quiz: verspreidingskaart zonder zuidelijke vindplaatsen

Gestart door gertjanvannoord, januari 12, 2014, 19:03:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

nick w

die e had ie bij mij ook, en de bes heb ik bij mijn weten nog nooit gezien.

Groet,
Nick W

Datura

Citaat van: petraw op januari 14, 2014, 11:46:33 AM
Kim,
Citaat van: Datura op januari 14, 2014, 10:11:36 AM
Citaat van: gertjanvannoord op januari 13, 2014, 17:41:25 PM
op verspreidingsatlas.nl heeft deze soort zelfs één stip in Zeeland, en eentje in Zuid-Limburg!?

Die in Zuid-limburg is van Baudewijn Ode (2012) dus goede kans dat dat klopt (wat wel de vraag opwerpt hoe hij daar komt, maar daar kan ik natuurlijk geen uitspraak over doen zonder de plant gezien te hebben). Die uit zeeland is ouder (staat op 1-1-1990). Makkelijk te zien in de verspreidingsatlas onder de menuoptie 'waarnemingen'  en dan de stip aan te klikken.

De waarneming binnen verspreidingsatlas.nl opzoeken, dat kan, zover ik weet, maar een beperkt aantal mensen.

Dank voor het melden! Ik was in de veronderstelling dat je bij 'verspreidingsatlas' registreren en de voorwaarden van de NDFF accepteren genoeg was. Maar als het idd maar toegankelijk is voor een beperkt aantal mensen zal ik het niet verder hier op het forum rondstrooien :).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

wim van wijngaarden

naar de stip in Zeeland is me eerder een vraag gesteld; in Leiden was er geen materiaal of info te vinden; weet iemand er wat van?
met vriendelijke groet, wim
http://www.floron.nl/florazeelandica

there must be some way out of here, said the joker to the thief, there is too much confusion...
bob dylan

Hinko

Citaat van: Datura op januari 14, 2014, 10:11:36 AM
Die in Zuid-limburg is van Baudewijn Ode (2012) dus goede kans dat dat klopt.

= volgens Baudewijn invoerfout. Net als bijv. Aarddistel in Groningen door gerenommeerde florist. Leuk winterklusje; 'zoek de invoerfouten op Verspreidingsatlas.nl'.
mvgr, Hinko

Hinko

Citaat van: wim van wijngaarden op januari 16, 2014, 18:45:30 PM
naar de stip in Zeeland is me eerder een vraag gesteld; in Leiden was er geen materiaal of info te vinden; weet iemand er wat van?
Wim jij bent toch ook NDFF validator? Dan kan je dit ook zelf bekijken.
kmhok 025-400; tussen 1950-1979; bron: Atlas NL flora
kmhok 027-401; 2009; bron: Florbase (Richard Struijk)
mvgr, Hinko

wim van wijngaarden

hinko, goed dat je me herinnert: dat lijntje ga ik weer oppakken als ik helemaal OK ben.
het hok van de Atlas is 5 x5 km-blok 42-52 (met km-coord 025-400 linksonder): daar kon ik via Leiden geen nader detail over vinden. Het hok van Richard Struijk ligt daarbinnen. Ik ga bij hem navragen of het klopt en zoja de details. Het hok is in 2013 door Het Zeeuwse Landschap meegenomen in hun inventarisatie van Oranjezon, maar geen E. gevonden.
mvg, wim
met vriendelijke groet, wim
http://www.floron.nl/florazeelandica

there must be some way out of here, said the joker to the thief, there is too much confusion...
bob dylan

wim van wijngaarden

Om het in het kader van dit topic  even af te ronden: er is een wellicht spontane groeiplaats van Kraaiheide in Oranjezon op Walcheren geweest. Het uurhok klopt, het kmhok is mogelijk net ernaast. Inmiddels is de soort daar verdwenen.
Ik ben nog verder aan het navragen; als dat iets leuks oplevert kom ik daar (maar dan onder een logischer titel) nog op terug.
Groet, Wim
met vriendelijke groet, wim
http://www.floron.nl/florazeelandica

there must be some way out of here, said the joker to the thief, there is too much confusion...
bob dylan