu ga ik mij weer bezig houden met paddenstoelen...
Dan zal ik eens op zoek gaan naar ingevoerde waarnemingen.

ridderzwam

met dat al  : het is een honingzwam.

Groet,
Ria.

Rob Koelman

#12
CiteerInderdaad geen verplichting, maar wel wenselijk. Dat betekent dat je forumleden daar wel degelijk op mag aanspreken en dat is precies wat er nu gebeurt!

Citaat van: ratje op november 15, 2014, 13:56:47 PMIk vind dat wel erg kort door de bocht. Wie heeft er het recht om een ander toe te spreken als hij niet doet wat JIJ wilt :o 

Kort door de bocht? Je doet nu net alsof ik de enige persoon op waarneming.nl ben die vindt dat waarnemingen ingevoerd moeten worden. Dat is gewoon het beleid van waarneming.nl. Dat ik dat hier nog eens benadruk zou dan ook geen nieuws moeten zijn. Dus ja, ik vind dat ik recht van spreken heb...
Met vriendelijke groet, Rob

ratje

Citeer
Dus ja, ik vind dat ik recht van spreken heb...
??? ???

wtrlntn

Hou het lief guys. Ik laat me tot niks dwingen maar ben bereid iets terug te doen voor alle hulp op het forum. Dus het verder voeren van deze discussie voegt verder weinig toe. Stop!  :-X En Hannie bedankt voor de steun, maar ik red me wel. Als jullie er nog verder over willen praten, dan liever niet in mijn topics, maar open liever een nieuwe topic over deze discussie.
Groeten Wouter

wtrlntn

En dan nog iets. Ik begon met invoeren op waarneming, maar na twee foutieve determinaties werd ik eerst doorverwezen naar het forum. Ik wil met redelijke zekerheid zeggen om welke soort het gaat voor ik het invoer. Ik had veel foto's en heb momenteel maar 1 slecht verouderd paddo-boek van Readers Digest, en Google. Daarom heb ik enige tijd misbruik gemaakt van de kennis op het forum. Er zijn boeken onderweg en in 2015 zal ik meer weten en zelf meer kunnen determineren. Als kind was ik er veel mee bezig en was mijn kennis ervan groter dan nu, ik ben veel vergeten. En als laatste vind ik de website niet superhandig in gebruik, temeer daar ik apart moet inloggen op forum, en ik hoop dat ik mijn wachtwoord nog weet van die andere. Ik denk dat ik wel ongeveer klaar ben met paddo's voor dit jaar, en zal dus binnenkort beginnen met invoeren als de admins van deze site denken dat dat nut heeft. Het kan zijn dat ik nog van enkele paddo's om de naam zal vragen, maar veel zal het niet meer zijn. Allen bedankt voor alle interesse en hulp!
Groeten Wouter

ratje

Citaat van: wtrlntn op november 15, 2014, 18:20:50 PM
En Hannie bedankt voor de steun, maar ik red me wel.
Ik hoef het voor niemand op te nemen, ik verwoord alleen mijn visie. Maar fijn dat je je leven "gebeterd" hebt. Ga zo door.

wtrlntn

Hahaha  :wub:. Ik kijk trouwens ook met enige regelmaat op jouw website, leuk!  ;)
Groeten Wouter

ratje

even tussendoor.. Brutaal vraagje? Wouter Arnhem?

wtrlntn

Groeten Wouter

Carolien

#20
Oeps, chill mensen. Ik bedoelde met mijn opmerking geen discussie uit te lokken, ik wilde Wouter slechts wijzen op het feit dat het wenselijk is om de paddenstoelen ook in te voeren. Je waarnemingen invoeren kan belangrijk zijn voor onderzoekers als het gaat om voorkomen, verspreiding en informatie over de soort. Maar uiteraard is iedereen daar vrij in. Misschien nog wel een tip (als je wel van plan mocht zijn je paddenstoelen voortaan te gaan invoeren) er staat rechts in je scherm een link "determineren via het forum". Op deze manier staat je paddenstoel al geregistreerd in de database, maar dan kun je hem via het forum mogelijk ook nog eens op de juiste naam laten brengen (en dus de soort nog wijzigen eventueel) Slechts een tip ;D ;D In ieder geval wel leuk dat er weer een enthousiaste paddo-freak bij is gekomen op het forum; Keep up the good work Wouter :duim: :duim:

wtrlntn

Dus dit is een honingzwam Ria? ;D
Groeten Wouter

Douwe van der Ploeg

Rob, het is vast niet bewust,  maar je komt de laatste tijd wat kortaf en onvriendelijk over in sommige van je berichten. Communicatie over Internet is altijd wat lastiger te interpreteren dan wanneer iemand voor je staat en misschien ben je je er niet bewust van,  dus gewoon een vriendelijk bedoelde heads-up :)

Wouter: je kan waarnemingen ook invoeren onder zgn. verzamelsoorten, bijv. "Paddestoel onbekend" als jeniet weet welke soort iets is, of bij een waarneming het vinkje bij "zeker" weghalen als je gewoon nog twijfelt. Dat de site en het forum gescheiden registraties hebben is inderdaad niet zo handig soms,  maar je mag natuurlijk wel op beide registeren met zelfde naam en wachtwoord,  hoef je maar één ding te onthouden :)
Douwe van der Ploeg

wtrlntn

Dank Carolien en Douwe
Groeten Wouter