Hulp bij determinatie 3

Gestart door wouterbosgra, juli 16, 2007, 08:48:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Goeiemorgen!

Een vriend stuurde me een aantal foto's ter determinatie, maar ik weet het niet helemaal zeker. Mijn eerste gok is tjiftjaf, is dit correct?

wouterbosgra


frankmeer

#2
Met die oranje schouder lijkt hij hier wel een beetje op  :P : http://www.oiseaux.net/oiseaux/passeriform...oux.auau.2g.jpg
Frank van der Meer

wouterbosgra

bedankt! op foto1 lijken echter ook een witte nekring en wenkbrouwstreep te zien...

frankmeer

#4
Nee, nee, het was niet echt serieus  :blink:
Niet echt dat het hem echt zou zijn, maar meer dat je hem er voor aan kunt zien als je nergens anders op let.
Frank van der Meer

oceanodroma

haha veel blauwstaarten dit jaar! :P

Fitis/ Tjiftjaf heeft ook een lichter gekleurde schouder"patch": ik zou gokken op tjiftjaf maar van de foto is het moeilijk te zeggen...
Dimitri Mulder
oceanodroma

Jeroen Nagtegaal

Waarom niet iets van Tuinfluiter?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

BramtK

Dat lijkt mij ook eerder Jeroen. Snavel lijkt iets te fors voor een Phylloscoop. Wel lastig nu, deze vogels, veel zijn de lichaamsveren aan het ruien en daarmee gaat het kenmerkende profiel vaak verloren.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

oceanodroma

Snap de suggestie van Tuinfluiter, maar vind de vogel toch echt meer Phyloscopus dan Sylvia. Vooral door 'blauwstaart'schouderpatch maar ook door de lichte snavel (ook al is hij inderdaad wat groot) en jizz.
Blijft inderdaad lastig door die rui...
Dimitri Mulder
oceanodroma

Guus Peterse

De groen-gelige tinten ken ik ook niet van tuinfluiter. Aan de andere kant: dat kan ook weer een fotografisch effect zijn. Het blijven uiteindelijk toch gewoon kleine niet al te duidelijke fotootjes.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

wouterbosgra

er is nog een 3e foto beschikbaar, hebben jullie hier wat aan?