Is dit een tuinfluiter?

Gestart door A Kuipers, juli 01, 2014, 10:00:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

A Kuipers

Goedemorgen.

Ik zou graag willen weten welke soort dit is. Deze soorten heb ik tot nu toe te weinig gezien om ze meteen goed te kunnen determineren.
Het betreft deze waarneming. Ik heb hem de naam tuinfluiter gegeven, klopt dit?
http://waarneming.nl/waarneming/view/85946491
Tuinfluiter - Sylvia borin gezien op 2014-06-30 Tiel - Ridderweide
Foto's:






bij voorbaat dank A Kuipers
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀

jaapdegans

Met vriendelijke groeten,

Jaap de Gans

Zeldzame waarnemingen: zwarte ibis, zeearend, arendbuizerd, pestvogel, stolzmanns braamsluiper, bruine klauwier, sperweruil, bonapartes strandloper, buffelkopeend, witoogeend, dwerggans, roodhalsgans, ruigpootbuizerd, flamingo, koereiger

A Kuipers

Dank je wel voor je antwoord. Dan houd ik het op tuinfluiter tot het tegendeel bewezen is  ;)

Met groet
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀

Blauwvoet

Hallo,

Ik zie niet duidelijk de grijze zijhals van Tuinfluiter. Ook lijken de poten me nogal licht. Of zie ik dat verkeerd?

Met vriendelijke groet,
Johan Jordaans

KorHaan

De lange onderstaartdekveren wijzen op een Acrocephalus, ik denk Kleine Karekiet of Bosrietzanger.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

A Kuipers

Hallo, dus in ieder geval geen tuinfluiter blijkt uit de laatste toevoegingen? Lastige vogel (s)  :blink:
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀

frankneijts

Citaat van: KorHaan op juli 01, 2014, 16:45:49 PM
De lange onderstaartdekveren wijzen op een Acrocephalus, ik denk Kleine Karekiet of Bosrietzanger.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Bosrietzanger ligt het meest voor de hand.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Blauwvoet

Citaat van: frankneijts op juli 01, 2014, 20:18:47 PM
Citaat van: KorHaan op juli 01, 2014, 16:45:49 PM
De lange onderstaartdekveren wijzen op een Acrocephalus, ik denk Kleine Karekiet of Bosrietzanger.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Bosrietzanger ligt het meest voor de hand.

Frank, ligt Bosrietzanger het meest voor de hand op grond van de vegetatie die op de foto is te zien (geen riet)? Of op grond van de handpenprojectie?
Met vriendelijke groet,
Johan Jordaans

A Kuipers

De plek is een verwilderd stukje land tussen spoorbaan en sloot met 2 grote vijvers, net in het buitengebied. Er groeit riet waar de kleine karekiet zit en zingt. Ook de tuinfluiter is gehoord. Deze vogel maakte een kek-kek alarmerend geluid tijdens het zoeken naar voedsel.
Misschien ter aanvulling.
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