Hoofdmenu

Welke juffer?

Gestart door laurlennards, juni 11, 2014, 22:35:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

laurlennards

Ik denk persoonlijk aan een watersnuffel maar zeker weten is iets anders . Misschien kunnen jullie me helpen. Ik heb het dier gefotografeed bij een stilstaand watertje.
Met dank en vriendelijke groet,
Laur Lennards

Stefan v. Schaik

als je naar de tekening op het achterlijf kijkt moet het lukken. Het is een van de meest voorkomende waterjuffers.  Ik zou zeggen. Snuffel even rond  ;)
Stefan van Schaik

Henri25

Citaat van: Stefan v. Schaik op juni 11, 2014, 22:44:23 PM
als je naar de tekening op het achterlijf kijkt moet het lukken. Het is een van de meest voorkomende waterjuffers.  Ik zou zeggen. Snuffel even rond  ;)

:angel:
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

laurlennards

Lui , als ik de naam had geweten had ik geen vragen gesteld. Bedankt voor jullie hulp. Uitzonderlijk.
L.

ArjenDrost †

Maar je wist de naam ook al :)  :duim:

Anne Hueber †

Laur, op het libellenforum is het gebruikelijk, om niet gelijk een soortnaam te geven, maar een hint.
Zodat je op weg geholpen wordt en dat het voor jou ook leerzaam is.
En die hint heb je gekregen......lees de berichten nog maar eens door.


Anne Hueber †

Kijk hier nog maar eens naar de foto's van deze soort: http://waarneming.nl/soort/info/590

laurlennards

Beste Anne, ik begrijp jullie bedoeling maar het stadium van de lagere school heb ik all lang achter me gelaten en bovendien had ik al heel wat zoekwerk gedaan alvorens de geleerden bij jullie te mogen raadplegen. Ik wilde gewoon zeker zijn van de waarneming.
Maar het sop is de kool niet waard daar zullen we het maar op houden.
Met groet en een fijn weekend,
Laur Lennards.

AvanderHeijden

 Tsja, je zult het nooit iedereen naar de zin kunnen maken. Een heleboel mensen die nog weinig ervaring hebben met het op naam brengen van libellen hebben geen idee naar welke kenmerken ze (eerst) moeten kijken en dan is bovenstaande opzet verreweg het meest leerzaam. Natuurlijk tref je daarmee mensen die geen zin hebben om wat nieuws te leren maar alleen een naam willen weten. Diegenen die dat hebben aangegeven hebben volgens mij tot nu toe altijd meteen een direct antwoord gekregen, daar is toch geen sarcastische toon voor nodig.  ???

ArjenDrost †

Citaat van: laurlennards op juni 12, 2014, 08:46:12 AM
Beste Anne, ik begrijp jullie bedoeling maar het stadium van de lagere school heb ik all lang achter me gelaten
Gelukkig ben je nooit te oud om te leren, zolang je er tenminste open voor staan...