iObs versie 1.4 beschikbaar

Gestart door Sjaak Schilperoort, mei 06, 2014, 14:33:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjaak Schilperoort

Een nieuwe versie van iObs is nu beschikbaar in de app store. Toevoegingen:

       
  • Zet de waarde voor activiteit, kleed en commentaar vast tijdens het invoeren van nieuwe waarnemingen
  • Zet de waarde voor Vervaging of Embargo automatisch vast, tot je dit weer uitzet
  • Pas de volgorde van activiteit en kleed aan, en daarmee ook de standaard waarde voor een nieuwe waarneming
  • Verbeteringen en bugfixes
Veel plezier ermee!

Erik van Dijk

Super.  :duim: :duim:

Klopt het dat hij per soortgroep alles onthoud tot je vasthouden uitzet?
Dan wordt voor zover ik kan zien alles gereset.

Of werkt vasthouden voor per soortgroep apart?

In ieder geval erg fijn zo in het zomer seizoen
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Sjaak Schilperoort

Mooi!

Als je vasthouden aanzet, dan worden laatst gekozen activiteit en kleed inderdaad per soortgroep onthouden. Als je vasthouden uitzet dan worden de vastgehouden waarden voor alle soortgroepen weer vergeten. Vasthouden staat aan of uit, ongeacht soortgroep.

Je kunt nu op twee manieren de initiƫle waarde van activiteit en kleed zetten: permanent via het aanpassen van de volgorde van de lijst (de eerste is altijd de default waarde bij een nieuwe waarneming) of tijdelijk door vasthouden (pin) aan te zetten voordat je de waarneming opslaat. In beide gevallen wordt de instelling per soortgroep onthouden.

Erik van Dijk

CiteerJe kunt nu op twee manieren de initiƫle waarde van activiteit en kleed zetten: permanent via het aanpassen van de volgorde van de lijst (de eerste is altijd de default waarde bij een nieuwe waarneming) of tijdelijk door vasthouden (pin) aan te zetten voordat je de waarneming opslaat. In beide gevallen wordt de instelling per soortgroep onthouden.




Bedankt.


Dit was mij nog niet helemaal duidelijk uit de eerste omschrijving, maar dit is precies wat aansluit bij mijn behoefte en die volgens mij die van veel andere gebruikers.


Super!!
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk