Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Bugmelding in WinObs  (gelezen 3473 keer)

Robert Ketelaar

• Member
Re: Bugmelding in WinObs
« Reactie #60 Gepost op: augustus 12, 2015, 20:34:31 pm »

Bij mij komt ook het stadium niet meer goed over bij uploaden, in elk geval bij de vliegen voor zover ik dat kan beoordelen. Ik lees dan anderen dit ook hebben, dus weer een mooi puntje ter verbetering  :blink:

groet!     Robert

lfrum

• Member
« Reactie #61 Gepost op: augustus 16, 2015, 20:06:35 pm »

Na de laatste update naar versie 1.4 worden bij de (nacht)vlinders hun kleed niet meer mee geupload.

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #62 Gepost op: augustus 17, 2015, 10:25:04 am »

Is bekend, ga proberen deze week hiervoor een update uit te brengen!

Groet, Ies

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #63 Gepost op: augustus 21, 2015, 17:44:09 pm »

Heren,

Ik heb zojuist een nieuwe versie 1.4.3.0 geupload naar de Store, hier zo het probleem met de kleden, activiteiten, etc. moeten zijn opgelost. Daarnaast is de applicatie nu ook beschikbaar in de volgende talen: Nederlands, Engels, Frans, aan de Engelse en Franse vertalingen zal nog wel iets bijgeschaafd moeten worden maar dat komt goed!

Daarnaast in code ook diverse voorbereidingen gemaakt voor andere mooie functionaliteit!;)

Gr, Ies
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2015, 17:59:04 pm door Ies Meulmeester »

jvdschans

• Member
« Reactie #64 Gepost op: augustus 22, 2015, 13:06:41 pm »

Ies,

Helaas....op waarnemingen.be werkt het 'Kleed' iig nog niet.
Vanmorgen de automatische update laten downloaden en installeren en getest. Helaas het kleed nog onbekend.
Telefoon gereboot en  opnieuw getest maar resultaat hetzelfde, kleed onbekend.

App verwijderen en opnieuw installeren? Zal ik later testen.

gr, Jurgen
Twitter: Jurgen_vds

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #65 Gepost op: augustus 22, 2015, 15:51:01 pm »

Heel vreemd Jurgen, ik heb bijv. net deze ingevoerd: http://waarneming.nl/waarneming/view/105648359

Kan je eens een printscreen maken van je gedownloade soortenlijsten?

Gr, Ies

Menno

• Member
« Reactie #66 Gepost op: augustus 22, 2015, 22:53:22 pm »

Heb vanochend ook de update gehad en vanavond even getest maar helaas :(
Bij de vogels komt het kleed wel mee maar bij de rest niet.
Heb een libel, dagvlinder, nachtvlinder en een vissie ingevoerd om het te testen.

lfrum

• Member
« Reactie #67 Gepost op: augustus 25, 2015, 15:16:27 pm »

Automatisch gemelde Update ge´nstalleerd 1.4.5.0 en nu bij vlinders en libellen is het kleed wel mee verstuurd naar de site.  :duim:

jvdschans

• Member
« Reactie #68 Gepost op: augustus 29, 2015, 17:01:43 pm »

Ja bij mij ook, automatisch gemelde update ge´nstalleerd (1.4.5.0) en alles weer als vanouds!

prima werk!!

gr, Jurgen

harriehendrickx

• Member
« Reactie #69 Gepost op: september 02, 2015, 15:53:28 pm »

Ik ben een nieuwe gebruiker en wil o.a. paddenstoelen gaan invoeren. Ik heb een Microsoft Lumia 640 LTE met  Windows phone 8.1 update 2. Heb natuurlijk de paddenstoelenlijst gedownload maar als ik bv. de naam parazurea of Russula parazurea ingeef, kent hij die niet (toch een zeer algemene soort). Geef ik de Nederlandse naam in (Berijpte russula) dan wordt deze wel herkent. Maar ik wil alleen wet. namen invoeren omdat ik de meeste Ned. namen niet ken. Mogelijk is dit in te stellen maar als ik bij instellingen kijk moet ik eerst inloggen. Na inloggen krijg ik de melding " Login succesvol"  OK. Druk ik op OK dan kom ik weer in het inlogscherm. Kom hier niet meer uit. Help.

OlivierO

• Member
« Reactie #70 Gepost op: september 02, 2015, 15:58:07 pm »

Dat gaat niet lukken Harrie. Die optie is er nog niet. Voorlopig zal je je dus moeten behelpen met het opzoeken van de Nederlandse naam.

