Gaffelwaterjuffer bij Cadzand

Gestart door ArjenDrost †, juni 24, 2007, 13:14:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

ArjenDrost †

Net op de pieper, een Gaffelwaterjuffer (Coenagrion scitulum) bij Cadzand.

Helaas wat te ver voor mij.

Groeten Arjen

JohanvantBosch

#1
CiteerNet op de pieper, een Gaffelwaterjuffer (Coenagrion scitulum) bij Cadzand,
.

Helaas wat te ver voor mij.

Groeten Arjen
Inderdaad... naar aanleiding van de meldingen in Belgie, zijn Eus vd Burg, Paul Schrijvershof, Marijke Roos en Remco Hofland vandaag gaan zoeken bij Cadzand. Uiteindelijk/tot nu toe hebben ze 1 mannetje gevonden en goed gefotografeerd. Vanavond hopelijk de foto's op waarneming.nl.

JohanvantBosch

#2
zojuist is een tweede mannetje gefotografeerd.

Edit: en een derde...

JohanvantBosch

#3
En nu de eerste foto's van Peter Meininger, zojuist toegevoegd aan wn.nl:




Mark van Veen

Het lag in de lijn der verwachtingen maar: prachtig!!  :)  
groet,

Mark van Veen

Tim de Boer

ff serieus dat ding wordt eerst gepiept en dan komt er vervolgens een embargo op hiero :S
wel vette waarneming overigens!
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

JohanvantBosch

Citeerff serieus dat ding wordt eerst gepiept en dan komt er vervolgens een embargo op hiero :S
wel vette waarneming overigens!
voor die vervaging was al gekozen voor ewr sprake was van welke waarneming dan ook. Het piepen is een keuze van de waarnemer

theomuusse

Bovendien laat de zon de komende tijd lang op zich wachten dus wordt het even geduldig afwachten ...
Theo

theomuusse

Misschien wordt de soort vervaagd omdat er mensen onder ons zijn die de soort wil gaan verzamelen!
Theo

Sticht

Hoezo is de plek vervaagd? Op de waarnemingpagina lees ik de exacte locatie.

ArjenDrost †

Ik weet niet waar je dat leest, maar bij mij staan beide waarnemingen nu nog netjes onder embargo.

Groeten, Arjen

Sticht

#11
CiteerIk weet niet waar je dat leest, maar bij mij staan beide waarnemingen nu nog netjes onder embargo.

Groeten, Arjen
Citeer

Cursor op i symbooltje houden en er verschijnt gedetailleerde informatie.

JohanvantBosch

Citeer
CiteerIk weet niet waar je dat leest, maar bij mij staan beide waarnemingen nu nog netjes onder embargo.

Groeten, Arjen
Citeer

Cursor op i symbooltje houden en er verschijnt gedetailleerde informatie.
maar alleen de toelichting van de waarnemer..... als het goed is zie je de plek niet. Wat gebeurt er als je de waarneming aanklikt?  :unsure:  

Sticht

#13
Ik zie idd niet de exacte plek op de kaart, maar wel de exacte naam van de plek en dat is een heel klein stukje grond ( ca. 6 ha ). Als je de naam hebt heb je ook zo de plek op de kaart gevonden.

Tim de Boer

hij staat hier ook boven aan de pagina hoor :P
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

JohanvantBosch

Citeerhij staat hier ook boven aan de pagina hoor :P
plaatsnaam staat er meestal wel bij, hoor.

JohanvantBosch

De waarnemers gingen zich op een gegeven moment afvragen of het geen Zuidelijke waterjuffers (coenagrion caerulescens) waren...
Die soort zit niet zo dichtbij als de gaffel-, maar het is misschien wel goed om er op verdacht te zijn en de kenmerken te kennen.
Idem voor Mercuurwaterjuffer.

Sticht

#17
Wacht even, het zal wel aan mij liggen, maar ik snap blijkbaar de methode niet; De waarneming staat onder embargo, omdat het hier een zeldzame / kwetsbare soort gaat. De exacte locatie wordt niet bekend gemaakt, maar vervolgens lees ik in de informatie de naam van de plek waar ze waargenomen zijn. Wat is dan de waarde van het embargo?

