Hoofdmenu

OBS Mapps instabiel

Gestart door Rudy_Offereins, februari 26, 2014, 10:56:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rudy_Offereins

Heb de versie 3.4.0 gedownload op mijn android 2.2 (inloggen gaat prima). Ik krijg (en kreeg in de dagen daarvoor) regelmatig de foutmelding 'null' zodra ik iets wil in het programma. Na deze melding kan ik ogenschijnlijk weer verder, maar even later gooit het programma mij eruit  (Helaas de applicatie ObsMapp (proces org.obsmapp) is onverwachts gestop. Probeer het opnieuw).
Zijn er tips en trucs hiervoor?
Vriendelijk groet, Rudy

snwja3

Upgraden naar nieuwe telefoon met Android 4.0 of hoger.
Werken met 2.2 is hetzelfde als dat je op je PC Windows XP of ouder draait.


En voor rond 100 euro (of met goedkoop abootje gratis) heb je al iets waarmee je verder kan, zie hier bijvoorbeeld.
Wietze Janse

Rudy_Offereins

hmm, tsja bij tijd en wijle verlang ik nog wel 's terug naar XP  ;D
M'n telefoontje is idd eens aan vervanging toe, bedankt Wietse.
Vriendelijk groet, Rudy

Alex Kwak

Ik heb zelf ook nog steeds een (test)toestel met Android 2.2.2, dus problemen daarmee zouden niet voor mogen komen.
Wat natuurlijk wel het geval kan zijn is dat je toestel inmiddels wat mankementen vertoond waardoor je problemen krijgt.
Kan je aangeven wanneer je zo'n melding krijgt?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Rudy_Offereins

Citaat van: Alex Kwak op februari 26, 2014, 12:07:27 PM
Ik heb zelf ook nog steeds een (test)toestel met Android 2.2.2, dus problemen daarmee zouden niet voor mogen komen.
Wat natuurlijk wel het geval kan zijn is dat je toestel inmiddels wat mankementen vertoond waardoor je problemen krijgt.
Kan je aangeven wanneer je zo'n melding krijgt?

Zul je zien: ik testen wanneer ik een melding krijg, gaat alles ineens goed. Ik kreeg de melding ('null') in de 3.4.0 versie tijdens het bijwerken van de soorten, na de nieuwe installatie. Bij het ophalen van het kaartmateriaal bij de plaatsbepaling in het waarnemingen invoerscherm (logo uiterste rechtsboven) werd ik er steevast uitgegooid. Pré 3.4.0 kreeg ik de melding bij het invoerscherm waarneming (bij welke actie precies weet ik niet meer) en werd ik er eveneens bij de plaatsbepaling uitgegooid.
So far so good
Vriendelijk groet, Rudy

hiskodevries

mijn stappenplan
- soft reset / uit aan zetten  Verbetering?
- alle apps verwijderen die je vrijwel nooit gebruikt, gevolgd door een soft reset
- hard reset zodat de telefoon zichzelf opnieuw installeert en terug gaat naar de fabriekssettings. Daarna obsmapp opnieuw installeren

alternatief: staat obsmapp op een sd kaart ? misschien is die kaart bijna overleden. Vervangen en obsmapp opnieuw installeren
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0