Camera-verbod tijdens nucleaire top

Gestart door H.J. Tromp, maart 08, 2014, 11:08:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

H.J. Tromp

De veiligheidswaanzin ronde de nucleaire top kan gevolgen hebben voor vogelaars. Zie bijvoorbeeld deze tekst uit het Noordhollands Dagblad:
"Voor de hele gemeente Haarlemmermeer geldt een noodverordening die zaterdagavond 22 maart vanaf 18 uur al van kracht is tot woensdag 26 maart om 18 uur. Tijdens deze vier dagen is het in de hele gemeente verboden om een camera, telelens, wapen of spandoek bij zich te hebben."
De noodverordening is hier te vinden: http://www.geenstijl.nl/archives/images/NoodverordeningNSS.pdf.
Met vriendelijke groet,
H.J. Tromp

SlechtValk

#1
Citaat van: H.J. Tromp op maart 08, 2014, 11:08:42 AM
... noodverordening die zaterdagavond 22 maart vanaf 18 uur al van kracht is tot woensdag 26 maart om 18 uur. ...

In de bron die je zelf aanhaalt staat vanaf zaterdag 22 maart om 7:00 uur.
Ik vraag me overigens af of dit ook inhoud dat je geen telescoop/camera bij je mag hebben wanneer je op doorreis op de A4 of A9 rijd... of zijn die sowieso al afgesloten?

EDIT: Overigens wordt in de genoemde APV alleen het meervoud van genoemde voorwerpen expliciet verboden, dus juridisch gezien zou je met 1 spandoek, 1 telelens, 1 camera en een wapen dit gebied wel moeten kunnen betreden :P ik zou er echter niet op gokken dat je de mensen "aan de poort" dit ook wijs kan maken ;)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

KorHaan

Dat bij je hebben van een camera of telescoop op doorreis lijkt me niet zo'n probleem. Als je onverhoopt aangehouden wordt en de politie vraagt waarom je dat bij je hebt, kun je je er ook wel uitpraten.


Ik zie voor vogelaars een massatwitch in de no-go-zone niet gebeuren; het is voor hen niet te hopen dat er juist dan een cosmic mindf*cker opduikt daar.


Maar stel dat het wel gebeurt... en Obama loopt net toevallig een frisse neus te halen. En dat-ie dan een Bonte Zanger ziet - ik noem maar wat - en dan denkt: "What the...?! That's got to be a major rarity around here. I'll call someone who's in charge of the rare birds in Holland."

En dat dan ALLE twitchers toegelaten worden en naast Obama gaan staan kijken en uitleggen en genieten. Pers erbij, en wereldpers hè, en dat dan Poetin ook nog even komt kijken als-ie er lucht van krijgt, en dat dan iedereen aanschuift op de top en de fantastische ontdekking bespreekt, en tussen neus en lippen door ook nog even de nucleaire problemen oplost.


Nou, dat lijkt me eigenlijk best wel een frisse kijk op de wereldpolitiek. ;D


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Bart van Hoogstraten

Ik zie de hele strip alweer zomaar voor me  ;)  ;D  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Douwe van der Ploeg

Citaat van: KorHaan op maart 17, 2014, 18:01:33 PM
I'll call someone who's in charge of the rare birds in Holland."

Wil je nou zeggen dat de CIA ook achter al onze dwaalgasten zit? :D
Douwe van der Ploeg

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Douwe van der Ploeg op maart 17, 2014, 18:10:56 PM
Citaat van: KorHaan op maart 17, 2014, 18:01:33 PM
I'll call someone who's in charge of the rare birds in Holland."

Wil je nou zeggen dat de CIA ook achter al onze dwaalgasten zit? :D

CDNIA?  ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Citaat van: Bart van Hoogstraten op maart 17, 2014, 18:05:41 PM
Ik zie de hele strip alweer zomaar voor me  ;)  ;D  :duim:


Haha, thnx! Ik laat het even bij het scenario, dat is al beeldend genoeg  ;D

KorHaan

#7
Citaat van: Douwe van der Ploeg op maart 17, 2014, 18:10:56 PM
Citaat van: KorHaan op maart 17, 2014, 18:01:33 PM
I'll call someone who's in charge of the rare birds in Holland."

Wil je nou zeggen dat de CIA ook achter al onze dwaalgasten zit? :D


Nee, dat gaat me te ver; wat weten die gasten nou van vogels?
Tenzij...  :o ... elke dwaalgast eigenlijk een drone blijkt te zijn!! Voortaan niet alleen meer kijken of er ringen om poten zitten, maar ook waar het cameraatje zit tussen de veren!


