Hoofdmenu

vogels in de hand

Gestart door dutchway, november 01, 2014, 16:48:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

dutchway

Ik zie vandaag weer verschillende foto's met vogels in de hand/gevangen voorbij komen hier bij wn.
Mijn vraag is waarom worden deze vogels gevangen?
Alleen voor een foto, of ook om te ringen oid?
Soms zie ik erbij staan dat de vogels bij een ringstation gefotografeerd zijn.
Maar lang niet altijd
Ik hoop toch echt niet dat die vogels alleen voor een mooie foto gevangen worden, want dat zou ik een kwalijke zaak vinden.
Wie heeft antwoord?
Groeten van Lia

Bart van Hoogstraten

Citaat van: dutchway op november 01, 2014, 16:48:10 PM
Ik zie vandaag weer verschillende foto's met vogels in de hand/gevangen voorbij komen hier bij wn.
Mijn vraag is waarom worden deze vogels gevangen?
Alleen voor een foto, of ook om te ringen oid?
Soms zie ik erbij staan dat de vogels bij een ringstation gefotografeerd zijn.
Maar lang niet altijd
Ik hoop toch echt niet dat die vogels alleen voor een mooie foto gevangen worden, want dat zou ik een kwalijke zaak vinden.
Wie heeft antwoord?

Ik kan je geruststellen -> die worden allemaal gevangen voor wetenschappelijk doel en weer vrijgelaten.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

dutchway

ok, gelukkig maar
Bedankt voor je reactie Bart
Groeten van Lia

Jeroen Nagtegaal

Aanvullend zal een enkele keer een vogel in de hand op de foto komen die bijvoorbeeld tegen een raam aan gevlogen is.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Oenanthe

Vogelringstation Meijendel heeft zijn eigen account waarop heel wat foto's van vogels in de hand te zien zijn. Maar je zult ook zien dat al die vogels als 'vangst' zijn ingevoerd. En wees gerust: na het maken van de foto zijn ze allemaal losgelaten.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips