Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Bugmelding in WinObs  (gelezen 3474 keer)

Ies Meulmeester

• Moderator
Bugmelding in WinObs
« Gepost op: september 22, 2014, 20:26:51 pm »

Mocht je een error of ander probleem in de app hebben, laat het hier weten. Geef zo uitgebreid mogelijk weer wat je precies gedaan hebt / door welke stappen de bug (indien mogelijk) gereproduceerd kan worden.

Alvast bedankt!

hiskodevries

• Forum beheerder
Re: Bugmelding in WinObs
« Reactie #1 Gepost op: september 23, 2014, 07:54:13 am »

1.
als ik kies voor uploaden
zie je boven in Waarnemingen uploaden naar server met een blauwe looplamp
met daaronder de tekst "waarnemingen zijn verzonden' <ok>
bij mij levert dat verwarring op: zijn ze nu geupload of is mijn gsm nog bezig?

2. In het overzicht staan mijn waarnemingen, maar ik kan niet zien of ze al geupload zijn , misschien met een kleurtje aangeven ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

jvdschans

• Member
« Reactie #2 Gepost op: september 23, 2014, 20:38:47 pm »

Als je probeert te uploaden zonder verbinding blijft hij proberen en gaat niet in de fout of geeft geen melding (geen verbinding).
Time Out zou handig zijn.

Jurgen
Twitter: Jurgen_vds

jvdschans

• Member
« Reactie #3 Gepost op: september 28, 2014, 20:58:37 pm »

Vandaag meerdere malen de app blijven hangen (zie ander topic http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=298131.0).

Na het invoeren van een waarneming gaat het vergrendel scherm er op of wordt de app afgesloten. Bij hervatten van de waarneming gaat het vergrendelscherm er af en wordt de app hervat of op nieuw gestart. Dat gaat soms fout en naar mijn mening komt het doordat er op dat moment geen positie bepaling (GPS) mogelijk is of gebeurt. Zodra de App de positie bepaling gedaan heeft (duurt soms wel tientallen seconden) start de applicatie door....
Dit ga ik even in de gaten houden.

Jurgen

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #4 Gepost op: oktober 02, 2014, 09:50:20 am »

Vandaag meerdere malen de app blijven hangen (zie ander topic http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=298131.0).

Na het invoeren van een waarneming gaat het vergrendel scherm er op of wordt de app afgesloten. Bij hervatten van de waarneming gaat het vergrendelscherm er af en wordt de app hervat of op nieuw gestart. Dat gaat soms fout en naar mijn mening komt het doordat er op dat moment geen positie bepaling (GPS) mogelijk is of gebeurt. Zodra de App de positie bepaling gedaan heeft (duurt soms wel tientallen seconden) start de applicatie door....
Dit ga ik even in de gaten houden.

Jurgen
Bedankt Jurgen, het is me zelf ook al opgevallen maar erg lastig in code te achterhalen waar het probleem zit. Ik ga er mee aan de gang!

jvdschans

• Member
« Reactie #5 Gepost op: oktober 07, 2014, 10:47:42 am »

nieuwe versie heeft ook al kleur! ;)

gr. Jurgen

jvdschans

• Member
« Reactie #6 Gepost op: oktober 07, 2014, 13:54:35 pm »

Versie1.2.0.0

Ik weet niet waar dat nieuwe sorteren vandaan komt maar dat werkt natuurlijk niet.
Als je iets met de Z invoert krijg je eerst alle (ondersoorten) vanaf de A.... erg omslachtig.
of (zie voorbeeld) een Kuifeend dan moet je eerst door alle Hybrides.....

GPS bug lijkt nu goed te gaan.

Jurgen

Ies Meulmeester

• Moderator
« Reactie #7 Gepost op: oktober 07, 2014, 14:08:07 pm »

Versie1.2.0.0

Ik weet niet waar dat nieuwe sorteren vandaan komt maar dat werkt natuurlijk niet.
Als je iets met de Z invoert krijg je eerst alle (ondersoorten) vanaf de A.... erg omslachtig.
of (zie voorbeeld) een Kuifeend dan moet je eerst door alle Hybrides.....

GPS bug lijkt nu goed te gaan.

Jurgen
Grappig, want hier is namelijk nog niets aan aangepast, dit was in de vorige versie ook al zo! Zal er naar kijken!

Het hangen van de applicatie zat overigens niet in de GPS maar in ander onderdeel bij opstarten van WinObs.

Groet, Ies
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2014, 14:34:49 pm door Ies Meulmeester »

jvdschans

• Member
« Reactie #8 Gepost op: oktober 07, 2014, 14:57:49 pm »

toevallig vanmorgen Kuifeend moeten invoeren zodoende  ;D ;D

we testen vrolijk verder!

