Hele mooie symmetrische kevers

Gestart door Dragonfly, oktober 02, 2005, 22:51:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Vandaag vond ik bij de zoektocht naar een schubvaren in Brakkenstein - Nijmegen onderstaande kevers. Ongeveer 30 stuks. Ik vond ze zo mooi dat ik thuis enthousiast aan de slag ben gegaan met de Chinery en andere insectengidsen. Helaas lukt het mij (nog) niet hier een naam aan te plakken.

De foto's waren niet helemaal scherp te krijgen (heb geen macrostand), maar ik hoop door de aparte en opvallende tekening dat hier toch iets van te maken valt.

Wie kan mij helpen?
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Dragonfly

En nog meer dezelfde kevers (ditmaal op de gevonden schubvaren!):
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Mark van Veen

Je moet wat meer naar voren in Chinery kijken: het zijn geen kevers maar wantsen. Dit is de vuurwants: Phyrrocoris apterus. Kenmerk: rood-zwart en het vliezige deel van de vleugels over de top van het achterlijf ontbreekt.
groet,

Mark van Veen

Dragonfly

Bedankt!
En volgens mij heb ik een nieuwe bril nodig want ik zie 'm nog niet in de Chinery staan :huh:  
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Dragonfly

Ho, wacht even. Gelukkig geen nieuwe bril nodig :lol:
Zat beetje scheel te kijken. Gevonden! (en ingevoerd inmiddels)
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!