Ongewenst met naam/waarnemingen op groepenpagina's

Gestart door Botervlieg, mei 18, 2014, 20:57:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hallo,

Op de pagina van knnv afdeling Haarlem staan ook mijn waarnemingen.
Waarom?

Ik heb niets met de KNNV en wil daar ook niets mee te maken hebben.

Ik vind het onzinnig dat er een groep wordt gemaakt waar leden zijn, en dat dan ook waarnemingen worden getoond van niet-leden.
Daarvoor kan men op de pagina van Haarlem terecht. Of desnoods een regiopagina van kennemerland ofzo.

Ik vind het (zeer) ongewenst dat mijn naam nu met knnv in verband wordt gebracht.

Het lijkt mij beter als dergelijke groepenpagina's dus echt voor waarnemingen van die groep zijn.
En dat mijn waarnemingen ook op gebieden pagina's komt vind ik prima.
Maar niet bij KNNV en weet ik veel waar nog meer.

Of een vinkje "Ik wil niet met mijn waarnemingen op KNNV/IVN/Weet-ik-veel groepenpagina's"  (Net zoals mensen soms niet in de Topperslijst willen etc)

Kunnen jullie hier naar kijken alsjeblieft en hier mee aan de slag.

Vriendelijke groeten,
Marleen

HPM

Marleen, ik zou het me kunnen voorstellen als je bezwaar zou maken tegen de KNJV, maar niet tegen de KNNV.

PS. Bovendien link je op je eigen pagina ook naar alle Haarlemse waarnemingen, ik neem aan zonder daarvoor toestemming te hebben gevraagd aan al die waarnemers.
Herman van der Meer

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

petermeer

Overal waar je waarnemingen invoert, komt je naam wel voor in de één of andere werkgroep of een afdeling van de KNNV en/of IVN. Is dat erg? Lijkt me niet de moeite waard om je druk over te maken. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je waarnemingen niet meer te delen, is uiteraard je goed recht en ben je van je 'probleem' af.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Botervlieg

Als ik op de pagina van KNNV had gewild had ik wel lid geworden van KNNV en me daar gemeld.

Ik vind het onjuist en ongewenst.

Ik hoor niet bij die werkgroep of welke werkgroep dan ook. Dus hoort mijn naam/waarneming daar niet.
Wat is precies dan het doel van die werkgroep als het niet uitmaakt of je wel of geen lid bent, er wel heel groot KNNV boven je naam staat.

Ik vind de associatie tussen persoon en organisatie, om welke persoon of organisatie het ook gaat, ongewenst als iemand daar geen toestemming voor heeft gegeven.

Buiten waarneming zou je dat ook ongewenst vinden!

Citaat van: petermeer op mei 18, 2014, 21:26:33 PM
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je waarnemingen niet meer te delen, is uiteraard je goed recht en ben je van je 'probleem' af.

hiskodevries

Marleen ik weet niet waar dit in eens vandaan komt, maar alle subsites zijn gebaseerd op geografie (op 2 na). dus alles wat binnen het werkgebied valt wordt getoond.
Dat is wel de filosofie van Waarneming.nl. "Samen ontdek je meer"
als je daar niet aan mee wilt doen is een excell sheet je uitkomst
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0