Jurgen

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #9 Gepost op: oktober 08, 2014, 12:30:13 pm »

vandaag heb 1.2.1.0 binnen gekregen.
Volgens mij zou 1 puntje de intuitiviteit verbeteren:
het '+' om de waarneming in te voeren is altijd zichtbaar. Dat gaf bij mij in eerste instantie verwarring of de waarneming was opgeslagen.
Ik weet niet of het technisch ingewikkeld is om de '+' pas te tonen als een soort is geselecteerd en een gps fix aanwezig.
Wat mij betreft is deze versie verder best wel een uitleverversie

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

michielg

• Member
« Reactie #10 Gepost op: oktober 08, 2014, 14:34:50 pm »

De embargo optie werkt helaas niet
« Laatst bewerkt op: oktober 08, 2014, 17:43:53 pm door michielg »
Michiel de Groodt

OlivierO

• Member
« Reactie #11 Gepost op: oktober 21, 2014, 19:49:26 pm »

Hou je vast voor mierenneukerij ...

- Bij het opslaan van een soortengroep (vogels in mijn geval) krijg je een voortgangsbalk. Daarbij valt de 100% deels naast het beeld.

- bij Nachtvlinders en micro's staat er in plaats van een ' bij mij &apos; Er staat dus Nachtvlinders en micro&apos;s

- Ik krijg geen bevestiging bij het opslaan van een waarneming, wat best onhandig is
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2014, 19:54:41 pm door OlivierO »
Olivier Olyslaegers

michielg

• Member
« Reactie #12 Gepost op: oktober 30, 2014, 13:51:49 pm »

De Embargo optie werkt nog steeds niet :-(
Michiel de Groodt

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #13 Gepost op: oktober 30, 2014, 15:47:17 pm »

- Ik krijg geen bevestiging bij het opslaan van een waarneming, wat best onhandig is
Waarom zou je dat willen ? kost alleen maar tijd. het scherm wordt leeggemaakt als je een waarneming hebt ingevoerd en de + knop is dan niet meer zichtbaar. Hoeveel informatie wil je nog meer ?
Zo'n app is bedoeld om in het veld zoveel mogelijk in te voeren zonder teveel gedoe (=lees gezeur van de app)

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #14 Gepost op: oktober 30, 2014, 15:49:20 pm »

gebruik je tijdelijk de vervaag optie. die werkt wel.

michielg

• Member
« Reactie #15 Gepost op: oktober 30, 2014, 15:57:27 pm »

Oke, ik heb niet goed opgelet. Blijkbaar verschijnt er een datuminvoer wanneer je het vinkje aanzet maar die staat dan direct op dezelfde dag. Misschien handig dat hier de datum automatisch 2-3 maanden vooruit staat?
Michiel de Groodt

OlivierO

• Member
« Reactie #16 Gepost op: oktober 30, 2014, 16:17:28 pm »

Waarom zou je dat willen ? kost alleen maar tijd. het scherm wordt leeggemaakt als je een waarneming hebt ingevoerd en de + knop is dan niet meer zichtbaar. Hoeveel informatie wil je nog meer ?
Zo'n app is bedoeld om in het veld zoveel mogelijk in te voeren zonder teveel gedoe (=lees gezeur van de app)

Ik zou het toch handig vinden. Je hebt er geen idee van of het gelukt is.
Nu goed, de argumenten die je aanhaalt zijn wel redelijk, dus dan laat je het maar zo.
Olivier Olyslaegers

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #17 Gepost op: oktober 30, 2014, 16:25:48 pm »

Oke, ik heb niet goed opgelet. Blijkbaar verschijnt er een datuminvoer wanneer je het vinkje aanzet maar die staat dan direct op dezelfde dag. Misschien handig dat hier de datum automatisch 2-3 maanden vooruit staat?
persoonlijk vindt ik dit al te lang :) de embargo functie wordt, mobiel, al veel te veel gebruikt .

michielg

• Member
« Reactie #18 Gepost op: oktober 30, 2014, 16:32:15 pm »

persoonlijk vindt ik dit al te lang :) de embargo functie wordt, mobiel, al veel te veel gebruikt .

