Hoofdmenu

Roze Pelikaan

Gestart door Edwin Russer, februari 06, 2014, 18:02:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankcoenjaerts

Citaat van: migratorius op september 22, 2014, 15:38:34 PM
Een ongelukkig pootje, tamheid en onder-bruggetjes-doorzwemmen hebben de aanvaarding van de Siberische Taling van Almelo niet verhinderd.

Worden deze eenden (in gevangenschap) tegenwoordig ook verplicht gechipt dan?

Open vraag verder, ik zit niet in die wereld.
Met vriendelijke groeten,

Frank

HPM

Citaat van: Edwin Schuller op september 22, 2014, 15:46:08 PM
...

Ik vind zelf de waarnemingen uit Duitsland nog steeds een goede plus voor dit vogel. Hij komt in ieder geval uit de goede richting...


Goede plus??  Dan had die in Artis geboren pelikaan in 2011 ook een goede plus, want die vertrok uiteindelijk in oktober naar het zuidoosten en werd onderweg in Duitsland aan gort gemalen.
Herman van der Meer

Edwin Schuller

Die vloog dus de verkeerde kant op. Deze niet :).

@ Frank: mijn vorige post nog gezien?
Edwin Schuller

HJDT

#213
Citaat van: migratorius op september 22, 2014, 15:38:34 PM
Een ongelukkig pootje, tamheid en onder-bruggetjes-doorzwemmen hebben de aanvaarding van de Siberische Taling van Almelo niet verhinderd.
Dus deze pelikaan zal (tenzij hij ergens wordt opgeraapt en gechipt blijkt te zijn) zonder problemen op de lijstjes bijgeschreven mogen worden.
Ik vind het alleen jammer dat hij toen ik er was alleen maar ver weg in een boom zat te suffen: nog minder leuk dan de (in Engeland niet-aanvaarde) vogel van het Tjeukemeer (die ging tenminste nog op zijn Senegalees achter een vissersboot aan).

JanHein

Met de pootjes van de Siberische Taling van Almelo was eigenlijk niets mis. En wat die tamheid betreft: alle eenden hadden het zwaar die winter en waren bijzonder tam, Zo ook de eenden die bij de Siberische Taling in het wak dreven.
Desondanks was die vogel natuurlijk lang zo wild niet als de vogel van Amsterdam. . . .
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

frankcoenjaerts

Zeker Edwin; niks vreemds te zien, maar zoals jezelf al eerder opmerkte: dat geldt ook voor diverse NL opnames, kortom niet altijd zichtbaar

Citaat van: Edwin Schuller op september 22, 2014, 10:15:24 AM
Die poten zijn m.i. ook wel een kwestie van perspectief. Op veel foto's zien ze er perfect normaal uit.
Met vriendelijke groeten,

Frank

Edwin Schuller

Citaat van: frankcoenjaerts op september 22, 2014, 16:26:13 PM
Zeker Edwin; niks vreemds te zien, maar zoals jezelf al eerder opmerkte: dat geldt ook voor diverse NL opnames, kortom niet altijd zichtbaar

De poten lijken op de NL foto's inderdaad soms even dik, maar een foto waar hij stevig staat op twee poten die even dik lijken kan ik niet echt vinden (iig niet zo overtuigend als op de Duitse foto's). Op de foto's uit Duitsland doet hij dat wel en hier lijken ze ook meer even dik. Kan natuurlijk heel goed dat hij onderweg iets heeft opgelopen, of al iets had wat is gaan ontsteken.

Ik kan me alleen nog steeds niet voorstellen dat vogels uit gevangenschap dit vaker overkomt dan wilde vogels, en daarmee lijkt het me niet relevant voor aanvaarding. Nou heb ik geen Pelikanen thuis dus misschien zie ik iets over het hoofd, is er aanleiding te bedenken waarom dit zou wijzen op gevangenschap?
Edwin Schuller

migratorius

Citaat van: Edwin Schuller op september 22, 2014, 15:46:08 PMIk vind zelf de waarnemingen uit Duitsland nog steeds een goede plus voor dit vogel. Hij komt in ieder geval uit de goede richting, ik heb alleen zelf verder ongeveer geen informatie kunnen vinden uit Duitsland over deze vogel. Iemand enig idee of daar nog meer info bekend is?
Voor zover ik heb kunnen nagaan niet, maar ik zal maar eens een balletje opwerpen in de lokale NRW-yahoogroep (het meest actieve lid daarvan komt uit de goede regio).

JanHein

Edwin Schuller

Edwin Schuller

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Gert Veurink

groet!
Gert Veurink



August

August van Rijn

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Edwin Schuller

Citaat van: migratorius op september 22, 2014, 16:37:52 PM
Voor zover ik heb kunnen nagaan niet, maar ik zal maar eens een balletje opwerpen in de lokale NRW-yahoogroep (het meest actieve lid daarvan komt uit de goede regio).

JanHein

Nog wat wijzer geworden?
Edwin Schuller

migratorius

Citaat van: Edwin Schuller op september 29, 2014, 14:48:49 PM
Citaat van: migratorius op september 22, 2014, 16:37:52 PM
Voor zover ik heb kunnen nagaan niet, maar ik zal maar eens een balletje opwerpen in de lokale NRW-yahoogroep (het meest actieve lid daarvan komt uit de goede regio).

