You do not have permission to view the images in this category.
Hoi Menno,
Tja - stupide gedoe - ze hebben daar allerlei verschillende categorieën met verschillende permissies afhankelijk van ingelogd of niet enzo ... de deelnemers zelf zien meestal door de bomen het bos niet meer. Ik hang hem er hier even bij, vind Bruce wel goed.
Die Ectopsocussen zijn na enige oefening onder de binoc wel goed te doen. Van een foto, daar begin ik maar niet aan. Heb ik te weinig routine voor.
Okay, dank, blijven die fijn op "sp."
Bedankt ook voor je boektips - ik twijfelde een beetje over de Engelse uitgave (leest toch net iets vlotter dan Frans). Lienhard heeft overigens een keer een boekbespreking van die uitgave gepubliceerd met aanvullingen en errata (
PDF).
Als ik een keer geld teveel heb haal dan toch liever FdF-83 maar (is
hier nog gewoon te bestellen en wanneer die uitverkocht is komt'ie waarschijnlijk als gratis PDF beschikbaar).
Hoe kijk jij trouwens tegen de oude FdF (nr.42) aan?:
Badonnel, André (1943) Psocoptères, Faune de France, vol. 42. (
PDF - 8Mb).
Is die nog goeddeels bruikbaar (ik had die indruk) of moet je er toch heel erg mee oppassen vanwege verouderde inzichten, of fouten, of wat dan ook??
Nou ja, hartelijk dank in elk geval voor je info!
Voor het geval je je verveelt - Weekend, heerlijk weer, dus wat moet je doen tenslotte :gap: ?? Hieronder de afgeschermde foto die ik boven gelinkt had en dan nog vergelijkbare dieren hier:
-
Vrouwtje Mesopsocus sp. ??
-
Mannetje Mesopsocus immunis? ??
Foto © Bruce Williams: