Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag

Auteur Topic: Bugmelding in WinObs  (gelezen 3472 keer)

Robert Ketelaar

• Member
Re: Bugmelding in WinObs
« Reactie #30 Gepost op: mei 16, 2015, 10:03:59 am »

Ik heb ook een paar keer waarnemingen tot wel vierdubbel op de site gehad. Het komt bij mij zeker niet door snel achter elkaar op "upload" te drukken. Wel heb ik niet altijd de lijst met ge-uploade waarnemingen leeggemaakt. Blijkbaar blijft de app dan waarnemingen uploaden. Gek genoeg gebeurt dat niet bij alle waarnemingen, maar bij sommige waarbij ik geen patroon kan ontdekken. Het zou handig zijn om een voorziening in de app te bouwen waarbij reeds ge-uploade waarnemingen automatisch worden verwijderd uit de lijst op de telefoon. En als dit zo blijft staan, is het handig om een mogelijkheid in te bouwen om alle waarnemingen in één keer te kunnen selecteren, want je blijft klikken om alle waarnemingen van de telefoon te verwijderen.

groet,   Robert

OlivierO

• Member
« Reactie #31 Gepost op: mei 16, 2015, 10:15:55 am »

is het handig om een mogelijkheid in te bouwen om alle waarnemingen in één keer te kunnen selecteren, want je blijft klikken om alle waarnemingen van de telefoon te verwijderen.

Dat gaat hoor! Als je op selecteren hebt geklikt en je klikt dan op de drie puntje rechts onderaan kan je "alles selecteren" klikken. :-)
Olivier Olyslaegers

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #32 Gepost op: mei 18, 2015, 13:23:32 pm »

zouden jullie willen testen of uploaden nog steeds lukt en ook of ze niet meer (2,3,4) dubbel op de site komen.
ik heb aan de waarneming.nl kant een controle ingebakken dat als in de tussentabel al een record voorkomt met dezelfde datum,tijdstip,soort,punt en gebruiker de waarneming niet nog een keer verwerkt wordt.
in afwachting van een aanpassing in winobs zelf
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

Robert Ketelaar

• Member
« Reactie #33 Gepost op: mei 19, 2015, 13:11:33 pm »

Ik zal eens proberen, maar gelukkig is het een uitzondering dat een waarneming meerdere keren op de site kwam te staan.

groet,   Robert

Robert Ketelaar

• Member
« Reactie #34 Gepost op: mei 19, 2015, 13:12:48 pm »

Dat gaat hoor! Als je op selecteren hebt geklikt en je klikt dan op de drie puntje rechts onderaan kan je "alles selecteren" klikken. :-)
[/quote]

Dank! Dit had ik nog niet ontdekt!

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #35 Gepost op: mei 19, 2015, 20:38:44 pm »

Ik heb zojuist een nieuwe versie (1.3.1.0) geupload naar de Windows Phone Store (deze is binnen enkele uren beschikbaar) welke het opslaan van dubbele waarnemingen zou moeten voorkomen. Graag hoor ik jullie bevindingen!

Groet, Ies

OlivierO

• Member
« Reactie #36 Gepost op: mei 19, 2015, 21:34:15 pm »

Ik heb zojuist een nieuwe versie (1.3.1.0) geupload naar de Windows Phone Store (deze is binnen enkele uren beschikbaar) welke het opslaan van dubbele waarnemingen zou moeten voorkomen. Graag hoor ik jullie bevindingen!

