Hoofdmenu

Versie 1.6

Gestart door Sjaak Schilperoort, juli 15, 2014, 23:28:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjaak Schilperoort

Zojuist is iObs 1.6 naar de app store verstuurd. Met deze update is het mogelijk om via een (online) kaart de precieze locatie van waarnemingen aan te passen. Ook datum/tijd is te wijzigen. Nog even wachten op goedkeuring van Apple, dat duurt doorgaans een week. Alvast veel plezier ermee.

Henri25

Bedankt weer Sjaak! Ben benieuwd!  :duim:
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Alex Kwak

Goed werk Sjaak, daar zaten veel mensen op te wachten :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Erik van Dijk

Hij is inmiddels goedgekeurd (en door mij gedownload).


Mooi kaartje, maar het lukt mij niet een afwijkende locatie aan te klikken.


Welke handeling is daarvoor nodig?


Het touch screen aanraken met een enkele of dubbele " klik" lijkt het niet te zijn.


Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Sjaak Schilperoort

Als het goed is heb je bij voor het eerst openen van de kaart een helptekst gekregen. Was dat zo? Zo ja, heb je die ook gelezen?

Een afwijkende locatie krijg je via een longpress. Het verplaatsen gaat door een longpress op een andere plek te doen of door op de marker te klikken en hem te verslepen. Met dat laatste kun je heel nauwkeurig positioneren. Je moet de marker loslaten als de punt de goede plek aanwijst.

JKimstra

#5
Mooi Sjaak (en co) :duim: . Ik ga het straks eens proberen! Het is dus gedaan met de dieren die op de weg zitten ;-) ;)

Edit: Getest! Werkt prima. Wijst zich, als je niet meteen de instructie wegklikt, vanzelf!


Groetjes!
Groetjes, en nu lekker naar buiten!

M. Hoogteijling

Check, werkt feilloos met instructie in beeld. Top!!
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Erik van Dijk

Citeer

Als het goed is heb je bij voor het eerst openen van de kaart een helptekst gekregen. Was dat zo? Zo ja, heb je die ook gelezen?

Een afwijkende locatie krijg je via een longpress. Het verplaatsen gaat door een longpress op een andere plek te doen of door op de marker te klikken en hem te verslepen. Met dat laatste kun je heel nauwkeurig positioneren. Je moet de marker loslaten als de punt de goede plek aanwijst.


Werkt inderdaad perfect.

Ik denk dat ik dr handleiding onbewust geskipped had.
Sorry daar voor.
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

TheodlR

Werkt perfect! Inderdaad goede aanvulling.

jankees

Helaas lukt het me niet om lijsten te downloaden. Wellicht te maken met IOS 8 ? App werkt dus niet.

hiskodevries

Citaat van: jankees op oktober 05, 2014, 16:39:50 PM
Helaas lukt het me niet om lijsten te downloaden. Wellicht te maken met IOS 8 ? App werkt dus niet.
Wel correct werkende internet verbinding?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Sjaak Schilperoort

Citaat van: jankees op oktober 05, 2014, 16:39:50 PM
Helaas lukt het me niet om lijsten te downloaden. Wellicht te maken met IOS 8 ? App werkt dus niet.
Dat is vreemd. Na een update naar iOS8 moet iObs nog steeds werken. Is het downloaden van een soortenlijst je eerder wel gelukt? Of heb je dit nog niet eerder gedaan? Indien het laatste, let erop dat je na het kiezen van regio, taal en soortgroep op het download-icon onderaan klikt. De download zou dan moeten starten. Als dat niet het geval is, wat gaat er mis? Krijg je een foutmelding?

jankees

Citaat van: Sjaak Schilperoort op oktober 05, 2014, 16:56:25 PM
Citaat van: jankees op oktober 05, 2014, 16:39:50 PM
Helaas lukt het me niet om lijsten te downloaden. Wellicht te maken met IOS 8 ? App werkt dus niet.
Dat is vreemd. Na een update naar iOS8 moet iObs nog steeds werken. Is het downloaden van een soortenlijst je eerder wel gelukt? Of heb je dit nog niet eerder gedaan? Indien het laatste, let erop dat je na het kiezen van regio, taal en soortgroep op het download-icon onderaan klikt. De download zou dan moeten starten. Als dat niet het geval is, wat gaat er mis? Krijg je een foutmelding?
Dank je Sjaak! Het download-icon heb ik dus duidelijk gemist. Werkt nu wel...... :-[ ;D

Sjaak Schilperoort

Citaat van: jankees op oktober 05, 2014, 19:20:17 PM
Dank je Sjaak! Het download-icon heb ik dus duidelijk gemist. Werkt nu wel...... :-[ ;D
:duim: