Hoofdmenu

Dikrandtonderzwam tussen wal en schip

Gestart door Eduardos, april 21, 2014, 19:35:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Eduardos

In de soortenlijsten die van ingevoerde waarnemingen kunnen worden gemaakt, ontbreekt Ganoderma australe (oude naam), thans G. adspersum (een paddenstoel: dikrandtonderzwam). Van deze soort zijn wel waarnemingen ingevoerd (alle onder de oude naam). In de lijst van waarnemingen staat ie nog gewoon als G. australe. Dus ik vermoed dat er met deze soort iets fout is gegaan met de "omzetting" naar de nieuwe naamgeving.

Serviceteam NDFF

Bedankt voor het bericht. Het is inmiddels gecorrigeerd naar de nieuwe naamgeving.

Met vriendelijke groet,
Vanuit Helpdesk het Natuurloket

Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

Eduardos

Dank voor deze correctie.
Ik vrees echter dat het een structureel probleem is dat is opgetreden bij veel, zo niet alle soorten waarvan de wetenschappelijke naam is aangepast: Euepixylon (was: Hypoxylon) udum, Lecanidion atratum (was: Patellaria atrata), Stemonitis fusca (was S. nigrescens), Fuscoporia ferrea, F. ferruginosa, F. contigua (Phellinus ferreus enz.).
Het is handmatig te verbeteren, waarbij de betreffende waarnemingen gevonden kunnen worden door te zoeken op de Nederlandse naam.  :rolleye:
Is er ook een structurele oplossing mogelijk, handmatige verbetering gaat uren werk kosten ...
Voor deze soorten heb ik dat voor een gedeelte al gedaan omdat ze anders in de soortenlijst ontbreken.

Serviceteam NDFF

Excuses voor de late reactie, maar intussen zijn alle dubbelingen die ontstaan waren door de naamswijzigingen hersteld. Mocht er toch nog iets mis gaan dan horen we dat graag.

Groet,
Nicoliene Peet
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

Eduardos

Ok fijn dat te horen, ik meld als ik nog fouten tegenkom!