Zeldzaamheden in de WP

Gestart door Vincent Hart, augustus 13, 2014, 18:15:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Voor wie dit topic mist: Ik was verzoek Nick aan het uitvoeren m.b.t. postings over de Jufferkraan van Buurse.
Toen ik op het knopje 'Slot Verwijderen' drukte werd in plaats daarvan het hele topic verwijderd.
Ik zal uiteraard kijken of het topic nog boven water te halen is, maar op basis van eerdere ervaringen heb ik daar weinig hoop op  :-\
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

Goed en slecht nieuws:
Slecht - Het topic Zeldzaamheden in de WP is en blijft weg
Goed - In het vervolg komen verwijderde topics op een forumonderdeel terecht waarvandaan we ze zo nodig terug kunnen zetten  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

jeroenroelofsen

Citaat van: Vincent Hart op augustus 13, 2014, 20:07:44 PM
Goed en slecht nieuws:
Slecht - Het topic Zeldzaamheden in de WP is en blijft weg
Wordt er dan het forum geen backup gemaakt? Dan kan ie toch daar uit gehaald worden? Alhoewel dat wellicht veel werk is.
Citeer
Goed - In het vervolg komen verwijderde topics op een forumonderdeel terecht waarvandaan we ze zo nodig terug kunnen zetten  :duim:
Goede oplossing voor het geval dat.....
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

hiskodevries

Jeroen het kenmerk van een back-up terugzetten is dat je alles van de afgelopen 24 uur kwijt bent. Dat doe je dus alleen bij echte calamiteiten.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Timo Roeke

Dan kan ik het vanaf nu mooi hier gaan volgen.

Hans Verdaat

 
Jufferkraanvogel in Duitsland op vrijdag 15 augustus nog steeds aanwezig ten Noorden van Oldenburg.
http://germany.observation.org/waarneming/view/87229589
(op dezelfde plek ook een Lachstern)

Maurice Elf

Citaat van: Timo Roeke op augustus 16, 2014, 10:51:03 AM
Dan kan ik het vanaf nu mooi hier gaan volgen.

Ik lees ook weer mee. (Berichtje om notificaties weer in te schakelen)
Mvg Maurice

Gerard Troost

Citaat van: hiskodevries op augustus 16, 2014, 09:47:14 AM
Jeroen het kenmerk van een back-up terugzetten is dat je alles van de afgelopen 24 uur kwijt bent. Dat doe je dus alleen bij echte calamiteiten.
Goeie test toch?
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jan van der Laan

We kletsen het in no-time weer vol!  B)

jeroenroelofsen

Citaat van: hiskodevries op augustus 16, 2014, 09:47:14 AM
Jeroen het kenmerk van een back-up terugzetten is dat je alles van de afgelopen 24 uur kwijt bent.
Maar nu ben je toch vele maanden/jaren kwijt? Of bedoel je dat je niet alleen het betreffende topic kunt restoren? Anyway goed dat er nu een oplossing is.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

UtrechtsVogelNet

Citaat van: hiskodevries op augustus 16, 2014, 09:47:14 AM
Jeroen het kenmerk van een back-up terugzetten is dat je alles van de afgelopen 24 uur kwijt bent. Dat doe je dus alleen bij echte calamiteiten.

Als je zoals hier blijkbaar 1x per 24h een backup maakt. Dat kan natuurlijk ook best vaker. Zeker als het zoals hier gaat om vnl. tekst en geen hele grote plaatjes.
En als je het heel precies wilt doen, zou het zelfs per item kunnen. Maar dat is lastiger.

Phil

hiskodevries

Al zou je elk uur een back-up maken ben je bij terug zetten alle bijdragen van het afgelopen uur kwijt. Dat zullen andere forum gebruikers niet leuk vinden.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jeroenroelofsen

Sorry dat ik er over begonnen ben, zullen we het nu weer over vogels hebben?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Gerard Troost

Citaat van: hiskodevries op augustus 16, 2014, 22:55:32 PM
Al zou je elk uur een back-up maken ben je bij terug zetten alle bijdragen van het afgelopen uur kwijt. Dat zullen andere forum gebruikers niet leuk vinden.
Je kunt natuurlijk best 1 topic terug zetten. Je doet de restore op een andere plek zoekt het topic op en kopieert het naar hier. Iedereen blij (en wat ik zeg, een goede test).
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Denro

Citaat van: Maurice Elf op augustus 16, 2014, 11:34:00 AM
Citaat van: Timo Roeke op augustus 16, 2014, 10:51:03 AM
Dan kan ik het vanaf nu mooi hier gaan volgen.

Ik lees ook weer mee. (Berichtje om notificaties weer in te schakelen)

Idem  :right:
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Sjouke Scholten

Steltstrandloper in Zweden (Falköping), 5de voor Zweden..

Op 16 Augustus een Chinees Stormvogeltje nabij de kust van Lanzarote, 7de geval voor Spanje
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen




leostegeman

De mooie geringde man Amerikaanse Torenvalk die vanaf 5-8 in Denemarken verblijft, mag toch niet onvermeld blijven!!

nick

Citaat van: leostegeman op augustus 18, 2014, 15:25:30 PM
De mooie geringde man Amerikaanse Torenvalk die vanaf 5-8 in Denemarken verblijft, mag toch niet onvermeld blijven!!


was al vermeld, alleen is dat nu niet meer na te kijken, met dank aan Vincent ;D
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

hiskodevries

Zo zie je maar, relevante historie komt vanzelf terug
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerard Troost

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

laatvlieger

Citaat van: leostegeman op augustus 18, 2014, 15:25:30 PM
De mooie geringde man Amerikaanse Torenvalk die vanaf 5-8 in Denemarken verblijft, mag toch niet onvermeld blijven!!
Mar is die ring ook afgelezen?

(http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=showpicture&picture_id=59279)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Folkert Jan

Zag op tarsiger dit ineens langs komen. Zal hier wellicht al langs gekomen zijn, maar dat is nu helaas niet meer terug te vinden  :angel:

Wat vinden jullie? http://waarnemingen.be/waarneming/view/44310662
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Guus Peterse

2009. Zou dus sowieso lastig terug te vinden zijn geweest.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

frankneijts

Citaat van: Folkert Jan op augustus 19, 2014, 16:04:24 PM
Zag op tarsiger dit ineens langs komen. Zal hier wellicht al langs gekomen zijn, maar dat is nu helaas niet meer terug te vinden  :angel:

Wat vinden jullie? http://waarnemingen.be/waarneming/view/44310662

Ik denk dat onze Belgische collega's 'm niet voor niks "niet goedgekeurd" hebben: behalve de 'jizz' (en dat zien we niet op deze foto's) noemt de waarnemer eigenlijk niks dat echt overtuigend naar Amoer wijst (en/of contra 2e kj Roodpoot-wijfje) en ook de foto's laten dat volgens mij niet zien. Maar jij ziet er blijkbaar wel wat in gezien het feit dat je 'm hier plaatst? Of is dat alleen maar omdat het zo'n zeldzame claim is..... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Folkert Jan

Citaat van: frankneijts op augustus 19, 2014, 20:59:58 PM
Citaat van: Folkert Jan op augustus 19, 2014, 16:04:24 PM
Zag op tarsiger dit ineens langs komen. Zal hier wellicht al langs gekomen zijn, maar dat is nu helaas niet meer terug te vinden  :angel:

Wat vinden jullie? http://waarnemingen.be/waarneming/view/44310662

Ik denk dat onze Belgische collega's 'm niet voor niks "niet goedgekeurd" hebben: behalve de 'jizz' (en dat zien we niet op deze foto's) noemt de waarnemer eigenlijk niks dat echt overtuigend naar Amoer wijst (en/of contra 2e kj Roodpoot-wijfje) en ook de foto's laten dat volgens mij niet zien. Maar jij ziet er blijkbaar wel wat in gezien het feit dat je 'm hier plaatst? Of is dat alleen maar omdat het zo'n zeldzame claim is..... 8)

Even heel basaal:

Zoveel valken zijn er niet met rode poten, zulke lichte ondervleugeldekveren contrasterend met zon donkere achterrand en zulke witte onderdelen. (eventuele exotische escapes waar ik geen weet van heb daargelaten).

