Bruine Klauwier Azewijn

Gestart door ArjenDrost †, januari 18, 2014, 15:22:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Reest

Citaat van: C.Dekker op januari 18, 2014, 18:17:13 PM
Zal er na morgen dan vast niet meer zitten zullen wel een hoop mensen op af komen waaronder de verkeerde

Was jij er vandaag ook dan? :o
Beter gewist dan gemist.

Harm Roelofzen

Ik woon hier om de hoek, maar ik vind dit meer op een kermisattractie lijken. Alles vol met autos, koek en zopie tentje, hele gezinnen die het weiland in banjeren en boordevol met vogelaars. Als de vogel dat maar kan overleven. Dit heeft niks meer met natuurbeleving te maken.

veedee

Here we go again.. Kom er maar in jongens!
Ik heb het biertje er al bij (check facebook zo maar eens) en de chips pak ik zo..


gr. Vincent..


Ps; ik ben met mijn (halve) gezin ook dat plakkerige weiland ingelopen en had een (natuur)beleving joh.... W-O-W! Bedankt hiervoor Roel!
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

ArjenDrost †


Zal ik dan even meehelpen, Vincent ;)

Citaat van: Harm Roelofzen op januari 19, 2014, 14:54:59 PM
Dit heeft niks meer met natuurbeleving te maken.
Leuk he, hoe verschillende mensen op verschillende manieren met dezelfde hobby om kunnen gaan. Jij vindt dit geen natuurbeleving, kennelijk zijn er hordes mensen die daar anders over denken... Waarom meteen dat oordeel?

Harm Roelofzen

Iedereen zijn mening over natuurbeleving, daar laat ik het bij.

veedee

Da's al een stuk beter Harm! :duim:


gr. Vincent..
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

DKoppenol

WOW! Wat een gave vogel!
En ieder zijn ding toch? Je hoeft er niet naar te kijken, je hoeft er niet aan deel te nemen.

'15 miljoen mensen ... (inmiddels al wat meer) dus laat ze in hun waarde.'
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

Ted van der Knaap

De vogel is zelfs een item(pje) in het NOS-18.00 uur journaal!

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1391042  (vanaf 4.02 min)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

jeroenroelofsen

In het RTL journaal zat ie ook :)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

ArjanH

Citaat van: Harm Roelofzen op januari 19, 2014, 14:54:59 PM
Ik woon hier om de hoek, maar ik vind dit meer op een kermisattractie lijken. Alles vol met autos, koek en zopie tentje, hele gezinnen die het weiland in banjeren en boordevol met vogelaars. Als de vogel dat maar kan overleven. Dit heeft niks meer met natuurbeleving te maken.


Het leek ook wel wat op een kermisattractie, maar dan in de positieve zin van het woord. Zelf ben ik al jaren niet meer echt fanatiek als het gaat om twitchen, maar dit vond ik erg leuk om mee te maken. Iedereen gedroeg zich voorbeeldig en hield gepaste afstand. De vogel heeft zich van alle aandacht niets aangetrokken.

Pim

Via DBA site:


Jeroen van Vianen om 19-01 14:27:Heb met de eigenaar van het weiland gesproken en die wil graag dat zijn veld niet meer verder stukgelopen wordt. Het dringende verzoek om de soort vanaf de openbare weg te bekijken. Bij voorbaat dank voor jullie begrip en medewerking.


met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Justin Jansen

Dat gebeurde na dat tijdstip nog steeds, dus men heeft er geen gehoor aan gegeven. Of waren dit allemaal mensen zonder RBA?
M.v.g., Justin Jansen


Gert Veurink

Ik was er daarna en sprak de boer  (met Johan). We hoefden er toch niet af. Hij snapt datiedereen ervan geniet en kijk met z'n zoon ook mee. Tegelijkertijd maakt hij zich wel beetje zorgen over de kwaliteit van z'n land. Het wordt aardig stukgelopen. Hij gaf aan dat hij meermalen contact had gehad met dutchbirding en dat hij daarbij heel correct te woord was gestaan. Hij wilde wel een signaal afgeven over zijn zorgen om zijn weiland.
groet!
Gert Veurink



Justin Jansen

M.v.g., Justin Jansen


DKoppenol

Citaat van: Gert Veurink op januari 19, 2014, 20:01:34 PM
Ik was er daarna en sprak de boer  (met Johan). We hoefden er toch niet af. Hij snapt datiedereen ervan geniet en kijk met z'n zoon ook mee. Tegelijkertijd maakt hij zich wel beetje zorgen over de kwaliteit van z'n land. Het wordt aardig stukgelopen. Hij gaf aan dat hij meermalen contact had gehad met dutchbirding en dat hij daarbij heel correct te woord was gestaan. Hij wilde wel een signaal afgeven over zijn zorgen om zijn weiland.

Allemaal dus lekker blijven doneren! Er stond bij de koekenzopiewagen een donatiepot.  :duim:
Of een soort giro 555 actie beginnen. (niet sarcastisch bedoeld)
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

peter van santbrink

384 keer ingevoerd op 1 dag, is dit een record ?

jeroenroelofsen

#46
Nee vlgns mij was de Sperweruil op de maandag nog vaker ingevoerd, en nog meer soorten waarbij 1 exemplaar richting de 500 zijn gegaan vlgns mij

Check, sperweruil op 25 nov 459x ingevoerd;
http://waarneming.nl/soort/view/1554?from=2013-11-25&to=2013-11-25
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Oscar Balm

Citaat van: jeroenroelofsen op januari 19, 2014, 22:45:15 PM
Nee vlgns mij was de Sperweruil op de maandag nog vaker ingevoerd

459 keer

edit: Jeroen was me net voor
Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807


C.Dekker

Ik stond erbij Gert toen jij met de boer sprak en inderdaad, alles ging voor de rest ook goed.
Wie weet er een cursus medemenselijkheid belofte maakt schuld. :angel:
Maar ik ben blij dat het zo goed gegaan is.
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

Gert Veurink

Citaat van: C.Dekker op januari 20, 2014, 08:24:58 AM
Ik stond erbij Gert toen jij met de boer sprak en inderdaad, alles ging voor de rest ook goed.
Wie weet er een cursus medemenselijkheid belofte maakt schuld. :angel:
Maar ik ben blij dat het zo goed gegaan is.
:duim:
Ik ben ook blij dat t goed ging en heb daar ook vaak zorgen over. Goed dat we een weer een mooi voorbeeld hebben van hoe het ook kan. Mooi dat je dat geen cursus nodig hebt gehad om dat ook te kunnen constateren ;) Overigens in kader 'ere wie ere' en zo. Johan was zo slim om de boer aan te spreken.
groet!
Gert Veurink



Denro

Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Thijs Fijen

Citaat van: Denro op januari 20, 2014, 09:23:50 AM
En ondertussen weer gemeld.
Ehm.. ja, maar dat blijkt een Roodborst te zijn.......
Thijs Fijen

BramtK

Citaat van: C.Dekker op januari 20, 2014, 08:24:58 AM
Ik stond erbij Gert toen jij met de boer sprak en inderdaad, alles ging voor de rest ook goed.
Wie weet er een cursus medemenselijkheid belofte maakt schuld. :angel:
Maar ik ben blij dat het zo goed gegaan is.

Niet te vroeg juichen hoor, over een paar dagen is de massa weg en dan komen de individuutjes die toch graag een fotootje dichterbij willen...
Groeten,

Bram ter Keurs


dupont

Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

RWester

Uit Arnhem Alert-Whatsapp:


De 'klauwier' was telkens érg kort in beeld en niet goed te zien. De vogel dook zoveel de struiken in en telkens aan de andere kant opduikend. Er was dus geen zekerheid en de betreffende vogel blijkt een Roodborst. De Bruine Klauwier is iig nog niet gevonden!
Met vriendelijke groet,

Remco Wester



arnoud.vandenberg

Citaat van: Bas vd Burg op januari 18, 2014, 16:59:20 PM
Citaat van: baskok op januari 18, 2014, 16:30:34 PM
hopen dat ie er morgen nog is meestal zijn ze na 1 dag weg die zeldzame klauwieren  :rolleye:

Dit valt wel mee toch? Kijkend naar de 10 aanvaarde gevallen van Daurische Klauwier in NL waren er 6 langer dan 1 dag aanwezig, dit geldt ook voor beide Turkestaanse Klauwieren en beide Steppeklapeksters. Akkoord Langstaartklauwier bleef 1 dag en de meeste Kleine Klapeksters zijn ook eendagsvogels (28 van de 42 aanvaarde gevallen 1 dag), maar dan nog.... (bron: dutchavifauna.nl)


En dan nog, Bas. Het is nu winter (al is dat niet te voelen) en dan is de trekdrang uit dwaalgasten verdwenen.


Bas vd Burg

Ik snap jouw opmerking niet zo goed Arnoud.
Ik reageerde op de opmerking dat zeldzame klauwieren meestal na 1 dag weg zijn. Dat blijkt niet altijd het geval, ook niet in de trektijd, aangezien de meeste zeldzame klauwieren in de trektijd opduiken. En ik heb het hierbij niet gehad over de winter en dat de trekdrang lijkt te zijn verdwenen. Iets wat Peter Lindenburg eerder in dit topic ook al terecht opmerkte
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012