Hoofdmenu

Teunisbloem

Gestart door harry60, juli 07, 2014, 11:38:50 AM

Vorige topic - Volgende topic

harry60

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarnemingen.be/waarneming/view/86114956
Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2014-07-07 Tongeren - stad
Foto's:


bij voorbaat dank Harry de Koning
M.Vr.Gr. Harry de Koning

mgeven


harry60

Bedankt ik pas de naam aan.
M.Vr.Gr. Harry de Koning

mgeven

Op de foto is niet met zekerheid te zien wat voor een soort Teunisbloem het is hoor.

harry60

ik zat al te kijken in het overzicht en er zijn verschillende soorten...
Waar moet ik naar kijken als ik deze weer zie de volgende keer.
Ik vond deze in belgie niet ver van water en ik vermoed misschien de zandteunisbloem
Hoogte schat ik op ongeveer 20 cm of iets meer.
M.Vr.Gr. Harry de Koning

René Bult

De volgende keer even deze sleutel volgen.
met vriendelijke groet,
René

harry60

Daar kom ik niet ver mee... zit niet zo in de plantjes :)
Ik hou het op Teunisbloem spec.

Bedankt
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Violet (en Remco)

Heb je er ook aan geroken Harry?
Teunisbloemen ruiken zo lekker, een beetje naar fris-zoete citroen of zo. Ga altijd 's ochtends even snuiven in onze tuin (ook geen idee welke soort Teunisbloem dat is trouwens - niet die van die van jou en ook niet die van ons  ;))
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

harry60

ik heb er niet aan geroken... en ben er nu 200 km vandaan....
Ik heb wel wat uitvergrotingen maar de sleutel wil allerlei afmetingen weten van delen waar ik geen kaas
van gegeten heb.
Zal de volgende keer eens ruiken als ik daar weer ben.
M.Vr.Gr. Harry de Koning

dirder

Citaat van: Violet (en Remco) op juli 07, 2014, 22:52:18 PM
Heb je er ook aan geroken Harry?
Teunisbloemen ruiken zo lekker, een beetje naar fris-zoete citroen of zo. Ga altijd 's ochtends even snuiven in onze tuin (ook geen idee welke soort Teunisbloem dat is trouwens - niet die van die van jou en ook niet die van ons  ;) )


Meen je dat? Ik vind dat Teunisbloemen zo afgrijselijk stinken dat ik er geen materiaal durf van mee naar huis te nemen. Dat geslacht negeer ik dan ook zoveel mogelijk.


groeten, Dirk Derdeyn.
Groeten, Dirk Derdeyn.

Violet (en Remco)

Citaat van: dirder op juli 09, 2014, 00:21:08 AM
Citaat van: Violet (en Remco) op juli 07, 2014, 22:52:18 PM
Heb je er ook aan geroken Harry?
Teunisbloemen ruiken zo lekker, een beetje naar fris-zoete citroen of zo. Ga altijd 's ochtends even snuiven in onze tuin (ook geen idee welke soort Teunisbloem dat is trouwens - niet die van die van jou en ook niet die van ons  ;) )


Meen je dat? Ik vind dat Teunisbloemen zo afgrijselijk stinken dat ik er geen materiaal durf van mee naar huis te nemen. Dat geslacht negeer ik dan ook zoveel mogelijk.

groeten, Dirk Derdeyn.

Ja, dat meen ik zeker! Zo'n heerlijke fris-zwoele citroenlucht, hmmmm.
Bijzonder dat smaken zo verschillen!  ;)
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

dirder

Citaat van: dirder op juli 09, 2014, 00:21:08 AM
Citaat van: Violet (en Remco) op juli 07, 2014, 22:52:18 PM
Heb je er ook aan geroken Harry?
Teunisbloemen ruiken zo lekker, een beetje naar fris-zoete citroen of zo. Ga altijd 's ochtends even snuiven in onze tuin (ook geen idee welke soort Teunisbloem dat is trouwens - niet die van die van jou en ook niet die van ons  ;) )


Meen je dat? Ik vind dat Teunisbloemen zo afgrijselijk stinken dat ik er geen materiaal durf van mee naar huis te nemen. Dat geslacht negeer ik dan ook zoveel mogelijk.


groeten, Dirk Derdeyn.

Hier nog eens op terugkomen. Ik ben hier wel benieuwd naar. Intussen weet ik dat die teunisbloemen van mij stonken door één of ander biologisch verschijnsel. Ik nam dit intussen al veelvuldig waar (en bijna altijd bij planten met bloemen met een sterke, aangename geur). De stank is steeds identiek en doet denken aan de onfrisse geur van het water in een vaas met snijbloemen dat niet genoeg ververst wordt. Heeft iemand een idee om welk verschijnsel het gaat?
Groeten, Dirk Derdeyn.

hb481219

Intracellulaire eiwitrotting :rolleye:
gr han