Hoofdmenu

haantjes?

Gestart door ratje, juli 24, 2014, 20:12:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

Zijn dit haantjes?

Arp

Hallo Hannie,

Chrysomela sp. zo. Het zal wel zeer waarschijnlijk populi zijn, maar omdat in te kunnen koppen heb je een foto van de bips nodig (zwart vlekje op einde dekschildnaad) of veel grotere scherpere foto's van allerlei andere obscure details.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

ratje

Hoi Arp, ik had een aantal uitlopers van de jonge struikjes bij het plantenforum geplaatst en die geeft aan uitloprs van ratelpopulier. Helpt dat nog?  ;D

beetlestitch

niet 100%. groeten toon.
Toon Keukelaar

ratje


jck

Het gaat om dit zwart stipje of het ontbreken daarvan -

http://waarneming.nl/foto/view/6322304

James

Arp

Da's een strakke James - heb er meteen even misbruik van gemaakt  :lol:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

jck


Thomasr

Hallo kenners, mag ik vragen hoe de gelijkende soort heet? Komt die ook in nederland voor? Misschien moet ik dan een populierenhaantje waarneming  die ik laatst had geplaatst op onzeker zetten.

Thomas
Met vriendelijke groet,
Thomas

jck

Je hebt nog Chrysomela saliceti (volgens mijn boek ten noorden van een lijn tussen pakweg Nijmegen - Rotterdam: op Wrn alleen ingevoerd op de Waddeneilenaden en Lauwersmeer) en Chrysomela tremula (volgens het boek verdwenen uit grote delen van NL en sinds 1996 alleen bekend uit Limburg). Saliceti staat te boek als moeilijk herkenbaar en tremula als zeer moeilijk herkenbaar.

James

PS Ben geen keverkenner, ik zit hier met het boek naast mij!

Arp

Hallo Thomas,

James heeft het, terwijl ik aan het schrijven/knoeien was al pragmatischer beantwoord, maar misschien heb je toch nog wat aan m'n "opstel":

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=288775.msg1662794#msg1662794
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Thomasr

Hartelijk dank Arp en James, ik zal als ik er weer een zie op het achterwerk letten.
Met vriendelijke groet,
Thomas

Thomasr

Ik zie het nu ook in mijn gids.. had daar dus ook in kunnen kijken. (De Nederlandse goudhaantjes)
Met vriendelijke groet,
Thomas