Acalles hypocrita en Mitoplinthus caliginosus?

Gestart door robin, juli 30, 2014, 13:44:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

robin

Bij deze kever kom ik uit op Acalles hypocrita, Deze soort kan ik echter niet in wnm vinden. Is het wellicht een andere soort of is er een synoniem voor Acalles hypocrita dat wordt gebruikt?

Bij foto 2 denk ik aan Mitoplinthus caliginosus, is dit juist?

Alvast hartelijk bedankt!


groeten robin kraaij

Th.Heijerman

Acalles hypocrita heet tegenwoordig Ruteria hypocrita en Mitoplintus caliginosus is correct. Moet in Zuid-limburg zijn...

Theodoor

robin

savelsbos, Zuid limburg inderdaad! zijn het kalksoorten?


Ruteria hypocrita kan ik ook niet in waarneming vinden. Ik zal die soort moeten laten aanmaken?


In ieder geval bedankt voor de bevestiging!
groeten robin kraaij

Arp

Heb de soort geactiveerd voor NL. Is het wat om de soort op zeer zeldzaam te zetten, dit te handhaven voor Limburg en alle andere provincies op "onbekend" in te stellen? Of ging dat over Mitoplinthus?

Ook heb ik in navolging van NLSR en Fauna Eurpaea fallax geactiveerd en commutatus als synoniem daarvan ingesteld.

Als het anders moet, gaarne even laten weten.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

robin

Als ik net zo een publicatie lees over de Ruteria hypocrita , dan staat daarin "Status: This species is extremely rare in our country with a very restricted distribution"  dus, hij is vast zeldzaam ;D . ook de andere is pas 1 keer eerder ingevoerd maar daar heb ik nog niet verder op gezocht.


Bedankt voor het aanmaken in ieder geval!
groeten robin kraaij

Arp

Leuke waarnemingen dan Robin  :duim:

Ik wacht even af wat Theodoor wil - dan mag hij ook zeggen of het correct is om Acalles camelus op waarneming te verwijderen voor Nederland :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

robin

groeten robin kraaij

Arp

Dank Robin,

Aan Theodoor dan algemeen de vraag of ik die gegevens zal verwerken of dat er inmiddels wat gewijzigd is? Of staat het correct in Kevercatalogus? (die ga ik nou eindelijk maar eens bestellen denk ik)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Th.Heijerman

Nee, de gegevens kloppen nog steeds.

Dus beide soorten alleen in Limburg en Ruteria zeeeeer zeldzaam. En caliginosus, tja, in Zuid-Limburg niet zo zeldzaam maar in Midden- en Noord-Limburg komtie niet voor.

En hoe zeldzaam is een soort in een provincie waar hij niet voorkomt?