Afgezien van de Jizz:
Torenvalk heeft in alle kleden een andere kleurverdeling op de ondervleugel.
Kleine Torenvalk Idem
Roodpootvalk heeft alleen in Juv kleed lengtestreping op de borst. Bij een juv roodpootvalk zijn de ondervleugeldekveren echter donkerder dan de basis van de arm- en handpennen. Dat is bij deze vogel duidelijk niet het geval
Boomvalk adult kan worden uitgesloten op basis van het ontbreken van de rode broek. Ook heeft boomvalk niet zo'n extreem contrast op de ondervleugel
Bij eleonora's is de ondervleugeltekening ook weer omgekeerd met donkere ondervleugeldekveren. Daarnaast zijn de onderdelen niet zo wit.
Slechtvalk heeft in adultkleed geen lengtestrepen. Juv heeft wederom niet een dergelijk patroon op de ondervleugel

Ik zeg hiermee niet dat het perce een Amoer is, maar vind dat wel verreweg het beste passen. Ik zie echter vast iets over het hoofd gezien het feit dat Frank eigenlijk niets ziet wat naar Amoer zou wijzen. Ik ben dus ook benieuwd welke kleden van welke valken er zo uit zouden kunnen zien als deze vogel.

Het zou dan een juv amoer moeten zijn, want adult heeft geen lengtestreping.

http://orientalbirdimages.org/images/data/amur_falcon_in_flight_0099vd.jpg

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

RasManen

Er is een DB-artikel van Andrea Corso toch? In de Nederlandse samenvatting (ik heb het papieren artikel hier  niet): Tweede-kalenderjaar vrouwtjes Roodpootvalk in het late voorjaar kunnen soms ook veel op vrouwtjes Amoerroodpootvalk lijken, indien zij nog steeds het juveniele kleed dragen. Zij hebben dan sterk gebleekte onderdelen, met slechts hele vage streping, en een tweekleurige ondervleugel, namelijk witte ondervleugeldekveren in combinatie met donker gestreepte handpennen (die bijna geheel zwartachtig kunnen lijken). Zij kunnen worden onderscheiden van Amoerroodpootvalk door smallere en bruinere streping (nooit zo opvallend zwartachtig tot zwart), ongestreepte flanken, een minder opvallend getekende bovenvleugel, een lichtere kop contrasterend met de bovendelen (geen duidelijk contrast bij Amoerroodpootvalk), en een minder opvallend getekende en bruinere mantel. Sommige tweede-kalenderjaar vrouwtjes vervangen veren van hun onderlichaam tijdens een partiële rui door atypische, gestreepte veren (deze veren zijn vergelijkbaar met de oranje veren van een tweede-kalenderjaar mannetje), maar kunnen op dezelfde combinatie van kenmerken worden onderscheiden van tweede-kalenderjaar vrouwtjes Amoerroodpootvalk.

Volgens mij zie je op de foto's te weinig van de onderdelen om een onderscheid te maken tussen Amoer- en 'gewone' Roodpootvalk.
Wim Nap

frankneijts

Citaat van: RasManen op augustus 20, 2014, 10:05:03 AM
Er is een DB-artikel van Andrea Corso toch? In de Nederlandse samenvatting (ik heb het papieren artikel hier  niet): Tweede-kalenderjaar vrouwtjes Roodpootvalk in het late voorjaar kunnen soms ook veel op vrouwtjes Amoerroodpootvalk lijken, indien zij nog steeds het juveniele kleed dragen. Zij hebben dan sterk gebleekte onderdelen, met slechts hele vage streping, en een tweekleurige ondervleugel, namelijk witte ondervleugeldekveren in combinatie met donker gestreepte handpennen (die bijna geheel zwartachtig kunnen lijken). Zij kunnen worden onderscheiden van Amoerroodpootvalk door smallere en bruinere streping (nooit zo opvallend zwartachtig tot zwart), ongestreepte flanken, een minder opvallend getekende bovenvleugel, een lichtere kop contrasterend met de bovendelen (geen duidelijk contrast bij Amoerroodpootvalk), en een minder opvallend getekende en bruinere mantel. Sommige tweede-kalenderjaar vrouwtjes vervangen veren van hun onderlichaam tijdens een partiële rui door atypische, gestreepte veren (deze veren zijn vergelijkbaar met de oranje veren van een tweede-kalenderjaar mannetje), maar kunnen op dezelfde combinatie van kenmerken worden onderscheiden van tweede-kalenderjaar vrouwtjes Amoerroodpootvalk.

Volgens mij zie je op de foto's te weinig van de onderdelen om een onderscheid te maken tussen Amoer- en 'gewone' Roodpootvalk.


Bedankt Wim, ik had het artikel nog niet opgezocht maar dit is wel ongeveer wat ik me kon herinneren: in elk geval (ook) dat vooral 2e kj wijfjes Roodpoot erg tricky kunnen zijn. En de foto's zijn natuurlijk van een hoog "raad-maar-raak" gehalte..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'