Mobiel invoeren > Android ->ObsMapp

Sovon, BMP, Avimap en Vogelatlas

(1/18) > >>

Alex Kwak:
Plaats hier je opmerkingen over ObsMpp met betrekking tot Sovon, BMP, Avimap en Vogelatlas

wespenbuizerd:
Zoals ik al schreef onder Bugmeldingen 3.n, ' maar het zorgt wel voor een foutenreeks bij het geslacht van erna ingevulde waarnemingen. ...: ' Hierbij blijft wel het geslacht staan van de vorige waarneming en dit blijft duren ongeacht het soort waarneming dat wordt ingevoerd binnen BMP, tot het invoerscherm is verlaten.  Dat laatste veronderstel ik tenminste.'
Ik denk dat ik heb gevonden wat er gebeurt als je in BMP-modus, op één van de icoontjes 'mannetje' of 'vrouwtje' klikt, het blijft namelijk bij de volgende waarnemingen op hetzelfde geslacht staan, tot je het invoerscherm verlaat. Het heeft dus niets speciaals iets met 'paar' te maken.

wespenbuizerd:

--- Citaat van: wespenbuizerd op februari 22, 2014, 21:50:23 pm ---Zoals ik al schreef onder Bugmeldingen 3.n, ' maar het zorgt wel voor een foutenreeks bij het geslacht van erna ingevulde waarnemingen. ...: ' Hierbij blijft wel het geslacht staan van de vorige waarneming en dit blijft duren ongeacht het soort waarneming dat wordt ingevoerd binnen BMP, tot het invoerscherm is verlaten.  Dat laatste veronderstel ik tenminste.'
Ik denk dat ik heb gevonden wat er gebeurt als je in BMP-modus, op één van de icoontjes 'mannetje' of 'vrouwtje' klikt, het blijft namelijk bij de volgende waarnemingen op hetzelfde geslacht staan, tot je het invoerscherm verlaat. Het heeft dus niets speciaals iets met 'paar' te maken.

--- Einde van citaat ---

En nog iets wat ik vond. Als je in BMP-modus een waarneming die je met BMP hebt ingegeven, wijzigt, verandert het 'geslacht' (altijd ?) van het al of niet ingevulde naar 'vrouwtje' ...

wespenbuizerd:

--- Citaat van: wespenbuizerd op februari 24, 2014, 22:26:41 pm ---
--- Citaat van: wespenbuizerd op februari 22, 2014, 21:50:23 pm ---Zoals ik al schreef onder Bugmeldingen 3.n, ' maar het zorgt wel voor een foutenreeks bij het geslacht van erna ingevulde waarnemingen. ...: ' Hierbij blijft wel het geslacht staan van de vorige waarneming en dit blijft duren ongeacht het soort waarneming dat wordt ingevoerd binnen BMP, tot het invoerscherm is verlaten.  Dat laatste veronderstel ik tenminste.'

--- Einde van citaat ---

En nog iets wat ik vond. Als je in BMP-modus een waarneming die je met BMP hebt ingegeven, wijzigt, verandert het 'geslacht' (altijd ?) van het al of niet ingevulde naar 'vrouwtje' ...

--- Einde van citaat ---

Ik kan hier nog aan toevoegen dat met de versie 3.5.1 de onder dit topic beschreven problemen blijven bestaan. Bovendien is er nog een probleem met 'het geslacht'. Wanneer je 'BMP-uit' klikt, kan je niet meer 'het geslacht ' aangeven omdat de mogelijkheid om dit in te vullen , verdwijnt en dit duurt tot je het invoerscherm hebt verlaten.

Bas vd Burg:
Al enige tijd loop ik tegen het probleem aan dat ik mijn gegevens ingevoerd via obsmapp niet kan uploaden naar SOVON. Krijg steeds de melding dat inloggegevens niet correct zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie