Massale slachting van trekvogels in Egypte

Gestart door Houtekster, oktober 05, 2013, 10:38:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

rudi

Van de ene kant gaat het me door merg en been.
Anderzijds ieder land heeft zn aard lees natuur lees cultuur.
Wie zijn wij om te bepalen wat zij in hun land wel of niet mogen doen.
We kunnen er op tegen zijn.
Egyptenaren zullen ook tegen bepaalde dingen zijn die we hier doen.
Wij trekken ons ook weinig aan van wat Egyptenaren van onze natuur aard cultuur vinden.
Dat zal altijd zo blijven ( hoop ik ).
Maar het gaat wel door merg en been. :-[
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

rudi

In Nederland worden dagelijks duizenden kippen en varkens afgeslacht.
Het hele jaar door.
Een petitie heeft dit nooit gestopt.
De beste manier om de wereld te verbeteren is te beginnen in Nederland.
Namelijk bij ons zelf.
Dat is een lange weg..
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

canoorlander

Dit heeft niets met cultuur te maken, evenals de slachting van Amoerroodpootvalken in India. Het is puur een zaak van vraag en aanbod. En de vergelijking met kippen en varkens gaat al helemaal niet op. Die zijn immers in gevangenschap gekweekt en geen wilde soorten.

Een arm boertje die wat Kwartels vangt om zijn gezin eten te kunnen geven vind ik iets anders. Maar deze gasten doen het puur voor het geld.
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

rudi

Hallo canoorlander!
Deels , enerzijds, klopt het wel.
Maar dat is net hoe je er tegenaan kijkt.
Dus opgekweekte dieren afslachten is wel ok.
Als we geld afschaffen is de Natuur gered.
Als iedereen het zelfde denkt..dan is er geen natuur meer.
Daarom is iedereen vrij om de petitie te tekenen.
Misschien helpt het.
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

rudi

Ik zal mn stellingname uitleggen:
Een petitie is een soort goeddoel
die je gratis kunt steunen.
Ik zag dit verhaal staan.dubbel geplaatst.
Beide nul reaktie.
Door mijn reaktie, een tegenovergestelde
stellingname, stond het verhaal weer bovenaan en begon het
aantal kijkers toe te nemen.Nog maar een reaktie plaatsen.
;)
Van al die kijkers zal een deel de petitie tekenen.
Zo snijdt het mes aan meerdere kanten.
Goed voor het forum,  etc.
Nogmaals dat Egypteprobleem gaat me door merg en been.
U kunt besluiten om de petitie te tekenen.
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

canoorlander

"dus opgekweekte dieren afslachten is wel ok"


Dat is een conclusie die je zelf trekt. Ik heb dat nergens gezegd. Ik ging in op jou vergelijking tussen het afslachten van wilde vogels en gekweekte dieren.


gr. Albert


p.s. ik heb die petitie weken geleden al getekend.
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

Ed van Hecke

Opmerkelijk dat er  op dit forum  zo weinig weerklank wordt gevonden voor dit verschijnsel en dat er door sommigen wordt afgedaan als folklore.
Eveneens dat zielloze gemekker en weinig verheffende heen en weer  geouwehoer op dit  forum

Bedenk dan dat je als welgedane westerling met je luxe vrijetijds hobby idd erg blij moet zijn met elke draaihals , klauwier of  wielewaal die hier ueberhaupt aan komt vliegen.

En dan heb ik  het niet eens over de  hoeveelheid aan tijd en met (belasting) geld aangekochte natuurterreinen en moeite die hier wordt gestoken in het beschermen van gebieden en  specifieke  broedsels van 'Spitzen' soorten die dan als  EU gesubsidieerd hapje  eindigen in  een Noord -Afrikaanse of  Maltezer  maag.

Indien de heren  twichters  hun soortenjagerij es lieten afkoelen tot de helft van wat ze nu doen en het uitgespaarde  bedrag aan benzien- of dieselkosten aan de daar tegen de bierkaai opwerkende vogelbeschermingsorganisaties zouden doneren zou er een mogelijkheid  bestaan dat deze vogels algemener in Noord west Europa zouden kunnen zijn
Waardoor de heren dus niet constant van hot naar her en van piep naar piep hoeven te racen om een zeldzaam vogelke te gaan beschouwen(tip  koop een  abonnement voor een dierentuin, vogels zien er precies hetzelfde  uit en blijven rustig of apatisch zitten) en al dan niet verstorend ( hetgeen nog altijd beter is dan gestrikt en in de pan) een zo groot mogelijk beeldvullend en mooi plaatje te maken.Weer een streepje erbij en oh gottegot wat ben ik een super vogelaar.

