Waar kan ik deze buisjes kopen?

Gestart door Merel, mei 05, 2014, 15:54:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Merel

Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk op zoek naar die kleine glazen buisjes die afgedekt worden met een watje. Weet niet hoe ik het ander moet omschrijven. Zie ook de foto. Ik vind ze erg praktisch en zou er wel flink wat van willen hebben. Ze zijn 15 mm in doorsnede en 60 mm lang. Ik heb geen idee waar ik deze kopen moet, of hoe ze eigenlijk heten (merknaam/nummer?). Vermandel heeft ze volgens mij niet.

Als iemand het weet, hoor ik het graag!

Groet, Merel
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Melchior van Tweel

Jeugdbondsuitgeverij of probeer Vermandel entomologische speciaalzaak eens.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

RubenWinter

Bij Vermandel is inderdaad wel iets vergelijkbaars te koop. Zelfde diameter (15mm), maar iets langer (90mm) en afgesloten met een rubber dop in plaats van een watje. 35 cent per stuk dus daar kan je voor relatief weinig geld wel een voorraadje van kopen.
Groeten,

Ruben Winter

Merel

Ik heb begrepen dat de rubberen dop niet zo goed afsluit, daarom ben ik wat huiverig om deze te bestellen..
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Douwe van der Ploeg

Ik kan me niet voorstellen dat een rubberen dop slechter afsluit dan een simpel watje.. En zelfs als dat zo is, kan je toch gewoon alsnog een watje gebruiken ipv die dop?
Douwe van der Ploeg

Merel

Ja daar heb je wel een punt. ;)
De buisjes die ik bedoel, kun je blijkbaar alleen bij Tonar bestellen. Ik zie nog even wat ik doe. Bedankt voor alle reacties!
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer