Moralisten claimen verovering internet

Gestart door HPM, juli 25, 2014, 20:44:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM


"Een groepering van fatsoenlijke burgers claimt in een videoboodschap een
groot deel van het internet in handen te hebben. De burgers wisten gewapend
met de hashtag #ongepast een groot deel van het internet te veroveren"

"De moralisten blijken in de praktijk zeer lastig te bestrijden omdat alle
tegenargumenten smakeloos, respectloos en walgelijk zijn."

http://www.speld.nl/2014/07/25/moralisten-claimen-verovering-internet/
Herman van der Meer

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Margreet Kwh

Zorgwekkend!
Ook de picknickplaatsen worden bij ons bedreigd, er hangen briefjes namens de Natuur.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

HPM

Citaat van: Margreet Kwh op juli 29, 2014, 10:11:50 AM

Zorgwekkend!
Ook de picknickplaatsen worden bij ons bedreigd, er hangen briefjes namens de Natuur.

Kijk maar uit voor de Enten.
Herman van der Meer

KorHaan

Citaat van: Margreet Kwh op juli 29, 2014, 10:11:50 AM
Zorgwekkend!
Ook de picknickplaatsen worden bij ons bedreigd, er hangen briefjes namens de Natuur.

Oei! Wat zijn hun eisen?

Ronald

HPM

Citaat van: KorHaan op juli 30, 2014, 00:54:51 AM
Citaat van: Margreet Kwh op juli 29, 2014, 10:11:50 AM

Zorgwekkend!
Ook de picknickplaatsen worden bij ons bedreigd, er hangen briefjes namens de Natuur.

Oei! Wat zijn hun eisen?


Ik neem aan onafhankelijkheid.
Herman van der Meer

Margreet Kwh


(Ik zie dat het niet door, maar namens de natuur is.)
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

KorHaan

Margreet, dit zijn wel heel strenge eisen! Ik moest meteen terugdenken aan een voorval van jaren geleden, waar ik nog steeds een trauma van heb. Ik kwam -zomaar in het wild - een moralist tegen! Ik hield meteen afstand, want je weet maar nooit. De man liep met een vuilniszak in het bos, en raapte van alles op en stopte dat in de zak. Toen ik hem door de verrekijker bekeek, zag ik dat hij blikjes, plastic zakken, en plastic wegwaaiafval uit de natuur haalde!!! Ik schrok me een ongeluk! Sindsdien bekijk ik elke natuurliefhebber met een rugzak, met argusogen... wie weet of er niet een vuilniszak in zijn of haar rugzak zit!
En het lijkt wel of er steeds meer komen. Ooit had ik mijn fiets met lege fietstassen tegen een boom gezet, om eens een flinke wandeling te maken, en toen ik terugkwam, trof ik mijn fiets aan met volle fietstassen vol rommel uit de natuur. Echt waar! Eén of andere moralist had gewoon mijn fietstassen gebruikt om zijn punt te maken. Het grijpt gewoon om zich heen, en het is nog besmettelijk óók! Want in plaats van dat ik gewoon de rommel aan de natuur teruggeef, fiets ik naar huis met die volle fietstassen en kieper thuis pas de hele zooi in de kliko! Het moet niet gekker worden!
Geef ons de natuur terug! Met rommel!  :o

Bezorgde groeten,

Ronald Sinoo

Douwe van der Ploeg

En dan dit: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=136984
CiteerBellingwedde begint na de zomer met een 'zwerfie'-campagne om de overlast van zwerfvuil aan te pakken. De gemeente looft een prijs uit voor de beste 'zwerfie'. De gemeente roept mensen op om, als ze ergens in Bellingwedde zwerfvuil zien, er een foto van te Twitteren met de hashtag #zwerfie en de verwijzing @gemBellingwedde. De actie gebeurt op initiatief van de fractie Plaatselijk Belang Bellingwedde. Het is nog niet bekend wat de prijs precies is.
Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

Hier in Appelscha gaat het al helemaal dezelfde kant op:

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!