EDIT: Johan

Goyatlah

CiteerWacht even, het zal wel aan mij liggen, maar ik snap blijkbaar de methode niet; De waarneming staat onder embargo, omdat het hier een zeldzame / kwetsbare soort gaat. De exacte locatie wordt niet bekend gemaakt, maar vervolgens lees ik in de informatie de naam van het poldertje van 6 ha binnen de gemeente Cadzand waar ze waargenomen zijn. Wat is dan de waarde van het embargo?
Wellicht meer psychologisch? Oftewel, ga hier nu niet met z'n allen op af?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Jeroen Nagtegaal

Dit is een fout van de waarnemer, waar de naam toch al van bekend is, hij hoort daar geen plekinfo te geven, staat er ook, voor plekinfo is een extra vakje,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohanvantBosch

CiteerWacht even, het zal wel aan mij liggen, maar ik snap blijkbaar de methode niet; De waarneming staat onder embargo, omdat het hier een zeldzame / kwetsbare soort gaat. De exacte locatie wordt niet bekend gemaakt, maar vervolgens lees ik in de informatie de naam van het poldertje van 6 ha binnen de gemeente Cadzand waar ze waargenomen zijn. Wat is dan de waarde van het embargo?
Waarnemer was zich denk ik niet bewust van de vervaging. Ik het het verwijderd en ga dat nu ook bij jouw bijdrage doen. :(  

Sticht

Citeer
CiteerWacht even, het zal wel aan mij liggen, maar ik snap blijkbaar de methode niet; De waarneming staat onder embargo, omdat het hier een zeldzame / kwetsbare soort gaat. De exacte locatie wordt niet bekend gemaakt, maar vervolgens lees ik in de informatie de naam van het poldertje van 6 ha binnen de gemeente Cadzand waar ze waargenomen zijn. Wat is dan de waarde van het embargo?
Waarnemer was zich denk ik niet bewust van de vervaging. Ik het het verwijderd en ga dat nu ook bij jouw bijdrage doen. :(
Citeer

Wat ga je van mij verwijderen? Ik heb toch niets bijzonders geschreven over over de plek?  :)  

JohanvantBosch

Citeer
Citeer
CiteerWacht even, het zal wel aan mij liggen, maar ik snap blijkbaar de methode niet; De waarneming staat onder embargo, omdat het hier een zeldzame / kwetsbare soort gaat. De exacte locatie wordt niet bekend gemaakt, maar vervolgens lees ik in de informatie de naam van het poldertje van 6 ha binnen de gemeente Cadzand waar ze waargenomen zijn. Wat is dan de waarde van het embargo?
Waarnemer was zich denk ik niet bewust van de vervaging. Ik het het verwijderd en ga dat nu ook bij jouw bijdrage doen. :(
Citeer

Wat ga je van mij verwijderen? Ik heb toch niets bijzonders geschreven over over de plek?  :)
Klopt!  :D  :P  

Sticht

Ik weet nu wel precies waar het is. :D  

JohanvantBosch

CiteerIk weet nu wel precies waar het is. :D
ach ja... waar gehakt wordt, vallen spaanders...  :P  

Sticht

Ik laat ze met rust in het poldertje, veel te ver reizen. ( wellicht in de vakantie ) Wel geweldig dat ze weer in NL zijn.  :D  

Sticht

Citeer
Citeerff serieus dat ding wordt eerst gepiept en dan komt er vervolgens een embargo op hiero :S
wel vette waarneming overigens!
voor die vervaging was al gekozen voor ewr sprake was van welke waarneming dan ook. Het piepen is een keuze van de waarnemer
Citeer

Wat betekent dat trouwens: het "piepen" van een waarneming?

JohanvantBosch

Citeer
Citeer
Citeerff serieus dat ding wordt eerst gepiept en dan komt er vervolgens een embargo op hiero :S
wel vette waarneming overigens!
voor die vervaging was al gekozen voor ewr sprake was van welke waarneming dan ook. Het piepen is een keuze van de waarnemer
Citeer

Wat betekent dat trouwens: het "piepen" van een waarneming?
In het vogelaars wereldje heeft een deel van de mensen semafoons waarmee ze waarnemingen van zeldzame vogels aan elkaar doorgeven: dit heet piepen.
Een deel van de vogelaars kijkt ook naar libellen en piepen dit soort dingen dus ook door.

theomuusse

Ik kan jullie allen meedelen dat het sowieso niet vrij het gebied in mag.
Er wordt al snel gesurveilleerd nu en er wordt zonder pardon geschreven.
U zijt gewaarschuwd.
Theo

Gerard Troost

Kan iemand me nog eens uitleggen waarom er in vredesnaam vervaagd wordt? De hele wereld weet het (nu ja in elk geval de fanatieke Libelen dames / heren), maar de "normale" mens mag de exacte plek het niet weten?
Ik zie het nut van deze vervaag actie niet in.

Groet
Gerard Troost (die morgen dan maar eens op goed geluk alle plekjes bij Cadzand gaat afzoeken...)

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen