Dag Alex,
Ik heb verschillende opmerkingen bij de laatste versie van ObsMapp (4.2.5), ik gebruik de Bing Hybrid Maps :
1) het geslacht wordt niet terug op de standaardwaarde gebracht, bij het invoeren van een waarneming van een andere soort,
2) het is niet meer mogelijk om even accuraat als vroeger (= versie 3 van ObsMapp) het pinnetje waarmee de locatie van een waarneming wordt aangeduid op het kaartje, te plaatsen , het pinnetje springt automatisch naar de plaats waar het spontaan stond na het oproepen van het kaartje, zelfs bij een grote (of de grootste) uitvergroting van het kaartje betekent dat in de praktijk een verschil van (20 ŕ) 40 m naargelang van de uitvergroting, tot de plaats waar men het pinnetje zou willen plaatsen, er verschijnt dan op het scherm een klein zwart rechthoekje,
3) af en toe komt ongevraagd het beginscherm of het scherm met de lijst van reeds ingevoerde waarnemingen ertussen bij het oproepen van het kaartje,
4) het oproepen van het kaartje verloopt af en toe stroef of komt helemaal niet binnen, ook als er geldige coördinaten zijn (= een goede fix),
5) ik heb de indruk dat de kaartjes die je thuis via draadloze netwerkverbinding had gedownload op het toestel, op het terrein niet kunnen worden opgeroepen, wanneer je geen mobiele internetverbinding hebt.
Ik zie niet direct een of ander patroon voor de opgenoemde bemerkingen, ik heb wel telkens de rapporten van de foutmeldingen verstuurd.