Veldgids Plantengallen komt snel uit!

Gestart door rkoops, oktober 03, 2013, 15:58:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

rkoops

Hoi allemaal,
Ik ben al enige tijd bezig met het maken van een veldgids plantengallen. Deze komt als het goed is deze maand uit. Het is een fotogids (met metalen ringbandje op gedegen papier), waarin ik 236 soorten heb afgbeeld (Ongeveer 70-80 pg). Per soort geef ik de naam van de gastheer aan (NL/LA), de naam van de veroorzaker (NL/LA) en een korte beschrijving van de gal. Vervolgens verwijs ik bij iedere soort naar het gallenboek van Docters van Leeuwen (4e druk) voor nadere informatie.
De bedoeling is om zo de meest algemene gallensoorten van NL voor een breder publiek toegankelijk te maken.
De eerste 100 exemplaren zal ik in de loop van dit jaar gratis uitdelen tijdens 1 of 2 lezingen en mogelijk nog een excursie. Deze zijn namelijk gedrukt met behulp van een subsidie van Groen en Doen. Alleen aanwezigen krijgen een gratis exemplaar.
Daarnaast hebben ik en anderen hier ook geld in gestoken, waardoor het mogelijk was om nog een paar extra veldgidsen af te drukken. Deze wil ik tegen kostprijs bij bezoekserscentra afgeven of toezenden aan geïnteresseerden. De exacte prijs is nog niet bekend, maar die zal onder de 10,-- liggen. Ik hoef hier zelf niet aan te verdienen, want ik vind het gewoon leuk om zo veel mogelijk mensen enthousiast te krijgen voor deze soortgroep.
Ik laat via dit forum weten wanneer de gids uitkomt en wat eventueel de kosten zijn. In de bijlagen een kleine preview (nog concept...uitlijning e.d. kloppen nog niet).
Hartelijke groet,

Roelof Jan

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Grada Menting

Ziet er erg goed uit! Over de prijs hoeven we ons geen breuk te vallen.

Violet (en Remco)

Geweldig  :duim:
Dat wordt weer plek maken in de boekenkast en extra gewicht in de rugzak  ;D
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

fluitenier

#4
Fantastisch, Roelof Jan! Ziet er goed uit, foto's zijn top, schitterend initiatief.  :duim:
Ik hoop ook een exemplaar te kunnen bemachtigen ...

Groeten,

Bart
Validator galwespen
Groeten,
Bart - validator gallen

Familieoverzicht galwespen NL - galwespen BE
Familieoverzicht galmuggen NL - galmuggen BE
Familieoverzicht galmijten NL - galmijten BE

Gebruik de Gallenzoeker!

Volker

Hallo rkoops

Goed werk . Helaas , ik woon Duitsland . Waar kan ik dit boek kopen?

Groet Volker

Datura

Super  :duim: ! Mooi dat er organisaties zijn die nog in dit soort projecten geld willen steken! Ik ben iig een geïntereseerde die er tzt graag 1 toegestuurd krijgt (en er ook wel meer dan 10 euri voor over heeft :)).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

fluitenier

Even dit topic naar boven schoppen.

Voor wie het zou gemist hebben: de Veldgids Plantengallen is ondertussen gedrukt en te koop bij de auteur. Stuur een e-mail naar Roelof Jan en je krijgt een mailtje terug met instructies. Meer info op de homepage van plantengallen.com.
Groeten,
Bart - validator gallen

Familieoverzicht galwespen NL - galwespen BE
Familieoverzicht galmuggen NL - galmuggen BE
Familieoverzicht galmijten NL - galmijten BE

Gebruik de Gallenzoeker!