Groet, Ies

:duim: We laten het weten!
Mooi dat je er weer even tijd in steekt!
Olivier Olyslaegers

Robert Ketelaar

• Member
« Reactie #37 Gepost op: mei 31, 2015, 20:35:32 pm »

Ies,

Hartstikke mooi. Ik probeerde de nieuwe versie net binnen te halen, maar hij geeft aan dat ik hem reeds op mijn telefoon heb staan (maar dat is de vorige versie). Klopt het dat ik hem inderdaad er even af moet gooien en dan opnieuw installeren? Omdat ik dan vermoedelijk mijn inloginstellingen en soortendownloads kwijt ben vraag ik het maar voor de zekerheid.

groet,   Robert

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #38 Gepost op: juni 02, 2015, 18:55:05 pm »

Ies,

Hartstikke mooi. Ik probeerde de nieuwe versie net binnen te halen, maar hij geeft aan dat ik hem reeds op mijn telefoon heb staan (maar dat is de vorige versie). Klopt het dat ik hem inderdaad er even af moet gooien en dan opnieuw installeren? Omdat ik dan vermoedelijk mijn inloginstellingen en soortendownloads kwijt ben vraag ik het maar voor de zekerheid.

groet,   Robert
Dag Robert en anderen,

Nou het is niet goed als je hem er eerst af moet gooien en opnieuw weer installeren. Ik had dit probleem ook dus gisteren nog een nieuwe versie neergezet en nu kan ik deze wel updaten! Als het goed is moet dit bij jullie ook lukken nu!

Groet, Ies

OlivierO

• Member
« Reactie #39 Gepost op: juni 02, 2015, 18:57:12 pm »

Ies,

groet,   Robert
Dag Robert en anderen,

Nou het is niet goed als je hem er eerst af moet gooien en opnieuw weer installeren. Ik had dit probleem ook dus gisteren nog een nieuwe versie neergezet en nu kan ik deze wel updaten! Als het goed is moet dit bij jullie ook lukken nu!

Groet, Ies

Ik zie nergens in de Webshop een download knop. Ik geraak zelfs niet aan het installeren ... :-(
Olivier Olyslaegers

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #40 Gepost op: juni 02, 2015, 19:13:05 pm »

Ies,

groet,   Robert
Dag Robert en anderen,

Groet, Ies

Ik zie nergens in de Webshop een download knop. Ik geraak zelfs niet aan het installeren ... :-(

Ook niet via Store -> Instellingen -> klikken op controleren op updates?, als goed is krijg je dan in je notificatiebalk een berichtje dat WinObs geupdate kan worden?!

Gr, Ies

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #41 Gepost op: juni 02, 2015, 19:17:04 pm »

Ies,

groet,   Robert
Dag Robert en anderen,

Groet, Ies

Ook niet via Store -> Instellingen -> klikken op controleren op updates?, als goed is krijg je dan in je notificatiebalk een berichtje dat WinObs geupdate kan worden?!

Gr, Ies

Helaas gaat het bij mij ook niet goed, blijkbaar heb ik te lang geen update gedaan oid, erg vreemd. Ik moest de app compleet verwijderen en weer opnieuw installeren!

Gr, Ies

OlivierO

• Member
« Reactie #42 Gepost op: juni 02, 2015, 19:26:02 pm »

Nee, helemaal niks van update, of updates zoeken, ... noppes.

Ik zie in de webshop zelfs nog versie 1.3.0.0, diegene die ik heb dus.
Olivier Olyslaegers

OlivierO

• Member
« Reactie #43 Gepost op: juni 02, 2015, 19:26:20 pm »

Verwijderen dus. Ik probeer het.

Edit: Gelukt!

Wel nog een opmerking: bij de lijsten staat in plaats van ' &aps; (Nachtvlinders en micro's) en in plaats van & staat er & (Algen, Wieren & overige).

« Laatst bewerkt op: juni 02, 2015, 20:02:20 pm door OlivierO »
Olivier Olyslaegers

Robert Ketelaar

• Member
« Reactie #44 Gepost op: juni 03, 2015, 21:23:20 pm »

De automatische update liep bij mijn telefoon vast. Althans, bij het openen van de app keerde hij terug naar het beginWindows-scherm. Ik heb WinObs net er even van af gehaald en opnieuw geinstalleerd. Die draait prima. Ik weet niet waar het eventueel mis kan zijn gegaan, maar ik meld deze bug maar even. Dank voor de nieuwe versie! En heel, heel graag zou ik eens de wetenschappelijke namen kunnen gebruiken. Zit dat er op termijn in? Ik moet nu toch wel vaak thuis nog invoeren omdat ik in het veld die Nederlandse namen van die rare incourante insectengroepen gewoon niet weet ;-)

groet,   Robert

jvdschans

• Member
« Reactie #45 Gepost op: juni 04, 2015, 21:39:41 pm »

