Hoofdmenu

Roze Pelikaan

Gestart door Edwin Russer, februari 06, 2014, 18:02:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Joostlaan

Citaat van: jeroenroelofsen op februari 08, 2014, 19:19:51 PM
Citeer
Dat werd getest door een visje naar het dier te gooien. "Als ze die dan opvangen zijn ze het dus gewend en weet je dat het om een tam exemplaar gaat, maar deze vloog snel weg", zegt Tillieu.
Over verstoring gesproken.....


Ja inderdaad, krijg je ineens vis naar je kop gegooid..
Groeten,

Joost van der Laan

andrestr

Om hoe veel vogels gaat het nu eigenlijk?
Zijn er nu 4 verschillende gezien?
Gisteren in Wemeldinge en Stellendam hadden beide vogels een hap uit de vleugel en waren beide ongeringd heb ik me laten vertellen.
Die van Breda heeft geen hap uit de vleugels en is ook ongeringd.
Dus moet er haast wel een vierde zijn toch?
Met vriendelijke groet André.

laatvlieger

Citaat van: Edwin Schuller op februari 08, 2014, 16:31:30 PM
Eén vogel is ontmaskerd: http://waarneming.nl/waarneming/view/81631874. Nu de rest nog...

Die andere twee zijn als ik het goed gevolgd heb ongeringd; dat past perfect in het plaatje van een groepje Pairi Daiza pelikanen .
Hoezo ontmaskerd? De ring is niet afgelezen! Het is heel erg jammer dat dit niet is gelukt, omdat het wel meteen meer duidelijkheid had kunnen geven. Dit soort metalen ringen zouden ook in het wild aangelegd kunnen zijn!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

laatvlieger

Citaat van: laatvlieger op februari 08, 2014, 21:19:20 PM
Citaat van: Edwin Schuller op februari 08, 2014, 16:31:30 PM
Eén vogel is ontmaskerd: http://waarneming.nl/waarneming/view/81631874. Nu de rest nog...

Die andere twee zijn als ik het goed gevolgd heb ongeringd; dat past perfect in het plaatje van een groepje Pairi Daiza pelikanen .
Hoezo ontmaskerd? De ring is niet afgelezen! Het is heel erg jammer dat dit niet is gelukt, omdat het wel meteen meer duidelijkheid had kunnen geven. Dit soort metalen ringen zouden ook in het wild aangelegd kunnen zijn!
Niet dat ik daarmee zeg dat dit ook het geval is, maar die ring zou wel afgelezen moeten worden!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

August

Citaat van: laatvlieger op februari 08, 2014, 21:22:08 PM
Citaat van: laatvlieger op februari 08, 2014, 21:19:20 PM
Citaat van: Edwin Schuller op februari 08, 2014, 16:31:30 PM
Eén vogel is ontmaskerd: http://waarneming.nl/waarneming/view/81631874. Nu de rest nog...

Die andere twee zijn als ik het goed gevolgd heb ongeringd; dat past perfect in het plaatje van een groepje Pairi Daiza pelikanen .
Hoezo ontmaskerd? De ring is niet afgelezen! Het is heel erg jammer dat dit niet is gelukt, omdat het wel meteen meer duidelijkheid had kunnen geven. Dit soort metalen ringen zouden ook in het wild aangelegd kunnen zijn!
Niet dat ik daarmee zeg dat dit ook het geval is, maar die ring zou wel afgelezen moeten worden!
Kom op Wouter wees wel Reeel zie link van Edwin Schuller 4 zeer roze pelikanen waarvan 1 met ring die exact zo er uit ziet. Als er inderdaad 4 verschillende Pelikanen  in Nederland zitten die ook zo roze zijn als die van de link van Edwin word het wel heel toevallig
August van Rijn

Edwin Schuller

Aflezen zou natuurlijk mooi zijn,  maar ik ben bang dat de snelste weg naar het ringnummer loopt via de klantenservice van de dierentuin...

Overigens: topic afsplitsen?
Edwin Schuller

laatvlieger

Citaat van: August op februari 08, 2014, 21:27:42 PM
Citaat van: laatvlieger op februari 08, 2014, 21:22:08 PM
Citaat van: laatvlieger op februari 08, 2014, 21:19:20 PM
Citaat van: Edwin Schuller op februari 08, 2014, 16:31:30 PM
Eén vogel is ontmaskerd: http://waarneming.nl/waarneming/view/81631874. Nu de rest nog...

Die andere twee zijn als ik het goed gevolgd heb ongeringd; dat past perfect in het plaatje van een groepje Pairi Daiza pelikanen .
Hoezo ontmaskerd? De ring is niet afgelezen! Het is heel erg jammer dat dit niet is gelukt, omdat het wel meteen meer duidelijkheid had kunnen geven. Dit soort metalen ringen zouden ook in het wild aangelegd kunnen zijn!
Niet dat ik daarmee zeg dat dit ook het geval is, maar die ring zou wel afgelezen moeten worden!
Kom op Wouter wees wel Reeel zie link van Edwin Schuller 4 zeer roze pelikanen waarvan 1 met ring die exact zo er uit ziet. Als er inderdaad 4 verschillende Pelikanen  in Nederland zitten die ook zo roze zijn als die van de link van Edwin word het wel heel toevallig
Ik ben heel reëel! Je moet elke ring controleren, dat is de enige manier om daar wat zinnigs over te zeggen. Die foto, wat zegt dat nou? Ja, er zitten daar ongeringde pelikanen... Maar het is helemaal niet gezegd dat dit dezelfde exemplaren zijn. Wees blij dat er om een een ring zit, hop aflezen en je hebt zekerheid! Voor de documentatie zeer belangrijk! Aan toeval heb je niks.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

jeroenroelofsen

Citaat van: laatvlieger op februari 08, 2014, 22:10:32 PM
Ik ben heel reëel! Je moet elke ring controleren, dat is de enige manier om daar wat zinnigs over te zeggen. Die foto, wat zegt dat nou? Ja, er zitten daar ongeringde pelikanen... Maar het is helemaal niet gezegd dat dit dezelfde exemplaren zijn. Wees blij dat er om een een ring zit, hop aflezen en je hebt zekerheid! Voor de documentatie zeer belangrijk! Aan toeval heb je niks.
Bovendien toon je daarmee gelijk aan of ie wild is of idd uit dat park komt.
Is ie wild, dan zal de ringer het ook prettig vinden dat ie een terugmelding krijgt....
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

August

August van Rijn

August

Citaat van: laatvlieger op februari 08, 2014, 22:10:32 PM
Citaat van: August op februari 08, 2014, 21:27:42 PM
Citaat van: laatvlieger op februari 08, 2014, 21:22:08 PM
Citaat van: laatvlieger op februari 08, 2014, 21:19:20 PM
Citaat van: Edwin Schuller op februari 08, 2014, 16:31:30 PM
Eén vogel is ontmaskerd: http://waarneming.nl/waarneming/view/81631874. Nu de rest nog...

Die andere twee zijn als ik het goed gevolgd heb ongeringd; dat past perfect in het plaatje van een groepje Pairi Daiza pelikanen .
Hoezo ontmaskerd? De ring is niet afgelezen! Het is heel erg jammer dat dit niet is gelukt, omdat het wel meteen meer duidelijkheid had kunnen geven. Dit soort metalen ringen zouden ook in het wild aangelegd kunnen zijn!
Niet dat ik daarmee zeg dat dit ook het geval is, maar die ring zou wel afgelezen moeten worden!
Kom op Wouter wees wel Reeel zie link van Edwin Schuller 4 zeer roze pelikanen waarvan 1 met ring die exact zo er uit ziet. Als er inderdaad 4 verschillende Pelikanen  in Nederland zitten die ook zo roze zijn als die van de link van Edwin word het wel heel toevallig
Ik ben heel reëel! Je moet elke ring controleren, dat is de enige manier om daar wat zinnigs over te zeggen. Die foto, wat zegt dat nou? Ja, er zitten daar ongeringde pelikanen... Maar het is helemaal niet gezegd dat dit dezelfde exemplaren zijn. Wees blij dat er om een een ring zit, hop aflezen en je hebt zekerheid! Voor de documentatie zeer belangrijk! Aan toeval heb je niks.
Wat ik me dan af vraag, zijn er ringprojecten van PELIKANEN? zo ja waar? en zijn de vogels daar ook zo roze rond deze periode? zijn die er niet dan is het ook bewezen toch dat het escapes zijn hoef je de ring niet te lezen
August van Rijn

Klaas van Dijk

Citaat van: August op februari 08, 2014, 23:04:32 PMWat ik me dan af vraag, zijn er ringprojecten van PELIKANEN? zo ja waar? en zijn de vogels daar ook zo roze rond deze periode? zijn die er niet dan is het ook bewezen toch dat het escapes zijn hoef je de ring niet te lezen

Zie https://www.google.nl/search?q=colour-ringing+pelicans&sa=N&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=wK_2UpGWA-aa4wT_h4GYBw&ved=0CIQBELAEOAo&biw=1280&bih=933


August

Citaat van: Klaas van Dijk op februari 08, 2014, 23:30:38 PM
Citaat van: August op februari 08, 2014, 23:04:32 PMWat ik me dan af vraag, zijn er ringprojecten van PELIKANEN? zo ja waar? en zijn de vogels daar ook zo roze rond deze periode? zijn die er niet dan is het ook bewezen toch dat het escapes zijn hoef je de ring niet te lezen

Zie https://www.google.nl/search?q=colour-ringing+pelicans&sa=N&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=wK_2UpGWA-aa4wT_h4GYBw&ved=0CIQBELAEOAo&biw=1280&bih=933
Kleurringen ergens nog projecten met metaal?
August van Rijn

isi1972

Die metalen ring poot hoef nog geen escape geval te zijn van die ene Pelikaan het kan ook van een ringstation zijn ergens in het buitenland want dierentuinen doen altijd kleur ringen om de poten en dat is altijd groen,blauw en rood en ook soms geel  ;D

Groeten Isidro

frankcoenjaerts

Als dat klopt Isidro, hebben ze in Pairi Daiza (zie de foto die door Edwin Schuller hierboven geplaatst is) dus een in het wild geringde Pelikaan (immers met metalen ring) in hun collectie. Inderdaad helemaal geen reden te verzinnen waarom dat niet mogelijk zou zijn.

Dan moeten we dus toch, zoals Wouter hierboven aangeeft, de ring aflezen; EN die van de parkvogel, als die er nog zit - of weer terug is van een van zijn uitstapjes.
Met vriendelijke groeten,

Frank

Justin Jansen

Citaat van: isi1972 op februari 09, 2014, 00:41:05 AM
Die metalen ring poot hoef nog geen escape geval te zijn van die ene Pelikaan het kan ook van een ringstation zijn ergens in het buitenland want dierentuinen doen altijd kleur ringen om de poten en dat is altijd groen,blauw en rood en ook soms geel  ;D

Groeten Isidro
Wat is je bron dat alle dierentuinen hun Pelikanen ringen omdoen? Waag het namelijk te betwijfelen of het wel zo is.
M.v.g., Justin Jansen


laatvlieger

Citaat van: Justin Jansen op februari 09, 2014, 09:45:27 AM
Citaat van: isi1972 op februari 09, 2014, 00:41:05 AM
Die metalen ring poot hoef nog geen escape geval te zijn van die ene Pelikaan het kan ook van een ringstation zijn ergens in het buitenland want dierentuinen doen altijd kleur ringen om de poten en dat is altijd groen,blauw en rood en ook soms geel  ;D

Groeten Isidro
Wat is je bron dat alle dierentuinen hun Pelikanen ringen omdoen? Waag het namelijk te betwijfelen of het wel zo is.
Sterker nog de foto's uit dat Belgische park laten zien dat daar niet alle pelikanen geringd zijn. Ik neem overigens aan dat ze wel gechipt zijn, anders zouden ze wel eens in overtreding kunnen zijn.

Deze 4 vogels in Nederland komen ongetwijfeld uit dat Belgische park, maar het zou toch mooi zijn als we dat via de ring bevestigd kunnen krijgen.

Ook wel een interessant fenomeen, dat die beesten opeens een veel grotere afstand van het park wegvliegen en ook nog eens als groep opbreken. Best wel apart! Zou het stiekem wel leuk vinden. Als ze zich ergens zouden vestigen. 
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Joostlaan

Citaat van: laatvlieger op februari 09, 2014, 10:07:06 AM
Citaat van: Justin Jansen op februari 09, 2014, 09:45:27 AM
Citaat van: isi1972 op februari 09, 2014, 00:41:05 AM
Die metalen ring poot hoef nog geen escape geval te zijn van die ene Pelikaan het kan ook van een ringstation zijn ergens in het buitenland want dierentuinen doen altijd kleur ringen om de poten en dat is altijd groen,blauw en rood en ook soms geel  ;D

Groeten Isidro
Wat is je bron dat alle dierentuinen hun Pelikanen ringen omdoen? Waag het namelijk te betwijfelen of het wel zo is.
Sterker nog de foto's uit dat Belgische park laten zien dat daar niet alle pelikanen geringd zijn. Ik neem overigens aan dat ze wel gechipt zijn, anders zouden ze wel eens in overtreding kunnen zijn.

Deze 4 vogels in Nederland komen ongetwijfeld uit dat Belgische park, maar het zou toch mooi zijn als we dat via de ring bevestigd kunnen krijgen.

Ook wel een interessant fenomeen, dat die beesten opeens een veel grotere afstand van het park wegvliegen en ook nog eens als groep opbreken. Best wel apart! Zou het stiekem wel leuk vinden. Als ze zich ergens zouden vestigen.

Zou inderdaad best gaaf zijn, een ook interessant.
Groeten,

Joost van der Laan

Jaap Denee

Citaat van: Joostlaan op februari 09, 2014, 10:57:18 AM
Citaat van: laatvlieger op februari 09, 2014, 10:07:06 AM
Citaat van: Justin Jansen op februari 09, 2014, 09:45:27 AM
Citaat van: isi1972 op februari 09, 2014, 00:41:05 AM
Die metalen ring poot hoef nog geen escape geval te zijn van die ene Pelikaan het kan ook van een ringstation zijn ergens in het buitenland want dierentuinen doen altijd kleur ringen om de poten en dat is altijd groen,blauw en rood en ook soms geel  ;D

Groeten Isidro
Wat is je bron dat alle dierentuinen hun Pelikanen ringen omdoen? Waag het namelijk te betwijfelen of het wel zo is.
Sterker nog de foto's uit dat Belgische park laten zien dat daar niet alle pelikanen geringd zijn. Ik neem overigens aan dat ze wel gechipt zijn, anders zouden ze wel eens in overtreding kunnen zijn.

Deze 4 vogels in Nederland komen ongetwijfeld uit dat Belgische park, maar het zou toch mooi zijn als we dat via de ring bevestigd kunnen krijgen.

Ook wel een interessant fenomeen, dat die beesten opeens een veel grotere afstand van het park wegvliegen en ook nog eens als groep opbreken. Best wel apart! Zou het stiekem wel leuk vinden. Als ze zich ergens zouden vestigen.

Zou inderdaad best gaaf zijn, een ook interessant.


Het sprookjesbos van de Efteling lijkt me een geschikte plek. Kunnen jullie ze ook gezellig bezoeken. Iedereen op z'n plek.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Joostlaan

Citaat van: Jaap Denee op februari 09, 2014, 11:03:28 AM
Citaat van: Joostlaan op februari 09, 2014, 10:57:18 AM
Citaat van: laatvlieger op februari 09, 2014, 10:07:06 AM
Citaat van: Justin Jansen op februari 09, 2014, 09:45:27 AM
Citaat van: isi1972 op februari 09, 2014, 00:41:05 AM
Die metalen ring poot hoef nog geen escape geval te zijn van die ene Pelikaan het kan ook van een ringstation zijn ergens in het buitenland want dierentuinen doen altijd kleur ringen om de poten en dat is altijd groen,blauw en rood en ook soms geel  ;D

Groeten Isidro
Wat is je bron dat alle dierentuinen hun Pelikanen ringen omdoen? Waag het namelijk te betwijfelen of het wel zo is.
Sterker nog de foto's uit dat Belgische park laten zien dat daar niet alle pelikanen geringd zijn. Ik neem overigens aan dat ze wel gechipt zijn, anders zouden ze wel eens in overtreding kunnen zijn.

Deze 4 vogels in Nederland komen ongetwijfeld uit dat Belgische park, maar het zou toch mooi zijn als we dat via de ring bevestigd kunnen krijgen.

Ook wel een interessant fenomeen, dat die beesten opeens een veel grotere afstand van het park wegvliegen en ook nog eens als groep opbreken. Best wel apart! Zou het stiekem wel leuk vinden. Als ze zich ergens zouden vestigen.

Zou inderdaad best gaaf zijn, een ook interessant.


Het sprookjesbos van de Efteling lijkt me een geschikte plek. Kunnen jullie ze ook gezellig bezoeken. Iedereen op z'n plek.

Hahaha, dat dacht ik  :duim:
Groeten,

Joost van der Laan

Dirk van Straalen

Foto van de geringde Pelikaan bij Kamperland via Peter Roelse. Lijkt me kwekersring!

laatvlieger

Citaat van: Dirk van Straalen op februari 09, 2014, 12:02:26 PM
Foto van de geringde Pelikaan bij Kamperland via Peter Roelse. Lijkt me kwekersring!
Dat denk ik ook, ik zie ook niet direct een ringcentrale. Toch zouden wat meer foto's welkom zijn!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Herman Bouman

Waarom? Zodat je de kweker op zn donder kan geven dat ie zn hokken goed dicht moet houden?  ;D

jeroenroelofsen

Om meer zekerheid te hebben.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Klaas van Dijk

Citaat van: laatvlieger op februari 09, 2014, 12:41:12 PM
Citaat van: Dirk van Straalen op februari 09, 2014, 12:02:26 PMFoto van de geringde Pelikaan bij Kamperland via Peter Roelse. Lijkt me kwekersring!
Dat denk ik ook, ik zie ook niet direct een ringcentrale. Toch zouden wat meer foto's welkom zijn!

Eens met Dirk en Peter dat het volgens mij een kweekring is. Hopelijk komen er meer foto's en wordt duidelijk wat precies op deze ring staat.

Het zou mooi zijn als iemand foto's kan vinden van de Roze Pelikanen in de Belgische dierentuin met daarop goed zichtbaar wat voor metalen ringen deze vogels dragen.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

joostverhoeven

De vogel is in ieder geval niet meer terplaatse!
Groeten,

Joost Verhoeven

frankmeer

#116
Citaat van: Klaas van Dijk op februari 09, 2014, 14:36:27 PM
Citaat van: laatvlieger op februari 09, 2014, 12:41:12 PM
Citaat van: Dirk van Straalen op februari 09, 2014, 12:02:26 PMFoto van de geringde Pelikaan bij Kamperland via Peter Roelse. Lijkt me kwekersring!
Dat denk ik ook, ik zie ook niet direct een ringcentrale. Toch zouden wat meer foto's welkom zijn!

Eens met Dirk en Peter dat het volgens mij een kweekring is. Hopelijk komen er meer foto's en wordt duidelijk wat precies op deze ring staat.

Het zou mooi zijn als iemand foto's kan vinden van de Roze Pelikanen in de Belgische dierentuin met daarop goed zichtbaar wat voor metalen ringen deze vogels dragen.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Pairi Daiza, 2011. Zie linkervogel; klikken op de foto voor (wat) groter formaat. Ik heb overigens ook beelden van vorig jaar gezien van ongeringde pelikanen in dat park, alsook geringde pelikanen met kleurringen in alle kleuren van de regenboog maar zonder metalen ring.

Frank van der Meer

frankmeer

En 2012, let op de derde vogel.

Frank van der Meer

Klaas van Dijk

Citaat van: frankmeer op februari 09, 2014, 20:03:03 PMEn 2012, let op de derde vogel.

Zeer bedankt voor deze mooie foto's. Op de laatste foto komt ook een Nijlgans op de pelikanen afzwemmen.

Dirk van Straalen

#119
Maar weten we al op ze bij Pairi Daiza drie of vier van deze rakkers missen? Dat moet nl opvallen, of hebben ze honderd van die beesten daar!? Zij moeten in ieder geval de ring herkennen van deze foto van Peter Roelse. Gelijkenis van de ringen en vogels zegt eigenlijk al genoeg lijkt mij...Ook dat deze 'kneuzen' elkaar binnen no time kwijtraken dankzij een Hollands briesje en wat neerslag. ;D

Ps. Schrijft er iemand Frans? Even op FB een bericht met linkje naar geringde vogel van Peter Roelse kan een idee zijn. https://www.facebook.com/JardinDesMondes