Geen woorden voor

Gestart door Margreet Kwh, juli 18, 2014, 11:47:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

HPM

Herman van der Meer

Margreet Kwh

Foto behoeft toelichting:
dit is de lucht waar ik altijd de vliegtuigen zie opstijgen.
Foto is van gisteravond, na al het nieuws.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jacob Molenaar

Citaat van: Margreet Kwh op juli 18, 2014, 12:06:40 PM
Foto behoeft toelichting:
dit is de lucht waar ik altijd de vliegtuigen zie opstijgen.
Foto is van gisteravond, na al het nieuws.
Dan klopt de titel niet  :angel:  ;)
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

KorHaan

#4
Margreet heeft met de foto willen uitdrukken, denk ik, dat de geest niet bij machte is om sommige gebeurtenissen te bevatten, en leeg blijft zoals de lucht op de foto.
Na het volgen van het nieuws op Nederland 1, 2 en 3, België 1, Duitsland 1, BBC1 en CNN blijf ik ook in verbijstering achter. Een passagiersvliegtuig dat uit de lucht geschoten wordt in een "veilig" luchtruim. "Veilig" tot 32.000 voet dan. Het vliegtuig van Malaysia Airlines vloog op 33.000 voet. Wat is dan veilig? Dat scheelt 1.000 voet, dus ruim 300 meter. Een erg nauwe marge.
Ook blijft mij de enorme, nog smeulende, rampplek op het netvlies staan, waar het vliegtuig is neergekomen. Ook zag ik op Nederland 1 - en nergens anders - korte opnamen van de neerstortende Boeing. De rechtervleugel stond in lichterlaaie.
Vervolgens zie ik drie, vier keer herhaald iemand met een stapel ***SPAM***en lopen. Allemaal intact. Dat kan ik ook niet bevatten. Heeft hij die opgeraapt van de rampplek? Overleven ***SPAM***en zo'n brandende hel? Ik weet het niet.
Ik kan het nieuws - dat je kennelijk een passagiersvliegtuig uit de lucht schiet en dat op twitter zet - nog niet helemaal bevatten.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Botervlieg

Helaas moet je tegenwoordig zelfs (en misschien vooral) met zulke gebeurtenissen alert blijven, dat niet alle foto's en beelden die je ziet, echt van deze ramp hoeven te zijn.

Het beeld van een neerstortend vliegtuig, waarvan de vleugel in brand staat, is vermoedelijk niet van deze ramp.

KorHaan

 :o

Dus ik zit naar een filmpje van een neerstortende Antonov van vorige maand te kijken, en dat zou dan het ramptoestel van NU zijn?! Je moet kennelijk goed op de hoogte zijn van al het nieuws, want wat ik voorgeschoteld krijg gisternacht op Nederland 1 is dus gewoon niet waar?! Nu snap ik ook, dat CNN dit filmpje niet had, noch Duitsland, Luxemburg en de BBC.

Shocking! Bedankt voor je antwoord, M.B.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

KorHaan

En al die ***SPAM***en? Is het mogelijk om die allemaal te verzamelen van een apocalyptische rampplek, zo kort na het neerstorten?
Of is dat ook een filmpje van tig jaar geleden?!

Ik begrijp er geen r**t meer van. Ik volg voortaan alleen nog maar CNN, denk ik.

Ugh.

KorHaan

http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/metropool/article27126981.ece/Tonen-***SPAM***en-is-volstrekt-onverantwoord?lref=R4


Mijn vraag wordt niet beantwoord. Maar mijn mening over Geenstijl wordt wel weer bevestigd. Rioolrechtse sensatie"journalistiek"...

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Botervlieg

#9
Helaas zenden verschillende media veel te snel beelden uit en noemen ze te snel dingen, die ze nog niet bevestigd hebben gekregen.
En daarin kopiëren ze elkaar ook.

Dus altijd goed opletten. O.a.:
Goed opletten of iets realistisch is/kan zijn. (Een vliegtuig dat zo recht naar beneden stort met vleugelbrand, zal die veroorzaken dat lichamen 15km verderop liggen?)
Opletten hoe de media dingen brengt. "Dit zouden beelden zijn van het neerstortende vliegtuig" (= dus niet zeker/bevestigd)
Opletten uit welke bronnen dingen komen. Bij Twitter/Facebook opletten of het bijvoorbeeld van bekende/belangrijke journalisten komt etc.
Doen ze überhaupt aan (duidelijke) bronvermelding? ("Van internet" is zeer algemeen en onvolledig, dan concreet een site, naam/account van degene die het tweet etc)
Kijken wat andere bronnen er over melden/zeggen.

Toevoeging: Foto's kun je natuurlijk even in google-images gooien om te kijken of daar wat uitkomt. Je kunt filmpjes ook proberen na te zoeken, soms vind je filmpjes snel terug. Let bij foto's ook op dingen als: foto waaruit zomer blijkt, terwijl het daar nu winter is. En dat soort dingen. Als er bijzondere gebouwen op de foto staan, kun kijken met google maps of dat gebouw daar werkelijk staat.

Maargoed, het meeste van wat er in de media verschijnt klopt wel hoor, je word niet continu voor de gek gehouden. Maar blijf wel alert.


Ik volg de ontwikkelingen op dit moment via hulpverleningsforum, volkskrant en RTL4.


Citaat van: KorHaan op juli 18, 2014, 20:19:20 PM
En al die ***SPAM***en? Is het mogelijk om die allemaal te verzamelen van een apocalyptische rampplek, zo kort na het neerstorten?
Of is dat ook een filmpje van tig jaar geleden?!

Op het hulpverleningsforum hebben ze het daar vanaf hier ook over.
Ik heb de indruk dat dat wel waar is / kan zijn.
Al blijft het "opvallend" dat op zo'n grote zwarte plek wat ooit vliegtuig was, zoveel "ongeschonden" is (lichamen, koffers, knuffels, ***SPAM***en).
Ik kan dat zelf niet verklaren, maar goed, ik ben ook geen expert op dat gebied dus...

Je zou het, als je wilt, in het topic op het hulpverleningsforum eens kunnen vragen. Misschien hebben zij daar een antwoord op?

Groetjes, Marleen

Frank van de Putte

Juist bij een in de lucht geëxplodeerd vliegtuig wordt alles over een groot gebied verspreid,alles wat niet vast zit kan dus kilometers verder neerkomen.
Bij een vliegtuig wat "gewoon" neerstort is de rampplek veel kleiner dus ik vind het niet vreemd dat ze ***SPAM***en en reisgidsen vinden die niet verbrand zijn.
Groetjes,

Frank van de Putte

KorHaan

#11
Ik heb inmiddels al zoveel bagger langs zien komen in het nieuws - waarbij de grote afschuifshow wie te blamen is al lekker op stoom is - dat ik het verder wel geloof. Het boeit me niet meer. Ik ben er klaar mee.

Een vliegtuig met bijna driehonderd onschuldige mensen wordt uit de lucht geschoten door een stelletje zultkoppen, en het gekibbel en gemanipuleer over en weer kan beginnen. Ik heb het nieuws tot dusver gevolgd, tot de onsmakelijke details aan toe over het type raket, en de gevolgen van het ontploffen daarvan, totdat ik het wel mooi vond. Genoeg!

Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden van de doden. Mijn hersens hangen halfstok.

Ik wil T-shirts, flyers, billboards, tegeltjes, mokken en graffiti met de enige tekst die hout snijdt in deze krankzinnige tijd:

MASSA

VERNIETIG

EENS

WAPENS


(Van Loesje)


Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo