Havik 82 ED?

Gestart door thomas u, juni 13, 2014, 11:31:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

thomas u

hallo,
Ik ben aan het sparen voor een Havik 82 ED (van de vogelbescherming), en ben er nu bijna. Maar ik wil graag weten of dit de beste is in die prijsclasse, Ik heb nu een paar keer door een havik gekeken, en vindt dat erg goed bevallen. Hebben andere mensen hier ervaring mee en hebben zij advies voor mij?
Bij voorbaat dank, Thomas

M. Hoogteijling

Hoewel ik deze scope niet zelf ken, lees ik er erg goede verhalen over. iets goedkoper, zeker met vast 30x groothoek oculair is de NIKON ED82A, voor dat geld nog altijd zo'n beetje de beste die er is.

Ben benieuwd wat het wordt
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Corné Timmers

Vortex razor 85 hd valt volgens mij ook in deze prijsklasse.
Met vriendelijke groet

Corné Timmers

Timo Roeke

Acht je die beter Corne?

Corné Timmers

Ik heb er helaas nog altijd niet door gekeken Timo. Iemand in Nederland toevallig al wel? Op anglosaksische websites, vooral Amerikaanse, zijn ze vaak lyrisch over dit merk (dat kan natuurlijk patriottisme zijn van redneck deer slayers;)) Vortex zou daar ook een hele coulante levenslange garantie bieden. De vraag is alleen wat deze garantie waard is in Nederland. Van twee niet nader te noemen dealers heb ik, onafhankelijk van elkaar, vernomen dat ze wel eens klachten hebben over de Nederlandse importeur van Vortex: duurt lang, moeizame communicatie, geen reserve-onderdelen. Wat dat betreft zou ik bij de vogelbescherming een beter gevoel hebben - voor wat dat waard is. Ik vermoed dat de Havik (die is gewoon goed) en de Razor qua optische prestaties dicht bij elkaar liggen.
Met vriendelijke groet

Corné Timmers