Voorproefje Ecogrid

Gestart door Niko Buiten, juli 16, 2007, 11:58:09 AM

Vorige topic - Volgende topic

Niko Buiten

Voor de liefhebbers:

Binnenkort wordt het mogelijk om via Ecogrid, de nationale database flora en fauna, je waarnemingen rechtsstreeks bij PGO's als Floron (planten), SOVON (vogels) en de Vlinderstichting in te leveren. Voor een voorproefje kun je hier kijken: https://www.ndff.ecogrid.nl/ .

Mij is het nog niet gelukt mij te registreren, maar ik weet van anderen dat hen dat al is gelukt.

Zie ook: Minister Verburg benoemd Gegevensautoriteit
Groet,

Niko Buiten.


Corryabbink

#1
CiteerMij is het nog niet gelukt mij te registreren, maar ik weet van anderen dat hen dat al is gelukt.

Er is een probleem met de beveiliging/beveilingscertificaat van de website. Ik krijg tenminste het advies er niet naar toe te gaan.
Speelt dat ook bij jou Niko?
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Jeroen Nagtegaal

Citeer
CiteerMij is het nog niet gelukt mij te registreren, maar ik weet van anderen dat hen dat al is gelukt.

Er is een probleem met de beveiliging/beveilingscertificaat van de website. Ik krijg tenminste het advies er niet naar toe te gaan.
Speelt dat ook bij jou Niko?
Bij mij in elk geval wel,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Mark van Veen

Ik probeerde mij te registeren (beroepshalve en persoonlijk uiteraard geinteresseerd wat er te vinden is), maar krijg de hele tijd pagina's die niet gevonden worden of wachtwoorden die niet geaccepteerd zijn (ondanks mijn pogingen me aan de regeltjes te houden).
groet,

Mark van Veen

hiskodevries

dat zal te maken hebben met de strengheid van je browser.
Als je die pagina`s opstart krijg je de ene na de andere certificatiefout.
Nadat je uiteindelijk je hele c.v. hebt ingevuld mag je je registreren. ,maar dat levert niet veel nieuws op
een raadpleegscherm wat ik niet begrijp/ of niet werkt
een invoerscherm wat leeg is ( daar past wel precies http://waarneming.nl/wn.php in)
en een forum wat qua indeling verdacht veel lijkt op dit forum.
verder wat verwijzingen naar herkenningssties zoals vogelvisie.nl .
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

petermeer

#5
Ook even rond gekeken, maar haalt het niet bij waarneming.nl!  :angel:
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Niko Buiten

#6
Citeer
CiteerMij is het nog niet gelukt mij te registreren, maar ik weet van anderen dat hen dat al is gelukt.

Er is een probleem met de beveiliging/beveilingscertificaat van de website. Ik krijg tenminste het advies er niet naar toe te gaan.
Speelt dat ook bij jou Niko?
Ja, dat speelt bij mij ook.


Er is inderdaad nog weinig te zien. Maar de site is volgens mij ook nog niet aktief. Het is m.i. een testversie. Leuk om even op rond te kijken.


Wanneer je het lukt je te registreren krijg je de volgende tekst (ontvangen van iemand die het gelukt is zich te registreren):

Dank voor je registratie bij NDFF.

Jouw gebruikersnaam (volgt naam - NB) is succesvol bevestigd.

Jouw emailadres (volgt emailadres - NB) is toegevoegd aan onze lijst.

Je kunt nu inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord...


Het is even afwachten tot de site aktief wordt.  :whistle:  Spannend.
Groet,

Niko Buiten.


kvb

Registreren geen probleem maar voor de rest is het een lege huls die gevuld moet worden.

Kik

hiskodevries

blijkbaar al weer uit de lucht:

Error!

No pages are found on the rootlevel!

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Niko Buiten

Het portal van Ecogrid vertoonde zoveel gebreken, en er zat zo weinig voortuitgang in om ze te verhelpen, dat besloten is er niet mee verder te gaan. Over enige tijd hoopt men met een betere portal online te zijn.

(Bron: een medewerker van een PGO.)
Groet,

Niko Buiten.


marcel123

Als het je lukt te registreren (kost ongeveer een halve week) kun je inderdaad waarnemingen invoeren en wijzigen.
Kranswieren en kastanjemineermotten lukken niet dus de soortenlijst heeft zijn beperkingen.