Paarse bloemen met geel hart

Gestart door Dragonfly, september 22, 2005, 23:31:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Een paar dagen terug kwam ik bij Groesbeek een struik tegen van ongeveer anderhalve meter hoog. Viel mij vooral op door de grote hoeveelheid vlinders (kleine vos, atalanta, bont zandoogje, gamma-uiltje, dagpauwoog en kleine vuurvlinder bij elkaar!) en nog veel meer bijen/hommels etc. De plant gonsde ervan! Veel foto's gemaakt van de vlinders, maar inmiddels ben ik ook benieuwd naar de naam van de plant. Kan er zo niet achter komen.
Ik denk zozo aan een escape, omdat het het enige exemplaar was in de bosrijke omgeving en het stond op een oude berg snoeiafval...
Maar wie zou mij kunnen helpen aan een naam?

Volgende week wil ik weer teruggaan naar de struik om te kijken welke vlinders er nu zitten ^_^

Oja, de flapperende vlinder op de foto is een atalanta.  
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

han.endt

#1
Nieuw-Nederlandse Aster, Aster novi-belgii of één van de vele cultuurvormen daarvan.

Gr.
Han.

Dragonfly

Wederom bedankt voor de reactie!
Zou hem dus helaas niet kunnen invoeren, ook niet als escape...
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

han.endt

#3
CiteerWederom bedankt voor de reactie!
Zou hem dus helaas niet kunnen invoeren, ook niet als escape...
Jawel, hij staat in de lijst  :)

Gr.
Han.

Dragonfly

:huh:
Heb weer wat bijgeleerd over het invoeren van waarnemingen. Ik keek altijd bij soortoverzicht en typte dan de naam in van de plant etc. om te kijken of 'ie invoerbaar was. Blijkt dat daar alleen dingen instaan die al eerder door anderen zijn ingevoerd. Tsja, in dit geval stond de aster er dus niet tussen...
Bedankt voor het verder leren kijken dan mijn neus lang is!
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!