Weet iemand de naam van deze spin?

Gestart door Els, juni 15, 2007, 20:02:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Els

Gevonden in onze tuin. Kon redelijk snel rennen. Alvast bedankt.
Els Ouwehand, Katwijk

spinnenvrouw

Ik denk een mannetje Steatoda, maar voor het bepalen van de soort wil ik de palp eerst even onder mijn binoc hebben.
Jacomijn Prinsen

Macrospider

#2
Die lijkt wel verdacht veel op een man Steatoda paykulliana een soort die ik nog in gevangenschap gekweekt heb.

afbeeldingen

Klik in de link op Steatoda.paykulliana maschio!
Filip De Block

Verantwoordelijke Werkgroep Inheemse Spinnen (WIS) & projectcoördinator van Spinnen In Terraria vzw

Els

#3
Ik heb nog een foto van de onderkant. Het was trouwens een erg mooi gezicht hoe hij zich zo klein mogelijk maakte toen hij ontdekte dat we hem gezien hadden. De poten werden zoveel mogelijk over de kop gedaan. Bleef minuten lang "dood"stil zitten, om na dat hij dacht dat de kust veilig was er vandoor te rennen.
Els Ouwehand, Katwijk

matthijsbroere

Els verzocht mij om de soort Steatoda paykulliana toe te voegen aan de database van Waarneming.nl. Volgens het Nederlands soortenregister is deze soort echter niet vastgesteld in NL. Zijn bovenstaande foto's wel voldoende om deze soort te kunnen determineren?
Matthijs Broere

Macrospider

Nee, daarom heb ik dan ook nooit beweerd dat het die soort is, enkel gezegd dat het exemplaar goed op een man van paykulliana gelijkt.
Filip De Block

Verantwoordelijke Werkgroep Inheemse Spinnen (WIS) & projectcoördinator van Spinnen In Terraria vzw

matthijsbroere

Matthijs Broere

Els

Oké wilde hem invoeren met een ?, maar begrijp dat die soort helemaal niet in Nederland voorkomt. Wordt dus nu een Steatoda spec.

Bedankt
Els Ouwehand, Katwijk