;)
Michiel de Groodt

Paul Ruiters

• Member
Bugmelding in WinObs: Kan geen planten invoeren
« Reactie #19 Gepost op: november 17, 2014, 20:06:05 pm »

Ik heb de volgende soortenlijsten gedownload: Vogels, Zoogdieren, Reptielen en amfibieŽn, Libellen, Sprinkhanen en krekels, Dagvlinders, Vissen en Planten. Op dit moment heb ik de instelling Lijst actief op Ja staan bij Planten. Bij sommige ander elijsten staat deze op Nee. Toch kan ik geen enkele plant invoeren. Bijvoorbeeld: ik wil Strandduizendguldenkruid invoeren. Ik type "strand" en in de lijst komen alle strandlopers en de strandleeuwerik in beeld, maar geen enkele plant... Gaat hier nog iets fout..?

Ies Meulmeester

• Moderator
Re: Bugmelding in WinObs: Kan geen planten invoeren
« Reactie #20 Gepost op: november 18, 2014, 11:30:30 am »

Ik heb de volgende soortenlijsten gedownload: Vogels, Zoogdieren, Reptielen en amfibieŽn, Libellen, Sprinkhanen en krekels, Dagvlinders, Vissen en Planten. Op dit moment heb ik de instelling Lijst actief op Ja staan bij Planten. Bij sommige ander elijsten staat deze op Nee. Toch kan ik geen enkele plant invoeren. Bijvoorbeeld: ik wil Strandduizendguldenkruid invoeren. Ik type "strand" en in de lijst komen alle strandlopers en de strandleeuwerik in beeld, maar geen enkele plant... Gaat hier nog iets fout..?

Ik kan dit niet reproduceren Paul, kan je misschien een screenshot maken van de instellingen?

Gr, Ies

Paul Ruiters

• Member
Re: Bugmelding in WinObs: Kan geen planten invoeren
« Reactie #21 Gepost op: november 24, 2014, 12:58:46 pm »

Ik heb de volgende soortenlijsten gedownload: Vogels, Zoogdieren, Reptielen en amfibieŽn, Libellen, Sprinkhanen en krekels, Dagvlinders, Vissen en Planten. Op dit moment heb ik de instelling Lijst actief op Ja staan bij Planten. Bij sommige andere lijsten staat deze op Nee. Toch kan ik geen enkele plant invoeren. Bijvoorbeeld: ik wil Strandduizendguldenkruid invoeren. Ik type "strand" en in de lijst komen alle strandlopers en de strandleeuwerik in beeld, maar geen enkele plant... Gaat hier nog iets fout..?

Ik kan dit niet reproduceren Paul, kan je misschien een screenshot maken van de instellingen?

Gr, Ies

Ik heb nu de app eens ge-dť-Ônstalleerd en opnieuw geÔnstalleerd. Ik ben begonnen om alleen de planten te downloaden. Invoeren werkt. Daarna weer de andere soortgroepen gedownload, en nu werkt het wel prima.. Nog even geŽxperimenteerd door voor groepen Lijst actief op Nee te zetten en weer op Ja, en alles lijkt nu wel goed te werken.

Groet, Paul

OlivierO

• Member
« Reactie #22 Gepost op: december 31, 2014, 16:22:16 pm »

Vandaag een aantal waarnemingen geupload. Nu zie ik dat die er dubbel in staan.

Eťn al verwijderd (Kuifeend), de andere laten staan. Zie hier.
Olivier Olyslaegers

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #23 Gepost op: december 31, 2014, 16:39:10 pm »

De grote zaagbekken hebben beide een andere door winobs uitgedeelde unieke code.

OlivierO

• Member
« Reactie #24 Gepost op: januari 01, 2015, 00:29:04 am »

De grote zaagbekken hebben beide een andere door winobs uitgedeelde unieke code.

Dus ik doe niks verkeerd?
Olivier Olyslaegers

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #25 Gepost op: januari 01, 2015, 01:07:22 am »

Dat weet ik niet. Binnen winobs zijn ze als aparte waarnemingen vastgelegd.

Wouter van der Ham

• Admins
  • Admingroep: Vogels
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #27 Gepost op: februari 09, 2015, 13:27:33 pm »

het gaat bij Fred elke keer fout.

Paul Ruiters

• Member
« Reactie #28 Gepost op: april 08, 2015, 14:04:00 pm »

Door 2 keer snel achter elkaar op het Upload icoontje te drukken, worden de waarnemingen daadwerkelijk 2 keer ge-upload en komen ze dus dubbel in de waarneming.nl-database. Niet meer doen dus.. ;D

Groet,
Paul

OlivierO

• Member
« Reactie #29 Gepost op: april 08, 2015, 14:36:12 pm »

Ahzo! Allicht dat ik met hetzelfde verschijnsel te maken had dan.  :duim:

Tot op heden niet meer voorgehad alleszins.
Olivier Olyslaegers
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.069 seconden met 19 queries.