Hoofdmenu

ijseend brouwersdam

Gestart door zwarteleeuwerik, februari 25, 2014, 18:50:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

zwarteleeuwerik

hallo, ik heb bemerkt en gelezen dat de ijseend (en ook een zwarte zee éend) besmeurd zijn met olie , kan men  deze vogels niet vangen en overbrengen naar vogelopvang Middellburg ?
Erik vb.

zwarteleeuwerik

ik heb inmiddels al een bericht gelezen dat deze vogels nog te fit zijn om te vangen anders waren ze al overgebracht.  :duim:
Erik vb.

BramtK

#2
Weer een fijn genuanceerde opmerking...

Jammer 'reest beter gewist', dat je je opmerking hebt verwijderd.
Groeten,

Bram ter Keurs

Ben Wielstra

Misschien is het beter om de vogels zo snel mogelijk uit te putten zodat ze gered kunnen worden?

frankmeer

Frank van der Meer

Certhia

Citaat van: frankmeer op februari 26, 2014, 11:15:08 AM
http://waarneming.nl/foto/view/6115977 Laat dat maar aan de fotografen over...  ;)

Dacht eerst dat ze met zn allen een zeehond aan t fotograferen waren.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

frankmeer

En dan heb je het over de plat liggende kerel in het midden, neem ik aan?  ;D
Frank van der Meer

psoer

Het moet toch inmiddels bij iedereen bekend zijn dat het beest niet in orde is. Toen ik er een paar weken geleden was, werd mij dit duidelijk toen hij op het droge ging staan en zijn borst toonde. Ik begrijp helemaal niets van de fotografen die nu nog dat zieke dier staan te fotograferen en dan spreken over een buitenkansje.
Met een lang schepnet is het beestje toch te vangen?

Groeten, Peter Soer

Roland_Wantia

Hallo Peter,
Ik sta niet onsympathiek tegenover jouw ingenomen standpunt (met veel oog voor het lijdend voorwerp). Echter is het van zo dichtbij kunnen bekijken en fotograferen van die ijseend voor mij een heuse buitenkans. Evenals dat het voor mij een buitenkans is om zo af en toe een "arme" dwaalgast te kunnen bekijken, waarvoor je anders in het vliegtuig zou moeten stappen. Overigens wil ik hiermee niet zeggen, dat ik geen enkel oog heb gehad (vooraf, op het moment zelf en achteraf) voor de toestand van de eend in kwestie, maar heb die niet zodanig zwaar mee laten wegen dat ik af heb gezien van het fotograferen van de vogel.
Ik kan me voorstellen dat deze redenatie opgaat voor meer fotografen die de vogel hebben gefotografeerd. Kun je hier wat mee?
Overigens heb ik vanochtend geen andere ijseenden gezien. Zijn die misschien alweer vertrokken?
Groet,
Roland

Reest

Citaat van: psoer op februari 26, 2014, 15:47:52 PM
Het moet toch inmiddels bij iedereen bekend zijn dat het beest niet in orde is. Toen ik er een paar weken geleden was, werd mij dit duidelijk toen hij op het droge ging staan en zijn borst toonde. Ik begrijp helemaal niets van de fotografen die nu nog dat zieke dier staan te fotograferen en dan spreken over een buitenkansje.
Met een lang schepnet is het beestje toch te vangen?

Groeten, Peter Soer

Leuke foto's heb jij er ook van gemaakt Peter ;D
Beter gewist dan gemist.

Reest

Citaat van: BramtK op februari 25, 2014, 23:06:02 PM
Weer een fijn genuanceerde opmerking...

Jammer 'reest beter gewist', dat je je opmerking hebt verwijderd.


In jouw ogen is het ook nooit goed hé  ;D
Beter gewist dan gemist.

BramtK

Nou nooit goed, in dit geval een beetje lafhartig. Dat lijkt me een wezenlijk andere kwalificatie.  ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Reest

Citaat van: BramtK op februari 26, 2014, 18:03:34 PM
Nou nooit goed, in dit geval een beetje lafhartig. Dat lijkt me een wezenlijk andere kwalificatie.  ;)
Zoals steeds zijn jouw opmerkingen nu ook niet al te 'fris'.
Maar meer (scheld-?)woorden maak ik er niet aan vuil.
Dat zijn jouw woorden ook niet waard.
Groet
Rinus
Beter gewist dan gemist.

hiskodevries

Rinus en Bram, vechten jullie dit verder via pb uit. Dank u.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0