3 sprinkhanen uit de Veluwe

Gestart door sjonnoh, juli 19, 2014, 14:29:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjonnoh

Goedemiddag forum,


eergisteren had ik enkele sprinkhanen gefotografeerd waarvan ik niet helemaal zeker ben wat het zijn. Zelf hoorde ik zoemertjes, negertjes en knopsprietjes hier zingen.


Ik geloof dat de 1ste een knopsprietje is en de laatste 2 een zoemertje. Kan dit koppen?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Wim Bakker

"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

sjonnoh

Wim, bedankt voor het bevestigen!  :)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

RoyKleukers

Overigens is het waarschijnlijker dat je wekkertjes hebt gehoord en geen negertjes. Heb je ze goed kunnen bekijken? Groeten,


Roy
EIS-coordinator sprinkhanen

sjonnoh

Ik heb ze helaas niet echt bekeken, meer naar geluisterd. Ik was op dat moment voornamelijk op zoek naar heideblauwtje. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik donkere sprinkhanen zag dus het zou wekkertjes geweest kunnen zijn. Als ik naar dit fragment luister (vooral  ongeveer na 10 seconden) http://waarneming.nl/sound/view/4795, dan denk ik dat het best nog wel eens wekkertjes waren.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~