Update melde zich zelf, geen probleem met install, werking nog steeds prima.

gr, Jurgen
Twitter: Jurgen_vds

lfrum

• Member
« Reactie #46 Gepost op: juni 05, 2015, 20:37:08 pm »

Citaat
Update melde zich zelf, geen probleem met install, werking nog steeds prima.
Hier idem zonder problemen zichzelf geïnstalleerd. :duim:

OlivierO

• Member
« Reactie #47 Gepost op: juli 25, 2015, 17:57:42 pm »

Twee puntjes:

Als je een aantal dagen na elkaar waarnemingen invoert, dan verdwijnen de eerste waarnemingen op de duur uit het overzicht. Misschien is dat de bedoeling, maar ik vind het niet handig.

Eveneens is het zo bij mij dat ik waarnemingen die al wat "ouder" zijn niet meer aan te passen zijn. Ik geef weleens een aantal in dat ik nadien aanpas, maar dat lukte voor een aantal waarnemingen plots niet meer. Ik kwam terug op het startscherm van mijn gsm.
Olivier Olyslaegers

Menno

• Member
« Reactie #48 Gepost op: juli 28, 2015, 20:09:41 pm »

Ik heb nog wel dat ik af en toe alle waarnemingen dubbel upload.

Een ander puntje wat me laatst opviel was dat het kleed niet altijd meekomt met de waarneming als ik ze upload.
Bij vogels werkt alles gek genoeg wel maar bij vlinders en libellen bijvoorbeeld dan weer niet.  :rolleye:
Bij andere soortgroepen heb ik dat (nog) niet gemerkt maar ook niet echt op gelet.

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #49 Gepost op: augustus 01, 2015, 13:56:22 pm »

Twee puntjes:

Als je een aantal dagen na elkaar waarnemingen invoert, dan verdwijnen de eerste waarnemingen op de duur uit het overzicht. Misschien is dat de bedoeling, maar ik vind het niet handig.

Eveneens is het zo bij mij dat ik waarnemingen die al wat "ouder" zijn niet meer aan te passen zijn. Ik geef weleens een aantal in dat ik nadien aanpas, maar dat lukte voor een aantal waarnemingen plots niet meer. Ik kwam terug op het startscherm van mijn gsm.

1. Klopt, zit nog een lastigheidje in. Zal in ieder geval zo aanpassen dat alle niet verzonden waarnemingen in ieder geval zichtbaar zijn in de lijst!
2. Ga ik fixen

Gr, Ies

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #50 Gepost op: augustus 01, 2015, 13:57:52 pm »

Ik heb nog wel dat ik af en toe alle waarnemingen dubbel upload.

Een ander puntje wat me laatst opviel was dat het kleed niet altijd meekomt met de waarneming als ik ze upload.
Bij vogels werkt alles gek genoeg wel maar bij vlinders en libellen bijvoorbeeld dan weer niet.  :rolleye:
Bij andere soortgroepen heb ik dat (nog) niet gemerkt maar ook niet echt op gelet.

En staat deze waarneming niet dubbel in je overzicht Menno?

Mbt puntje met kleden, kan je dit reproduceren / specifiek geval aangeven waarin dit gebeurd? Gaat steeds bij dezelfde soorten, etc. mis?

Gr, Ies

Menno

• Member
« Reactie #51 Gepost op: augustus 01, 2015, 18:27:29 pm »

Nee hij staat niet dubbel in het winobsoverzicht.
Dit is er eentje die ik nog niet verwijderd had:
http://waarneming.nl/waarneming/view/104838342
http://waarneming.nl/waarneming/view/104838341

Heb vanmiddag ook weer van alles ingevoerd met kleden geslachten enzovoorts.
Enkel bij de groene specht is alles meegekomen, bij de rest alles zoals kleed niet meegekomen en geslacht wel meegekomen.
Een paar voorbeeldjes:
http://waarneming.nl/waarneming/view/104950366, mannetje keizersmantel, ingevoerd als imago maar niet meegekomen naar de site.
http://waarneming.nl/waarneming/view/104950365, kolibrievlinder, zelfde verhaal
http://waarneming.nl/waarneming/view/104950369, blauwvleugelsprinkhaan, zelfde
http://waarneming.nl/waarneming/view/104950377, ree, zelfde (adult)
http://waarneming.nl/waarneming/view/104950375, zandhagedis, zelfde (adult)
http://waarneming.nl/waarneming/view/104950381, bruine glazenmaker, zelfde
http://waarneming.nl/waarneming/view/104950384, akkerhommel, ''
http://waarneming.nl/waarneming/view/104950385, weekschild, ''
http://waarneming.nl/waarneming/view/104950387, salomonszegel, kleed 'vegetatief' niet meegekomen
http://waarneming.nl/waarneming/view/104950371, groene specht, wel alles meegekomen

Even een greep uit verschillende soortgroepen, alleen bij vogels lijkt het wel mee te komen maar bij andere soortgroepen niet.
(Heb na uploaden nog helemaal niks gewijzigd)

Kan je hier iets mee Ies?

jvdschans

• Member
« Reactie #52 Gepost op: augustus 01, 2015, 21:21:29 pm »

Ies,

blijkt dat bij mij opeens ook het kleed niet meer geupload wordt.
Alles (libellen en vlinders weet ik zeker) blijft onbekend.

iets mis denk ik.

gr, Jurgen
Twitter: Jurgen_vds

OlivierO

• Member
« Reactie #53 Gepost op: augustus 02, 2015, 14:23:37 pm »

Misschien is het handig na te gaan wanneer die opeens juist plaatsvond? Bijvoorbeeld welke waarneming heeft wel nog het kleed meegekregen en welke plots niet meer. Misschien dat het met de nieuwe versie te maken heeft?
Olivier Olyslaegers

Paul Ruiters

• Member
« Reactie #54 Gepost op: augustus 10, 2015, 14:02:43 pm »

Goedeendag,

Ik heb nu versie 1.4.0.0 en net (dus op 10-08) even een klein testje gedaan.
Ik heb 4 waarnemingen aangemaakt (van libellen in Weesp) en binnen 1 seconde 2 keer op het "upload icoontje"gedrukt. Deze 4 waarnemingen zijn nu toch nog steeds dubbel ge-upload in waarneming.nl. Ik heb de dubbele waarnemingen nog even laten staan.
http://waarneming.nl/user/view/12360

Groet,
Paul

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #55 Gepost op: augustus 10, 2015, 15:14:26 pm »

Ik heb nu versie 1.4.0.0 en net (dus op 10-08) even een klein testje gedaan.
Ik heb 4 waarnemingen aangemaakt (van libellen in Weesp) en binnen 1 seconde 2 keer op het "upload icoontje"gedrukt. Deze 4 waarnemingen zijn nu toch nog steeds dubbel ge-upload in waarneming.nl. Ik heb de dubbele waarnemingen nog even laten staan.

Tsja, waarom zou je binnen 1 seconde 2 keer op de upload knop klikken? ;) Maar zal het aanpassen dat je niet meerdere malen op de knop kan drukken tijdens uploaden.

@Hisko, eigenlijk moet dit toch ook niet kunnen (door import afgevangen worden) omdat deze waarnemingen zelfde unieke id hebben?

Gr, Ies

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #56 Gepost op: augustus 10, 2015, 15:29:33 pm »

ja dat zou moeten Ies.
kan Paul het nog een eens testen.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

OlivierO

• Member
Olivier Olyslaegers

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #58 Gepost op: augustus 10, 2015, 16:46:02 pm »

olivier, probeer het over 10 minuten nog eens

Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.043 seconden met 19 queries.