Soortenlijst Europe Mammals Favorieten BE?

Gestart door Ties, maart 04, 2014, 15:58:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ties

De soortenlijst Europe Mammals gedownload, maar de naam is later veranderd in Europe Mammals Favorieten BE?

Wat betekent dit (er zijn meer soorten te kiezen dan BE= Belgiƫ neem ik aan)

NB. De Iberische Lynx of Pardellynx kan niet gekozen worden!!

Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

Citaat van: Ties op maart 04, 2014, 15:58:46 PM
De soortenlijst Europe Mammals gedownload, maar de naam is later veranderd in Europe Mammals Favorieten BE?

Goed dat je het meldt. Ik heb dit vaker gezien en is een bug. Zou gewoon moeten zijn "Europe Mammals". Ik ga er naar kijken.

Die Lynx is zeer waarschijnlijk zeer zeldzaam, heb je de zeldzaamheid daar wel goed op ingesteld?
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1360895#msg1360895
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

ok. Alex bedankt.

bij meerder soortenlijsten geeft ie Favorieten weer (maar dan zonder BE)

V.w.b. de Iberische Lynx had je gelijk dat de soortgroep op niet op zeer zeldzaam stond maar op zeldzaam= opgelost.

Maar: ik had bovenstaand niet in de gaten omdat ik donkerrode namen in de lijst zag en dus aannaam dat ie al op zeer zeldzaam stond. Want mijn Galaxy S2 heeft nooit de zeer zeldzame soorten weergegeven in cursief dik rood, maar alleen rood! Hoe komt dit? (telefoon is pas geleden helemaal gereset en weer opnieuw opgebouwd en nog steeds geen verschil).
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

#3
Citaat van: Ties op maart 04, 2014, 16:22:58 PM
Maar: ik had bovenstaand niet in de gaten omdat ik donkerrode namen in de lijst zag en dus aannaam dat ie al op zeer zeldzaam stond. Want mijn Galaxy S2 heeft nooit de zeer zeldzame soorten weergegeven in cursief dik rood, maar alleen rood! Hoe komt dit? (telefoon is pas geleden helemaal gereset en weer opnieuw opgebouwd en nog steeds geen verschil).

Geen idee, mijn toestellen gaat dat probleemloos.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

En ik heb ook een S2.. Waar test jij mee, Alex? Zou het aan het toestel kunnen liggen? Android versie 4.1.2, maar bij vorige versies deed ie ook geen cursief.
Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

Ik test met een oude HTC Desire en met de veel nieuwere Nexus 7. In beide gevallen probleemloos.

Even voor alle zekerheid: hebben we het wel over de lijst van Nederlandse vogels? Oftewel, zijn die vogels in die lijst wel zeer zeldzaam? Een zeer zeldzame soort in de NL-lijst kan 'gewoon' zeldzaam zijn in bijvoorbeeld de BE-lijst.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

 :-\ :huh: Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zo'n S2 geen cursief weer kan geven. Maar wat het dan wel is...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

#8
Als m'n vader straks thuis is zal ik het eens met zijn S4 proberen, kijken wat die doet ;)

Update: bij Galaxy S4 gebeurt hetzelfde, geen cursief.
Douwe van der Ploeg

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op maart 05, 2014, 16:57:37 PM
:-\ :huh: Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zo'n S2 geen cursief weer kan geven. Maar wat het dan wel is...

Hoi Alex, zoals je wellicht weet werk ik ook met een Samsung Galaxy S2. Bij mij zijn de zeldzame soorten keurig in het rood en de zeer zeldzame keurig in het rood en cursief ;D

Ligt dus niet aan toestel maar mogelijk aan instellingen door gebruikers zelf ingegeven. Je kan lettertype voor weergave etc. kiezen.

Groetjes, Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeĆÆnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Johan op den Dries

Bij mij staat er nu ook  "Thailand Birds favorieten BE"
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op maart 05, 2014, 21:05:49 PM
Citaat van: Alex Kwak op maart 05, 2014, 16:57:37 PM
:-\ :huh: Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zo'n S2 geen cursief weer kan geven. Maar wat het dan wel is...

Hoi Alex, zoals je wellicht weet werk ik ook met een Samsung Galaxy S2. Bij mij zijn de zeldzame soorten keurig in het rood en de zeer zeldzame keurig in het rood en cursief ;D

Ligt dus niet aan toestel maar mogelijk aan instellingen door gebruikers zelf ingegeven. Je kan lettertype voor weergave etc. kiezen.

Groetjes, Jan Mudde

Bedankt Jan, nu nog uitvinden waar dat dan zit in die S2...

Vanuit de programmatuur zeg ik gewoon dat de tekst "BOLD_ITALIC" moet zijn, en inderdaad heb ik daarna geen controle over hoe het toestel dat interpreteert. Wel bijzonder dat 'ie dat klaarblijkelijk gewoon helemaal kan negeren. Dat dan weer wel.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op maart 05, 2014, 21:11:01 PM
Bij mij staat er nu ook  "Thailand Birds favorieten BE"

Toegevoegd aan de todo-lijst
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!