Get a grip on the bigger picture, Gentlemen...of  ga idd net als de  Engelse vogelaars op Malta  ter plaatse helpen, dan ziet men de eigen acties binnen  de stippellijntjes van vogelend Nederland es in een ander licht.

http://www.youtube.com/watch?v=HH_ssqKeHMc

Voor de Malta-situatie typ gewoon Maltese birdhunting of  Birds Bins and Bullets in het zoekveld.
En ja   Malta  is onderdeel van de EU  maar  ze hebben  een uitzonderingspositie bedongen  met een soort van door Europa aangestelde raadscommissie  mbt  de jacht,  Ornis  genaamd ,(ook in Nederland maar je hoort er hier vrijwel nooit wat van) aangezien  op  Malta wel een big issue  je hoeft  Ornis alleen maar in te typen in een van de  Engelstalige  krantensites, timesofmalta.com, independent.com.mt, maltatoday.mt of gozonews.com.Deze laatste site is  erg  duidelijk met  goede verspringende interactieve links en vraagt ook  niet hinderlijk om  een subscribtion als timesofmalta

Interessante  sites in the political  spinning world  van het jachtoverleg zijn
http://www. the maltingpot.wordpress.com ( Banter on anything Environmentally, maar deze bakerpraatjes gaan tenminste  nog over iets substantieels)
bijv. http://www.the maltingpot.wordpress.com/2013/04/02/ornis-committee-do-we-need-to-read-between-the-lines/
of http://talking-naturally.co.uk/malta-ornis-chairman-refuses-to-share-spring/

Dat zijn pas real issues on the birding front

Men spreekt mbt de  Libische en Egyptische situatie in enigszins gechargeerde termen van een groot net  duizenden kilometers ver, strekkende van Egypte  tot diep in Libie  en Tunesie.
Het door de recente revoluties ontstane machtsvacuum helpt  ook niet  echt qua  controle  zo daar ooit sprake van was, ik denk niet dat een voormalige  tiran erg wakker lag van vogeltjes stropen dat deed  hij ook al niet mbt mensen, en een tevreden stroper is geen onruststoker.
Al is het verhaal van dit zich duizenden kilometers uitstrekkende NETwerk  ook maar de helft waar dan nog is het een  meermalen per jaar terugkerende catastrofe en weet je  nu als  kneuterige  Hollander  waarom je  zoveel moeite ( met waarneming.nl of andere  twitcher site is het  op een presenteerblaadje vergeleken  met vroeger) moet doen voor een mogelijk en o.a. door dit soort stroperij veroorzaakte zeldzaamheid van een of ander veugelke.

In plaats van  lokaal te neuzelen en elkaar over en weer voor  rotte vis uit te maken misschien eens een idee, dit keer de echte problemen te bespreken, zoals in Nederland  de teloorgang van het weidevogelbestand, Red de Rijke Weide zie Vogelbescherming, of uit te vogelen hoe en waarom die dwerguil steeds vaker in Nederland opduikt, info, ze broeden op minder dan twintig kilometer van  de NO  Nederlandse grens en dan nog staan zg. vogelaars,  mannetje  aan mannetje  dat beest te beloeren omdattie  binnen de stippellijnen van Nederland voorkomt.

Zo nu hebben jullie eens een echt topic met inhoud

De groeten

E van Hecke

Cygnus

#8
Zo, dat moest er even uit.

(Het is een beetje off-topic, maar heb je meer informatie over die Dwerguilen die op minder dan 20 kilometer van de Nederlandse grens broeden).
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

snwja3

#11
Ik ben het helemaal eens met Ed.
We zitten hier ons drukte maken om bijzaken, en 'hel-en-verdoemenis' en nog langere discussies (met de bekende argumenten dat ze dan maar niks meer doen) als je het zo durft te noemen, terwijl jacht, natuurvernietiging op allerlei manieren, hier niet/nauwelijks aandacht krijgen en al snel weer teruggestopt moeten worden.
Wietze Janse

joostheeremans

Mag iedereen zelf bepalen wat ze belangrijk genoeg vinden om zich aan te ergeren? Of mag je je alleen druk maken over de grote kwesties en moet je bij alles wat geen grensoverschrijdende omvang heeft je schouders ophalen? Want ik wilde vanmiddag een nestkastje ophangen voor een vliegenvanger maar heb na Ed's betoog het idee dat ik beter eerst de opwarming van de aarde kan terugdringen, daar is de soort immers meer bij gebaat dan dat lullige hokje wat ik voor ogen had :-[ .
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Steven Wytema

Ed heeft zeker een punt, maar je nestkast heeft ook zeker zin hoor Joost!
Los van alles wat niet mag/moet, slaat hij de spijker op zn kop als we het hebben over iets waar juist wél iets aan gedaan moet worden.
Steven Wytema