JanHein

Nog wat wijzer geworden?
Nein...

JanHein

Edwin Schuller

De Roze Pelikaan lijkt on the move. Laatste melding Hengelo: http://waarneming.nl/waarneming/view/89061043 en nu in Groningen: http://waarneming.nl/soort/view/841?waardplant=0&poly=1&from=2014-10-09&to=2014-10-12&prov=0&maand=0&rows=20&os=0&hide_hidden=0. De foto's zullen hopelijk uitsluiten of 't dezelfde vogel is.
Edwin Schuller

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

arnotenhoeve

het lijkt mij inderdaad exact hetzelfde beest. Elk rafeltje en elke oneffenheid in het verenkleed klopt.

groeten
Arno

Edwin Schuller

Edwin Schuller

Edwin Schuller

#228
Edwin Schuller

Gerben Mensink

Ik zie net een foto van Michel Veldt op de texel-app. Vogel lijkt een knobbel op de snavel te hebben. Net als de Almelose vogel.
groet,
Gerben Mensink

Edwin Schuller

Citaat van: Gerben Mensink op oktober 13, 2014, 14:10:16 PM
Ik zie net een foto van Michel Veldt op de texel-app. Vogel lijkt een knobbel op de snavel te hebben. Net als de Almelose vogel.

Klopt, zie ook http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=1&fid=11478&page=1.
Edwin Schuller

Tukkerbird

Citaat van: Gerben Mensink op oktober 13, 2014, 14:10:16 PM
Ik zie net een foto van Michel Veldt op de texel-app. Vogel lijkt een knobbel op de snavel te hebben. Net als de Almelose vogel.

Hengelose vogel, :angel: Vanmiddag goed kunnen bekijken en het moet wel haast de zelfde vogel zijn.

Edwin Schuller

Het IS dezelfde vogel :).
Edwin Schuller

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Edwin Schuller op oktober 13, 2014, 19:52:38 PM
Het IS dezelfde vogel :).

Gelukkig... geen invasieve exoot dus...  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bas vd Burg

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 13, 2014, 20:46:28 PM
Citaat van: Edwin Schuller op oktober 13, 2014, 19:52:38 PM
Het IS dezelfde vogel :).

Gelukkig... geen invasieve exoot dus...  ;)

Wat is er invasief aan een Roze Pelikaan dan Bart?
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Bas vd Burg op oktober 13, 2014, 20:50:15 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 13, 2014, 20:46:28 PM
Citaat van: Edwin Schuller op oktober 13, 2014, 19:52:38 PM
Het IS dezelfde vogel :).

Gelukkig... geen invasieve exoot dus...  ;)

Wat is er invasief aan een Roze Pelikaan dan Bart?

(Je kunt hier ook geen grapjes maken  :P ). Stel dat het niet het exemplaar uit Hengelo was dan hadden we een toename van deze exoot gehad van maar liefst 100% in 1 dag!  :blink:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bas vd Burg

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 13, 2014, 20:57:19 PM
Citaat van: Bas vd Burg op oktober 13, 2014, 20:50:15 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 13, 2014, 20:46:28 PM
Citaat van: Edwin Schuller op oktober 13, 2014, 19:52:38 PM
Het IS dezelfde vogel :).

Gelukkig... geen invasieve exoot dus...  ;)

Wat is er invasief aan een Roze Pelikaan dan Bart?

(Je kunt hier ook geen grapjes maken  :P ). Stel dat het niet het exemplaar uit Hengelo was dan hadden we een toename van deze exoot gehad van maar liefst 100% in 1 dag!  :blink:

Was de smiley vergeten Bart thats all. Echter, ik was wel benieuwd waarom je het invasieve exoot noemde en niet gewoon exoot ;D
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Bas vd Burg op oktober 13, 2014, 21:16:08 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 13, 2014, 20:57:19 PM
Citaat van: Bas vd Burg op oktober 13, 2014, 20:50:15 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 13, 2014, 20:46:28 PM
Citaat van: Edwin Schuller op oktober 13, 2014, 19:52:38 PM
Het IS dezelfde vogel :).

Gelukkig... geen invasieve exoot dus...  ;)

Wat is er invasief aan een Roze Pelikaan dan Bart?

(Je kunt hier ook geen grapjes maken  :P ). Stel dat het niet het exemplaar uit Hengelo was dan hadden we een toename van deze exoot gehad van maar liefst 100% in 1 dag!  :blink:

Was de smiley vergeten Bart thats all. Echter, ik was wel benieuwd waarom je het invasieve exoot noemde en niet gewoon exoot ;D

Ik noemde het juist GEEN invasieve exoot (check mijn zin boven aan deze post).  :blink:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bas vd Burg

Je hebt helemaal gelijk Bart :rolleye: , ik kijk teveel op veldkaarten momenteel (bezig met laatste loodjes inventarisatiegegevens inkloppen)

groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

oeverzwaluw

#239