Wat je ook kan doen is ze allemaal invoeren onder een algemene(verzamel)soort, de wetenschappelijke naam invoeren bij commentaar en dan thuis wijzigen.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2015, 16:02:26 pm door OlivierO »
Olivier Olyslaegers

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #71 Gepost op: september 02, 2015, 15:58:51 pm »

Ik ben een nieuwe gebruiker en wil o.a. paddenstoelen gaan invoeren. Ik heb een Microsoft Lumia 640 LTE met  Windows phone 8.1 update 2. Heb natuurlijk de paddenstoelenlijst gedownload maar als ik bv. de naam parazurea of Russula parazurea ingeef, kent hij die niet (toch een zeer algemene soort). Geef ik de Nederlandse naam in (Berijpte russula) dan wordt deze wel herkent. Maar ik wil alleen wet. namen invoeren omdat ik de meeste Ned. namen niet ken. Mogelijk is dit in te stellen maar als ik bij instellingen kijk moet ik eerst inloggen. Na inloggen krijg ik de melding " Login succesvol"  OK. Druk ik op OK dan kom ik weer in het inlogscherm. Kom hier niet meer uit. Help.

Harrie, uit het loginscherm kan je komen door gewoon op de terugknop te klikken nadat je login succesvol is! Het invoeren van wetenschappelijke namen is momenteel nog niet mogelijk, ik zal dat binnenkort toevoegen!

Gr, Ies

harriehendrickx

• Member
« Reactie #72 Gepost op: september 02, 2015, 18:36:51 pm »

OK, dank Ies. Heb ik nog even geduld met het mobiel invoeren. Na een succesvol login op de terugknop heb ik ook geprobeerd. Maar als ik dan voor instellingen kies, krijg ik weer de melding dat ik moet inloggen etc. Kom dus niet verder.

lfrum

• Member
« Reactie #73 Gepost op: september 28, 2015, 19:36:23 pm »

Na de laatste update kan ik de oude (verzonden)  gegevens wissen, maar wanneer ik de app opnieuw start staan ze er weer allemaal in, wel als verzonden.
Dit heeft voorlopig geen problemen om nieuwe waarnemingen in te geven en door te sturen.

jvdschans

• Member
« Reactie #74 Gepost op: september 28, 2015, 21:11:04 pm »

Ja bij mij ook, na laatste update verzonden waarnemingen niet meer te verwijderen.

gr, Jurgen

jvdschans

• Member
« Reactie #75 Gepost op: oktober 09, 2015, 14:18:44 pm »

Na auto update verwijder probleem opgelost.
Moet eerlijkzeggen dat de GPS iconen niet makkelijk zitten bij mijn telefoon.
Ze zorgen dat de invoervelden naar beneden zakken waardoor ik een extra handelingen moet doen. Zo vaak gebruik ik die GPS wijziging niet.
Verder heb ik het idee dat die GPS opeens veel stroom kost en de batterij snel leeg gaat. Dat zal ik nog eens testen.

gr, Jurgen.

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #76 Gepost op: oktober 09, 2015, 14:33:08 pm »

Na auto update verwijder probleem opgelost.
Moet eerlijkzeggen dat de GPS iconen niet makkelijk zitten bij mijn telefoon.
Ze zorgen dat de invoervelden naar beneden zakken waardoor ik een extra handelingen moet doen. Zo vaak gebruik ik die GPS wijziging niet.
Verder heb ik het idee dat die GPS opeens veel stroom kost en de batterij snel leeg gaat. Dat zal ik nog eens testen.

gr, Jurgen.
Heb jij voorstel dan Jurgen voor andere plaats voor de iconen? Ik denk dat je daar trouwens toch niet aan ontkomt, ik moet altijd even naar beneden scrollen voor opmerkingen etc..

Wat betreft GPS lijkt me sterk want daar is eigenlijk niets aan gewijzigd, maar even in de gaten houden!

Gr, Ies

jvdschans

• Member
« Reactie #77 Gepost op: oktober 09, 2015, 16:41:15 pm »

Tja, het is natuurlijk allemaal persoonlijk maar ik gebruik vaak het veld Kleed. Dat is nu weg dus moet ik scrollen. Na het toevoegen (+) moet ik eerst weer naar boven scrollen voor ik een nieuwe soort kan invoeren.... wat mij betreft zet je de iconen net boven de Opmerkingen, maar dan heb jij weer meer last  :P

(tis wel mooi hoor die GPS functie!!!)

gr, Jurgen

lfrum

• Member
« Reactie #78 Gepost op: oktober 09, 2015, 20:57:23 pm »

Probleem met het wissen is opgelost. :blink:

Menno

• Member
« Reactie #79 Gepost op: oktober 26, 2015, 16:50:54 pm »

Alles werkt met kleed ed perfect maar nu heb ik weer iets anders vreemds.
Een aantal waarnemingen komt niet mee over nadat ik het geupload heb.
Zie de foto's hieronder...

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #80 Gepost op: oktober 26, 2015, 22:02:04 pm »

Alles werkt met kleed ed perfect maar nu heb ik weer iets anders vreemds.
Een aantal waarnemingen komt niet mee over nadat ik het geupload heb.
Zie de foto's hieronder...

Als ik naar je waarnemingen lijst kijk Menno (http://waarneming.nl/user/view/87046) wat mis je dan?

Edit: Ik zie het al, je hebt de waarnemingen handmatig aangevuld, de waarneming van 6 Ooievaars ontbrak? Had je hier speciale gegevens ingevuld? Was dit de enige waarneming dit ontbrak? Kan je wat meer details geven?

Gr, Ies
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2015, 22:04:23 pm door Ies Meulmeester »

Menno

• Member
« Reactie #81 Gepost op: oktober 27, 2015, 01:17:06 am »

Hoi Ies,

ik had die waarneming van 6 ooievaars die miste en een waarneming van een kokmeeuw.
Bij de ooievaars had ik enkel de soort geselecteerd en niets aangepast, de kokmeeuw had ik alleen op kleurringdragend gezet.
Op mn telefoon staan ze als verzonden, maar op wn.nl verschijnen ze niet.
Had het wel eens eerder gemerkt toen ik een ringgegevens van een lepelaar had genoteerd in de app en vervolgens de waarneming niet verscheen op de site.
Wat me wel opvalt is dat beide missende waarnemingen soorten zijn die op dat tijdstip dubbel zijn ingevoerd.
Dus om 14:41 uur 50 kokmeeuwen en een waarneming (14:41) van een kokmeeuw met ring. De tweede waarneming van dezelfde soort op hetzelfde tijdstip wordt niet geupload. (misschien toeval) De zeelt die ik enkele secondes later invoerde komt wel gewoon op de site..

Menno

• Member
« Reactie #82 Gepost op: oktober 27, 2015, 17:23:56 pm »

Heb het vandaag nog getest door twee ponten op hetzelfde tijdstip in te voeren en de tweede werd niet geupload.

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #83 Gepost op: oktober 27, 2015, 18:36:08 pm »

Heb het vandaag nog getest door twee ponten op hetzelfde tijdstip in te voeren en de tweede werd niet geupload.
Oke bedankt Menno, nog een vraag, had je bij beide waarnemingen commentaar ingevuld?

Gr, Ies

Menno

• Member
« Reactie #84 Gepost op: oktober 27, 2015, 19:18:19 pm »

Oke bedankt Menno, nog een vraag, had je bij beide waarnemingen commentaar ingevuld?

Gr, Ies

Nee, bij beide geen commentaar juist.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #85 Gepost op: oktober 28, 2015, 09:54:54 am »

Bij het uploaden van winobs waarnemingen zat een dubbel controle om dubbele uploads te voorkomen. 1 daarvan was op: gebruiker||soort||datum||hh:mm
ja die gooit dan roet in het eten.
Als het goed is zou die controle niet meer nodig zijn dus die maar verwijderd.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

OlivierO

• Member
« Reactie #86 Gepost op: oktober 28, 2015, 10:05:59 am »

Bij het uploaden van winobs waarnemingen zat een dubbel controle om dubbele uploads te voorkomen. 1 daarvan was op: gebruiker||soort||datum||hh:mm
ja die gooit dan roet in het eten.
Als het goed is zou die controle niet meer nodig zijn dus die maar verwijderd.

Of je moet er hh:mm:ss van maken.
Olivier Olyslaegers

Robert Ketelaar

• Member
« Reactie #87 Gepost op: september 11, 2016, 21:40:01 pm »

Als ik een waarneming invoer via de kaart (dus niet via de GPS locatie), kom ik na het "plusje" weer terug in het invoerscherm. Als ik nu met dezelfde locatie een nieuwe soort invoer sluit de app af op het moment dat ik voor die soort op het "plusje" druk. Het gaat wel goed als ik weer opnieuw via de kaart de locatie selecteer. Dit is natuurlijk lastig omdat je vaak meerdere soorten van 1 plek wilt invoeren. Uit arren moede voer ik nu meestal de waarnemingen in via de GPS-locatie van de telefoon.
Is dit probleem bekend?

groet,  Robert
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.058 seconden met 19 queries.