digiscoping

Gestart door R.Alblas, augustus 26, 2014, 22:06:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

R.Alblas

Ik heb een vraagje over digiscoping :ik moet daarvoor een telescoop aanschaften om mee te beginnen,( heeft iemand een idee welk merk dat ik hiervoor kan gaan gebruiken,  ik zie door re bomen het bos niet meer)  ik ga hem gebruiken voor monitoring van weidevogels/ watervogels.
Ik wil daarbij ook door deze telescoop heen foto's maken nu heb ik een slr camera(7d canon ) die wilde ik daarvoor gaan gebruiken maar dat wordt mij  afgeraden , ze zeggen dat het zwaartepunt naar achteren verschuift en daardoor de opstelling onstabiel wordt is dit echt zo of valt dat wel mee , ik wilde vragen of iemand hier ervaring mee heeft?
Ik weet dat een telescoop bedoeld is voor om door heen te kijken .
Gr Ron. en bvd voor een antwoord.

hendrik.h

Wat is je budget,en je kunt wel degelijk digiscopen met dslr.
gr hendrik.

jan048


hiskodevries

Bezint eer ge begint. Je moet het ook allemaal meeslepen. Heb je een iPhone ? Kun je prima met digiscopen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Sander Haak

Citaat van: jan048 op augustus 28, 2014, 22:39:05 PM
Kijk ook eens op www.digiscooppix.nl

Of nog beter, maar wel in het Engels:
http://www.birdforum.net/forumdisplay.php?f=243

Een goede telescoop is het belangrijkste onderdeel. Denk hierbij aan de HD/APO modellen van Swarovski, Zeiss, Kowa, Leica of Nikon. Tweedehands vanaf €800, nieuw vanaf €1.500. Afhankelijk van de gewenste kwaliteit en detail, kan je vervolgens kiezen tussen DSLR (kan niet zonder adapter), systeemcamera, compactcamera of wat Hisko zegt een iPhone. Kijk op de bovenstaande link voor geschikte camera's en benodigde adapters.
Groet, Sander Haak (Woerden)

M. Hoogteijling

Digiscoping is natuurlijk hartstikke gaaf en met een beetje handigheid kun je er prima foto's mee maken. Echter, wel vooral van zittende vogels. Persoonlijk vind ik veel foto's die ik maak met een een Canon 400mm F5.6 en een 650D body mooier dan digiscoopplaatjes door m'n TSN883 met een best goed compactcameraatje.

Kortom, als je ook echt wil vogelen met je telescoop dan is het een aanrader (ook mogelijk met je 7D) anders zou ik eerder voor een goede telelens gaan. Is tevens veel sneller in gebruik, ook voor vluchtfoto's dus flexibeler.
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling