Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Geeft Waarneming.nl ook lezingen  (gelezen 1746 keer)

hiskodevries

• Forum beheerder
Geeft Waarneming.nl ook lezingen
« Gepost op: september 12, 2012, 17:34:42 pm »

Jazeker.
Het gebeurt nogal eens dat we de vraag krijgen 'Onze werkgroep heeft binnenkort een bijeenkomst kunt u wat meer vertellen over Waarneming.nl'
We komen graag naar zo`n bijeenkomst toe als we een uur de tijd krijgen om e.e.a. te vertellen.
Wat kost dat ?  De reiskosten (19 ct per kilometer)
Heeft Waarneming.nl nog eisen ? Ja 2 : Internet, liefst draadloos, moet aanwezig zijn en een witte muur of projectiescherm
We beschikken niet over dongles om zelf een verbinding op te zetten.
« Laatst bewerkt op: september 12, 2012, 17:38:54 pm door hiskodevries »
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

Jan Mudde

• Member
Re: Geeft Waarneming.nl ook lezingen
« Reactie #1 Gepost op: september 13, 2012, 14:53:41 pm »

Hallo Hisko,

Is het ook een idee om anderen hierbij in te schakelen? Zelf heb ik inmiddels voor ge´nteresseerden al tot tweemaal toe een bijeenkomst gehouden over het gebruik van mobiele telefoon en PC bij het vastleggen van waarnemingen. Hierbij staat waarneming.nl en zijn mobiele applicaties WebObs, en ObsMapp altijd centraal. Als redelijk doorgewinterde (vogelaar)gebruiker van alle applicaties en portalen denk ik dat ik ook een behoorlijk verhaal over waarneming.nl kan afsteken. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor meer gebruikers in den lande geldt. Als je dat soort mensen inzet dan hoeven jullie zelf niet van hot naar her te gaan rijden.

Hebben jullie een vaste presentatie over waarneming.nl en WebObs/ObsMapp die jullie gebruiken? Zo ja, zou die ook te gebruiken zijn door derden zoals mijn persoontje?

Zelf vertel ik meestal iets over de ontstaansgeschiedenis van waarneming.nl en laat ik meestal zien wat de mogelijkheden zijn van de site aan de hand van praktische voorbeelden en vervolgens laat ik mensen die er mee aan de gang willen een account aanmaken en ga dan wat stoeien met invoeren met deze mensen.

Ik merk dat dat vaak al voldoende is om mensen daadwerkelijk aan het invoeren te krijgen.

Met vriendelijke groeten,

Jan Mudde
Jan Mudde

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #2 Gepost op: september 13, 2012, 14:58:35 pm »

Jan, om heel eerlijk te zijn heb ik helemaal geen verhaal en zeker geen presentatie :)
na drie zinnen beginnen mensen vragen te stellen en dan zijn 60 minuten zo vol.
ik zorg alleen wel dat een paar basis zaken behandeld zijn
- invoerscherm ins en outs
- (eigen) gebieden wat je daar mee kan
- soorten wat je daar mee kan
- valideren
- je eigen waarneming.nl

mobiel komt (nog) nauwelijks ter sprake.

alles gaat aan de hand van live beelden
Hulp is niet echt nodig omdat ik pas 4 keer in drie jaar tijd ergens in den lande op bezoek ben geweest.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #3 Gepost op: december 19, 2015, 23:06:29 pm »

Is er inmiddels wel presentatie-materiaal beschikbaar? Ik ga waarschijnlijk medio volgend jaar een presentatie geven aan de plaatselijke KNNV over waarneming.nl, al zal die presentatie met name op mobiel waarnemen gericht zijn.
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.037 seconden met 21 queries.