Limnephilus elegans onzeker - Drents-Friese Wold - 31-05-14

Gestart door Yeronimo, juni 03, 2014, 20:28:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Yeronimo

Ik ving afgelopen weekend naast de nodige nachtvlinders ook een heleboel schietmotten van de familie Limnephilidae. Een heleboel hiervan kon ik bestempelen als Limnephilus elegans, maar er zaten twee exemplaren tussen die erg op elkaar leken die een beetje afweken van het gehele patroon. Hierdoor heb ik sterke vraagtekens of de soortnaam wel goed is, toch kan ikzelf geen andere soorten vinden die ervoor in aanmerking komen. Wellicht weten jullie het? Bij voorbaat dank!
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/85129980
onzeker Limnephilus elegans gezien op 2014-05-31 Drents-Friese Wold - 't Groote Veen
Foto's:


Toelichting:
Nachtvlinderen 22:15-3:00 in het kader van de NEV zomerbijeenkomst. Maan niet aanwezig, wind NW2, bewolking 1/8, temperatuur 7°C, luchtvochtigheid 95%. Methode: ML 160W onbemande lichtbak, wegvangen bij einde van sessie van vlinders om de lichtbak heen in de bak. Volgende dag de val leeghalen en in de bakjes doen ter inventarisatie. Medevlinderaars: Merel Zweemer (notulen), Henk Hunneman, Suzanne Boon, Oscar Franken, Folkert Jan Hoogstra, Andries Zijlstra en Hetty Sinnema.
bij voorbaat dank Jeroen Breidenbach
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

David Tempelman

met vriendelijke groet,
David

Yeronimo

Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden