Paddenstoelenexcursie 2014

Gestart door xenion, augustus 26, 2014, 19:18:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

xenion

Voor details en opgave voor de paddenstoelenexcursie 2014, zie hier: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=294008
Groeten,
Martin

xenion

Groeten,
Martin

Arno van Stipdonk

Mooie kans om met een leuke groep het veld in te gaan en e.e.a. over paddenstoelen determineren te leren.

xenion

Citaat van: Arno van Stipdonk op augustus 29, 2014, 08:58:58 AM
Mooie kans om met een leuke groep het veld in te gaan en e.e.a. over paddenstoelen determineren te leren.
Tot nu toe is het een groepje ;)
Groeten,
Martin

xenion

Groeten,
Martin

Arno van Stipdonk

Opvallend, vaak toch dezelfde mensen....maar weinig nieuwe.
Maar ik heb er weer veel zin in. :)


Arno van Stipdonk


Violet (en Remco)

En het wordt waarschijnlijk nog mooi weer ook!
Wij hebben er zin in!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

xenion

Citaat van: Violet (en Remco) op september 08, 2014, 20:17:59 PM
En het wordt waarschijnlijk nog mooi weer ook!
Wij hebben er zin in!
Als het zo blijft moeten we er misschien maar een vlinderexcursie van maken ofzo... ;)
Groeten,
Martin

grietaf

Ik lees net het Natuurbericht en zag dat in het Hulkesteinse bos zowel de Rode schelpzwam als de Kroontjesknotszwam voorkomen. Als we goed zoeken komen we die misschien wel tegen!!!
Grieta.

jeroenverburg


Violet (en Remco)

Citaat van: xenion op september 09, 2014, 18:45:06 PM
Citaat van: Violet (en Remco) op september 08, 2014, 20:17:59 PM
En het wordt waarschijnlijk nog mooi weer ook!
Wij hebben er zin in!
Als het zo blijft moeten we er misschien maar een vlinderexcursie van maken ofzo... ;)

Je weet maar nooit inderdaad  ;D
Als er iets vliegt of kruipt zien we ze vast, we nemen de boeken maar mee.
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

stalino

Hoop er morgen ook bij te zijn. kan jullie de plek wijzen waar ik de crep. cinnabarinus gevonden heb, slecht 200m van de parkeerplek. Er zijn weer 2 rode bolletjes van enkele mm tevoorschijn gekomen, maar ik ben bang dat ze zich met de huidige droogte niet verder ontwikkelen. De kroontjesknotszwammen staan er wel maar op dit moment niet op zijn mooist. M aar binnen loopaftstand zijn er meer leuke dingen te vinden , goudhoed , plakkaattolzwam, toverzammen etc. Komen dus, het kan heel leuk worden! ieko Staal

grietaf

Komen we ook langs die Bundelfranjehoed die je ingestuurd hebt?
Zo niet, wil je er dan een meebrengen?
Grieta.

tjerk

Toch nog een aardige groep geworden. Ben benieuwd wat jullie morgen te zien krijgen. Veel plezier toegewenst!
Vriendelijke groet,
Tjerk

grietaf

Het was inderdaad weer een leuke groep, Tjerk!!
We hebben het Rood oorzwammetje gevonden dankzij Ieko, maar het was wel super-klein.
Er zullen vast wel diverse vondstn op waarneming komen te staan, dus dan kun je toch nog een beetje meegenieten.
Grieta.

tjerk

Citaat van: grietaf op september 13, 2014, 16:48:23 PM
Er zullen vast wel diverse vondstn op waarneming komen te staan, dus dan kun je toch nog een beetje meegenieten.
Grieta.
Dat zal ik zeker doen.
Vriendelijke groet,
Tjerk

Jelle Bakker

Was voor mij een top dag, erg veel gezien en gehoord, bedankt allemaal.. Gr Jelle.

xenion

Was idd weer een leuke excursie, nu de laatste vondsten nog determineren.
Groeten,
Martin

aport

Heb er erg van genoten en wil hierbij iedereen bedanken!
Groet, Arjan

P.Rijnen

Het was inderdaad weer een leuke en leerzame dag. Nu nog alle foto's verwerken, want we hebben weer gigantisch veel gezien en dan heb ik het nog niet eens over alle bijzondere soorten die er tussen zitten.
Bedankt,
Peter

Arno van Stipdonk

Ik heb ook erg genoten, was een leuke groep. En we bleven maar leuke soorten vinden vanaf het begin tot het eind.
Enkele sfeerplaatjes.


grietaf

Voor degenen die er bij stonden toen we de Esdoornhoutknotszwam vonden: ook die dikkere was dezelfde soort (kleine sporen).
Grieta.

Violet (en Remco)

Wij vonden het ook een zeer gezellige en leerzame dag, met heel veel leuke en mooie paddenstoelen!
Leuk om 'oude en nieuwe' gezichten te zien, leuke gesprekken gehad en het zonnetje scheen ook nog eens lekker.

Wat ons betreft volgend jaar weer!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Arno van Stipdonk

Alle soorten zijn inmiddels op naam gebracht en ingevoerd.
We zijn tot een totaal van 130 soorten gekomen. Van één soort zijn twee varianten gevonden (Pluteus cervinus var. cervinus en var. albus).
Een mooie lijst waarbij ik moet aantekenen dat Martin (weer) veel werk verricht heeft. In het veld vind hij veel soorten en hij heeft veel soorten microscopisch gedetermineerd. Er zijn weinig mycologen met zijn kennis EN onuitputtelijke energie. Natuurlijk is ook Grieta onmisbaar om ieder jaar weer alle Hertenzwammen die we steeds vinden op naam te brengen en voor haar onmisbare gezelligheid. Hopelijk zijn Melchior en Han volgend jaar ook weer van de partij. En natuurlijk zoveel mogelijk andere deelnemers.


Ook wat mij betreft: volgend jaar weer!

Misschien leuk om in de wintermaanden de resultaten van alle waarneming.nl excursie's die afgelopen jaren hebben plaatsgevonden eens op een rij te zetten en een totaallijst van alle gevonden soorten te maken. :)