Maar dat lijkt me te overdreven om zelfs maar aan te denken. Alleen de kosten-batenanalyse zal al aantonen, dat zo'n spionageproject niet eens van de grond komt (pun intended). Ik denk dat Obama gewoon vraagt, wie hij moet bellen voor vogels, zodat hij automatisch de DBA inspreeklijn krijgt:

"Dit is de Dutch Birding Inspreeklijn..."

"Yes, hello! This is Barack Obama! I would like to report a rare bird!"

"Hello to you. Could you give a description of the bird?"

"Well, it's a tiny bird, black and white, and I know I've seen one of these
back home".

"Isn't it a Pied Wagtail?"

"I don't know... Do we have those in the States?"

"You're from the United States? Do I understand that correctly?"

"Yes, you do! You might have heard from me?"

"No, sorry, what was your name again?"

"Obama. I live in the White House currently."

"The White House in Noordwijk?"

"No, Washington D.C."

"Are you an American?"

"Well, my grandparents are from Kenya, but I AM an American, yes."

"Do you have photographic evidence?"

"Of my grandparents?"

"No, of the bird in question, of course!"

"I have to deny that; I wasn't carrying a camera during my lunch break."

"Without any photographic evidence we cannot accept your record; please
give us your location, so we can send someone to check out your find."

"I'm at the nuclear summit in the Netherlands."

"That's a no-go-area! How can you be there? WHY can YOU be there, and
all the other Dutch twitchers cannot?!!"

"I'm the president of the United States."

"Yeah, right! And I'm the pope! Goodbye!!!"

* click*

'tuut-tuut-tuut.....







Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

lennartv

Haha!  :duim: :duim:  Zie het al voor me, vogeltje wordt in de kuif gepakt, ingepakt en opgestuurd naar Cuba waarna het men nog wel eens uit zal zoeken  ;D
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

KorHaan

http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/metropool/article27022924.ece/Eerste-spotters-op-Schiphol-opgepakt?lref=sll



We hebben weer een verzetje tussen carnaval en Pasen, de nucleaire top. Tijdelijk wordt ons gezellige keutellandje, waarin wij volgens politiek en media allen zo vrij zijn, omgetoverd tot een totalitair politiesmurfenstaatje. Hoera! We mogen even helemaal niets wat verdacht is, tot de hotemetoten weer vertrokken zijn. Elk piepklein risicootje wordt streng uitgebannen want alles moet natuurlijk vlekkeloos verlopen.


Misschien is het een idee om jaarlijks tussen carnaval en Pasen (waarom moet Pasen met een hoofdletter, trouwens?) een half weekje totalitair-dictatoriaal politiesmurfenstaatje in te voeren. Als de Grote Mensen spreken, moeten de kindertjes zich even gedeisd houden. Zoiets is in de tamme voorjaarsperiode wel in te plannen. Wij zijn vrij, joech-hei, wij mogen alles zeggen, joech-hei, wij leven potdikke in een democratie, joech-hei, dingen die ik dus dagelijks 86 triljoen keer hoor en lees en zie, behalve het halve weekje in maart. Dan mag niks. Hmm.... ik zie er wel wat in, zo'n jaarlijks dictatuurtje.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

DKoppenol

Pasen schrijf je met een hoofdletter net als Kerstmis, omdat het een christelijke feestdag is.
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

Douwe van der Ploeg

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/kerst-kerst

Volgens de groene spelling (het groene boekje) krijgen alleen de officiële namen van feestdagen een hoofdletter, maar niet de samenstellingen. Dus Kerstmis, maar eerste kerstdag. Echter wel sinterklaas, omdat het groene boekje dat blijkbaar niet als feestdag erkent. De witte spelling zegt: allemaal hoofdletters..

Maar waarom is me niet duidelijk.. zal wel uiteindelijk neerkomen op respect voor hogere wezens, of je daar nou in gelooft of niet..
Douwe van der Ploeg

DKoppenol

Douwe, ik versimpelde de uitleg.   ;D
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

jck

@Ronald: een diktatuurtje vind ik lang zat!

James

KorHaan

Jongens, dat van Pasen was een retorische vraag. Zie het maar als een opmerking van wrevel van mijn kant, omdat we allemaal weer religieuze eerbied opgespeld krijgen. Maar goed.


We leven in een vrij land.
Denken we.


Groetjes, Ronald